Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

Hoppar in här jag med då.

Bf 26/8, andra barnet.

/Facebookvägraren

• Symetrical
    Symetrical skrev 2015-12-19 15:18:43 följande:

Hoppar in här jag med då.

Bf 26/8, andra barnet.

/Facebookvägraren

Och så är jag 32 och bor i Sthlm. Sonen är född -13.
  • Symetrical
    Limpan nr2 skrev 2015-12-20 08:26:53 följande:

Hur många mår illa och när kom illamåendet?

Jag tycker att jag mår för bra. Knappt något illamående och inte särskilt trött alls.

De symtom jag har är väldig ömma och större bröst. Känns lite som molvärk ibland och typ som att det killar och pirrar nere i magen.

Tyvärr har jag ingen bra erfarenhet av att ha så här lite symtom :( Önskar att jag mådde illa.. Är i v. 5

Jag mår mer eller mindre illa hela tiden, har massa molvärk, är yrslig och galet trött sedan typ tre dagar tillbaka, dvs v 3+5. Är visserligen rejält förkyld, så tror (och hoppas!) att det är därför jag mår så pass kass redan. Annars vette tusan vart detta skall sluta.

Med sonen kom illamåendet inte förrän i v 6. Time will tell!
  • Symetrical
    jonken skrev 2015-12-20 13:21:25 följande:

Senaste uppdateringen!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7

Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8

Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8

jonken - 28, första barnet. Sthlm

Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8

Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8

FruFrau - 28 år, första barnet, karlstad

13/8

ELA01 - tredje barnet

17/8

E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle

Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8

Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8

Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)

Grodan90 - första barnet,

Blondie11 3 barnet

20/8

23/8

Limpan nr2 - andra barnet

24/8

Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8

Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8

Juni90

29/8

SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

Ledsen att vara besvärlig, men kan någon lägga till mikamon på 28/8, 30 år, första barnet.

Sitter inte vid en dator, så kan inte göra det själv och vill inte att hon skall bli utkickad.
  • Symetrical

Senaste uppdateringen!

BF AugustI

(Okänt datum)

29 juli - tredje barnet

31/7

Alltidväntar... 32 år, andra barnet (son 2011), Gbg

2/8

Meriam1 - första barnet, Malmö

3/8

jonken - 28, första barnet. Sthlm

Emmi0306 - första barnet. Sthlm

6/8

Primavolta - 29, tredje barnet. Sthlm

9/8

FruFrau - 28 år, första barnet, Karlstad

13/8

ELA01 - tredje barnet

17/8

E87 - 28, andra barnet (dotter född 13) Gävle

Happylife - 28, fösta barnet. Sthlm

18/8

Tystlängtan - 27, andra barnet, son född 13, Göteborg

19/8

Aurora82 - 32(33 i slutet av dec) år. Andra barnet (har en änglason)

Grodan90 - första barnet,

Blondie11 3 barnet

AnnaKristina87

20/8

23/8

Limpan nr2 - andra barnet

24/8

Tudelu - Andra barnet, Västerås

26/8

Symetrical - 32, andra barnet, son född 13, Stockholm

28/8

Mikamon, 30, första barnet, Göteborg

Juni90

29/8

jess06

SkogsstjärnN - 30, tredje barnet. Dotter född 05 och dotter född 15. Sthlm

• Symetrical
    Misszandra skrev 2015-12-20 23:32:37 följande:

Jag mår dock illa. Men kan inte äta de portioner som jag åt förut. Äter typ 1/3 av vad jag brukar äta, äter dock varannan var tredje timma för annars får jag en sån känsla och ignorerar jag det så går det full mode illamående. Min mage klarar inte av att äta mycket. Känns som jag äter hela tiden just för annars mår jag dåligt. 

Exakt sådär gör jag också, äter med typ två timmars mellanrum, men inte alls lila mycket, för då mår jag illa. Minns att det var samma när jag var gravid med sonen.
    happylife skrev 2015-12-21 07:44:44 följande:

Jag är också galet trött! Om jag inte sysselsätter mig med något på kvällen så somnar jag i soffan nån gång mellan 19-21 , kan absolut inte se en hel film! Astråkkgt sällskap är man.

Är sååå osugen på att jobba!! Vad jobbar ni alla med?

Jag är säljare, har hand om Mellansverige så blir en del resor, vill bara ligga på soffan å vila!

Jag är också helt brutalt trött, redan sedan typ 4 dagar tillbaka! (v 4+2 idag). Släckte 19:58 igårkväll och somnade på ett kick och då hade jag ändå hållit ut så länge jag kunnat!

Jag jobbar som naprapat, så om någon får några frågor om problem med kroppen i övrigt kan ni slänga iväg dem till mig, så svarar jag så gott jag kan.

Dock ledig nu sedan i fredags och det är sååå skönt. Jobbar tis-ons nästa vecka, sen är det ju nyårsledigt några dagar. På så vis känns det som att den här graviditeten timat in sig själv bra.
  • Symetrical
    Emmi0306 skrev 2015-12-21 08:35:15 följande:

Jag är också galet trött hela tiden, och illamående med kräkningar. >< jag har kronisk smärtsyndrom som diagnos sen tidigare och med det kommer också trötthet men nu är det extremt! :-P

Jag jobbar som konditor på ett litet företag så min chef och mina kollegor vet om att jag är gravid men för mig är det bara skönt eftersom arbetet innebär många tunga lyft. Mina kollegor är jättegulliga och bär allt tungt åt mig, står ut med att jag jobbar långsammare, låter mig ta fler raster och så får jag gå hem när jag vill om jag mår dåligt. Dem är bäst! <3 nu är jag ledig fram tills den 2/1 så det ska bli jätteskönt! ^^

Åh, så skönt! Och så gulliga kollegor du har.

Jag kommer nog också berätt ganska tidigt på jobbet (hoppas på att kunna vänta till efter tidiga ul 12/1), eftersom mitt jobb också är ganska fysiskt krävande.
  • Symetrical
    Misszandra skrev 2015-12-21 11:15:45 följande:

Det tog nästan 2 veckor av illamående innan jag kom underfund med hur jag ska göra för att slippa illamåendet så mycket som möjligt. Mår fortfarande illa på förmiddagarna med äter jag lite och ofta så mår jag iallafall bra på sen eftermiddag/kvällarna. 

Lyckades dra på mig en kraftig förkylning nu också så man mår ju 3 gånger värre när man mår illa, redan är trött som ett helt ålderdomshem sen förkylning, hosta och halsont på det. Inte roligt måste jag säga! Börjar bli bättre nu, tack och lov. 

Låter än en gång precis som jag! Har varit rejält förkyld och hostat som en tok sedan snart en vecka tillbaka, vilket absolut spätt på symptomen. Trodde faktiskt först att det bara var sjukdomssymptom, men nu när förkylningen börjar släppa inser jag att stenig beror mer på min lilla inneboende.
Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl