Padirac skrev 2020-06-26 13:49:20 följande:
Det skriker massa okvädningsord om innehåller vänster som för- eller efterled
Jag är inte säker på att de vill - de kan bara inte låta bli.
Vad de vill i övrigt varierar säkert precis som det alltid gör för olika människor. Åka epatraktor, skjuta många djur, ställa fram äpplen - en del vill säkert bidra till diskussionen och debatten också - men inläggen blir mer yttringar om egna känslor än sakliga inlägg.
Så uppfattar i alla fall jag det - jag är säker på att andra uppfattar det annorlunda. Att skriva okvädningsord kanske ses som en effektiv debattstil av en del.
Det hela påminner mig om Nazisten i skolan som kallade alla allt fult han kunde, men grät av förbittring om någon skattade och sa samma sak om denne.. den upplevda orättvisan var gränslös.. förstod vi inte vad vi hade sagt .. hur fult och elakt det var mot denne nazist. Att denne gjorde just detta mot alla var däremot rättfärdigat, självrättfärdigat av stolthet över sin egen kaxighet.
Effektiviten i edbattstilen beror kanske på vad man vill åstadkomma. Själv speglar jag ibland dessa okvädningsord.. tidigare har det gråtits likt den lille nazisten gjorde då detta speglats.
FAST folk som skriker "okvädningsord" är väl inte helt sunda? Jag röstar på SD och är van att bli kallad rasist, nazist och fascist *typ*! MEN aldrig skulle jag kasta ur mig förolämpningar mot vem det vara månde. Jag är större än så!