Inlägg från: Symetrical |Visa alla inlägg
  • Symetrical

BF augusti 2016, vi som vill prata på fl

FruFrau skrev 2015-12-21 14:14:43 följande:

Åhnej, stackars er! Känns värken fortfarande där vid höftbenet eller har det gått över? Ja, förmodligen är det nog för tidigt att se ett hjärta, har läst att det är i veckoövergången mellan vecka 5-6 som det börjar slå. Eller 22-23 dagar efter befruktningen. Vet du när du hade ägglossning? Hoppas det går bra för er båda!

Sorry för kapning, men sen kan det ju vara svårt att se hjärtat precis där i början även om det börjat slå. Jag menar, skrutten är ju bara några få mm stor, så krävs riktigt bra utrustning för att kunna lokalisera hjärtat precis där i början. Med andra ord, säkert inget att oroa sig för E87.
  • Symetrical
    Tudelu skrev 2015-12-21 19:58:18 följande:

Jag kan typ inte tänka något annat. Det har alltid börjat så för mig, har sammanlagt 3 missfall i bagaget och ger typ upp hoppet direkt. :( Blödde ingenting under graviditeten med dottern så det känns bara sjukt negativt :(

Tror absolut inte att du kan hosta dig till ett MF, däremot kan du säkerligen hosta dig till spruckna sköra små blodkärl i underlivet, vilket resulterar i rosa flytningar. Håller tummarna för dig.
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-22 11:49:45 följande:

ÄNTLIGEN! Lycka på bild <3

Yaay! Grattis till utvecklingen.
  • Symetrical
    happylife skrev 2015-12-22 12:26:01 följande:

Tack snälla känns riktigt bra!

Nu väntar bara vul 29e...

Inte långt kvar då! Jag har vul 12/1.
  • Symetrical
    Emmi0306 skrev 2015-12-22 13:08:31 följande:

Då har man kräkts på ica maxis toalett också. >< usch för publika toaletter. Man ville bara sätta en skylt på dörren: jag är inte magsjuk, jag är bara gravid! :-P

Usch, stackare! <3
  • Symetrical
    primavolta skrev 2015-12-22 14:31:36 följande:

Hörni!

Hur är det med era symtom. Är det i princip hela tiden nånting ni känner av eller kommer det och går? Ibland känner jag absolut iiingenting och sen kommer nåt eller allt samtidigt. Tycker det känns läskigt när jag inte känner ett skvatt...

Den här gången känner jag mig faktiskt i princip konstant mer eller mindre illamående. Äter jag inte regelbundet (max två timmars mellanrum) får jag blodsockerfall och blir yrslig och skakig. Dessutom är jag helt brutalt trött! Hoppas att kroppen vänjer sig vid den ovana hcg-utsöndringen snart, annars kommer detta bli tufft! Bara v 4+3 idag och helt lyrisk över att det är julledighet just nu.
  • Symetrical
    E87 skrev 2015-12-22 15:21:15 följande:

Nu har jag fått tid för vul den 4/1. Vilken toppen läkare jag träffade igår :) kommer då att vara i v 7+4 enl egna beräkningar.

Åh, spännande! Jag kommer att vara i v 7+3 vid mitt vul 12/1.
  • Symetrical
    Alltidväntarmanpånåt skrev 2015-12-22 19:41:25 följande:

Roligt med era vul:) Vi gjorde vårt i v 7+2 och såg hjärtat ticka. Va väldigt orolig innan men sedan dess har det faktiskt lagt sig även om jag vissa stunder varken är trött, har ömma bröst, molande värk eller mår illa. Förstår inte varför inte vul alltid erbjuds. Oroliga mammor kan väl inte heller va så bra...

Kan inte annat än hålla med! För mig är det verkligen en milstolpe, då gyn inte hittade ett hjärta sist jag var gravid i september. Var då på vul i v 8+1 och misstänkte redan innan att allt inte stod rätt till, då jag inte kände mig särskilt gravid längre, samt att jag börjat småblöda lite redan.
  • Symetrical
    Limpan nr2 skrev 2015-12-23 08:40:11 följande:

Använder ni någon bra gravidapp?

Jag provade att ta hem ett par olika men får bara olika bf datum. Det varierar allt mellan att bf är den 18/8-23/8. Alltså är jag ju olika långt gången i olika appar. Oftast får man ju enbart fylla i sista mensens första dag och ingen mer info. Jag har t ex en cykel på 31 dagar och brukar få äl sent, på typ cd 19-20.

Hur tänker ni kring "rätt" bf datum?

Jag gillar "gravid och baby" och "ovis pregnancy" (är på engelska, men står en massa bra info i den!)

Jag får också lite olika bf, men tycker att det är bäst om man får skriva in äl-dag, eftersom jag vet när jag hade äl. I annat fall skriver jag in mensens första dag på två veckor innan äl och en cykel på 28 dagar, för då stämmer det också bra, trots att jag fick äl på cd 17 den här cykeln.
  • Symetrical

Jag hade inga färgade flytningar alls innan mitt MA/MF i höstas (fram tills dagen innan det konstaterades), så jag är nojig även utan dem. :-/

Svar på tråden BF augusti 2016, vi som vill prata på fl