Inlägg från: glittersol |Visa alla inlägg
  • glittersol

Bim i början av januari 2016! <3

Harmonie skrev 2016-01-04 20:37:22 följande:

Hej glittersol!

Måste säga att jag kände igen mig väldigt mycket i det du skrev. Vi hade ägglossning ungefär samtidigt och bim också!  Samt att vi har försökt aktivt ungefär lika länge som er.  Jag har BIM 9/1 enligt NC. Är nu på ÄL+9 och kan ha haft en nidblödning idag. Har även en tilltagande molvärk. Jag och sambon prickade in ÄL väldigt bra den här gången så förväntningarna är höga. Hoppas hoppas hoppas att det är vår tur nu <3 Kram på er!

Hej!

Vad kul att vi är på synkade med allt!

Ja det tär på en mer än man trodde men bara att köra på!

Kör du med ältest/temp?

Ska du börja smygtesta?

Härligt, håller tummarna för alla oss i tråden! <3 <3
  • glittersol
    Anonym (En tanke) skrev 2016-01-04 21:40:13 följande:

Någon som vet hur många dagar ca efter det att ett befruktat ägg fäst som hCG är tillräckligt mätbart i urin?

Det faster väll allt mellan 5-10 dagar efter ägglossning har jag läst och behöver väll ett par dagar på sig för att götta te sig lite hormoner
  • glittersol

Tog ett test i morse för att lugna mina kliande fingrar, negativt!

Så nu har man fått begäret lugnat lite iaf

Nu ska jag försöka vänta till över bim

• glittersol
    cesso skrev 2016-01-05 05:52:47 följande:

Glittersol - det är nog ganska ovanligt att få plus så tidigt, men man blir ändå besviken..: Igår hade jag sån mensvärk att det kändes hemskt ... Ingen mens i sikte än dock!!! Idag bim -2. Minns att jag hade det med sista barnet, precis som att jag skulle typ öppnas (som när man börjar få födelse-värkar) och då VAR det ändå en bebis för jag hade tydligen blod i buken enligt gyn från äl... Men det är nog ovanligt tror jag. Fast liiiite hopp har jag så länge mensen inte kommit.

Ja det är ju det! Så än är det inte kört!

Men klieriet har lugnat sig lite iaf

Försöker ändå leva som vanligt innan plus
  • glittersol
    Harmonie skrev 2016-01-05 19:58:23 följande:

Ja, jag kör med ältest och tempar varje dag. Har haft NC i ca 6 mån nu så den känns tillförlitlig 

Ska vänta med att testa till BIM den här gången. Du då? 

Kör med ältest bara än så länge men funderar på att börja tempa

Har redan testat en gång denna månaden, ska vänta tills mensen kommer nu tänkte jag.
  • glittersol
    cesso skrev 2016-01-06 06:39:24 följande:

Tog ett nytt test nyss. Det var fortfarande ett plus! Synligt och tydligt. Så himla konstigt att man kan få helt negativt EN dag och så en-två dagar senare så tydligt plus!!!! Och jag var SÅ säker att mensen var på g! Så ni som tror det- det behöver inte vara så!!!! Jag är typ i chock än. Det tog sig på första försöket. Frestelsen- ge inte upp! Jag har aldrig hittills fått spökplus nånsin. Och då är det här mitt 4;e. Däremot svagt svagt svagt med dottern på äl+ 7 ca. Så ditt kan säkert stegra! Ta ett nytt varje, eller varannan dag. HCG fördubblas var 48 h. Ska ngn mer testa??

Grattis!!!! Vad glad jag blir för din skull!
  • glittersol
    johannajw skrev 2016-01-06 11:07:51 följande:

Enligt mina egna beräkningar så trodde jag att jag hade bim idag. Men enligt ff så har jag bim den 14 januari. Tänkte testa idag, men ska nog vänta 1-2 veckor till.. min kropp är så strulig. Vill nog bara ge upp nu och vänta tills jag förstår mig på min kropp. Haha..

Vet du när du hade äl?

Haha ja det är en bergochdal bana i början!
  • glittersol
    Anonym (Hoppas) skrev 2016-01-06 13:20:26 följande:

Idag kom mensen precis som beräknat, blev så himla ledsen.

Nu har jag beställt fertilitetsglidmedel och storpack med äl-tester och så satsar jag på februari istället.

Stort lycka till och grattis för er som redan plussat. Kram!

Jävla skit då!! Förstår att du är besviken men vet du vad, det är bara att ladda om!

Håller tummarna för februari! <3
  • glittersol
    frestelsen skrev 2016-01-06 08:12:28 följande:

Inget idag, bara samma skugga. Äl+10.. sen tänkte jag att poste skulle komma idag meeen de är ju röd dag blööö

Hur går du? Hur känner du dig?
  • glittersol
    frestelsen skrev 2016-01-06 15:32:30 följande:

Jag vet inte. Känner typ inget. Du då? När testar du nästa gång?

Inte jag heller, kanske lite lite mol någon gång.

Vette fasen, var nära på att testa när gubben var iväg men han kom hem tidigare

Ska försöka hålla mig till mensen lr över bim.

Jobbar i helgen så håller mig sysselsatt.

Hur lever ni i bebisbakande tider?

Som vanligt eller begränsar ni er?

Försöker leva som vanligt och kanske begränsar mig lite veckan innan bim.

Men igår tog jag faktiskt två glas vin, fick sedan värsta skuldkänslorna
Svar på tråden Bim i början av januari 2016! <3