• KN75

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Till trådens ämne hör att en övertygande majoritet på 77% svarar nej.
    Detta är fakta!
    Ingen har kunnat bestrida dessa fakta.

Men detta faktum verkar inte vara möjligt förstå för en viss medlem, eller två.

Medlemmen som inte klarar förstå har själv tidigare i tråden valt att göra inlägg och beskriva sina problem med en läkare och med någon diagnos, också själv beskrivit problem gällande sitt intellekt,
    så det kanske inte är så underligt att den har svårt förstå?

Vi är många som i enlighet med trådens ämne har kommit med många exempel. 
    Men en eller två medlemmar har uppenbarligen både svårt att förstå exempel och uppenbarligen mycket svårt förstå trådstarten och ämnet.

77% svarar NEJ!,
    alltså en mycket övertygande majoritet.
    Detta hör till ämnet, det är on topic, och det är fakta.

En mycket liten minoritet, en extrem och högljudd minoritet, har inte förmåga acceptera fakta och har uppenbarligen inte ens förmåga förstå trådstarten och ämnet i den tråden som de själva väljer att vara aktiva i.
    Detta får väl anses mycket talande gällande de två medlemmar som tycks utgöra denna extrema minoritet.
    (2 st eller någonstans omkring 2 st till antal.)
  • KN75
    klyban skrev 2024-10-28 12:24:36 följande:

Ledsen, sakligt så är inte den röstningen statistisk säkerställd ens.

Sakligt så vet vi att ni inte kan påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, för varje gång ni verkligen försöker, så ska det glömmas bort delar och det är aldrig så man påvisar något, utan det enda man påvisar där, det är att personen har en agenda.

Du pratar om exempel och de kommer aldrig sakligt, det berättar endast en sak och att du vet att du aldrig klarar av att ro hem ditt påstående sakligt med fakta.
    För vet när jag medvetet skrivit fel i hur ni gör då, för då regnar källor, saklighet och fakta in, det är så jag vet att ni bara låtsas.

Men lycka till, kanske denna gången kommer det någon saklighet om SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Men tvivlar då vi sett hur man flyr ämnet SVT/SR och inbillar sig person är ett argument för något, fast det enda det berättar är att dom vet att de har fel och inbillar sig ingen skulle märka.

Din sinnesstämning kanske spelar roll i din fantasi och i din egen  utopiska låtsasvärld.
    Men om du är ledsen eller inte spelar ingen roll vi verkligheten.

Fakta är att du tillhör en mycket liten minoritet, en extrem och högljudd minoritet, du visar inte någon förmåga acceptera fakta och uppenbarligen har du inte ens förmåga läsa och förstå trådstarten och ämnet i den tråden som du själv väljer att vara aktiva i.

Detta får väl anses mycket talande för dig.

Men alla vi andra, som tillhör den stora majoriteten, vi måste kanske visa förståelse för den medlemmen som inte klarar förstå då den själv tidigare i tråden har valt att göra inlägg och beskriva sina problem med en läkare och med någon diagnos, också själv beskrivit problem gällande sitt intellekt,
    så det kanske inte är så underligt att den har svårt förstå?

Vi är många som i enlighet med trådens ämne har kommit med flera exempel. 
    Men en eller två medlemmar har uppenbarligen svårt att förstå också väldigt enkla exempel.

77% svarar NEJ!,
    Detta hör till ämnet, det är on topic, och det är fakta.

I den verkliga världen, där den stora majoriteten lever, hjälper inte vilka krumbukter du än tar till för att försöka förneka dessa fakta och för att försöka dölja sanningen.
    Men om det hjälper dig inuti din egen utopiska låtsasvärld så väl det bra för dig då.

Hittills har du inte lyckats övertyga någon enda en, inte någon som lever i verkliga världen.
  • KN75
    klyban skrev 2024-10-29 07:58:29 följande:

Ledsen, 77% är inte statistiskt säkerställt.
    Förstår du tror det berättar något, men berättar ingenting.

Men du försöker använda en siffra som inte har det underlag som krävs för återge vad folk i samhället säger.
    Och sen använda detta som ett argument att det är en minoritet.

Men vet du vad jag ser samtidigt när du försöker detta?
    JO, det är att exakt INGEN saklighet alls för påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, alltså helt kliniskt rent.
    Och du haft många inlägg nu och där inget saklighet och fakta kommer alls, och det är sååå talande.

Men kanske nästa gång kommer din saklighet och fakta som påvisar att SVT/SR inte skulle vara opartiska, men vet redan svaret är nej och för du inte ens kan.
    Och det är vad vi har lärt oss i tråden att det aldrig kommer, men visst sker det sällan att de gör fel, men dom extremt få gångarna gör inte SVT/SR partiska, om man nu inte lider av bekräftelsebias.(Men det betyder också att man försöker låtsas bort alla ggr den är, och det är mot alltid.)

Här har du lite och läsa, men vet att saklighet inte är din sak, så vet redan nu att du kommer förkasta varje ord.
    www.svt.se/kontakt/ar-svt-vanster-eller-hogervridet

Och det är knappat SVT/SR fel att SD har en massa skumraskaffärer, nazism, fascism och antisemitism.

Och det är därför SD inte tål en politisk granskning och det är därför vi ser dessa osakliga attacker, eller mediokra omröstningar på ett forum som inte är statistiskt säkerställt ENS!

Återigen upprepas samma saker:

1.) du visar inte någon förmåga acceptera fakta

2.) uppenbarligen har du inte ens förmåga läsa och förstå trådstarten och ämnet

• KN75
    klyban skrev 2024-10-29 16:22:25 följande:

Din fakta är inte STATISTISKT SÄKERSTÄLLD.

Och suprise suprise, ytterligare ett inlägg med att påvisa sakligt och med fakta att SVT/SR skulle inte var opartiska.
    Och helt sterilt av fakta och saklighet också.

Återkom gärna när du har statistik som är säkerställd, om du nu ens vet vad det är.(Tvivelaktigt pga du tror du visar fakta nu och fast det inte är statistiskt säkerställt.)

2 Jo, jag förstår att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska aldrig sker, se på dig, du vägrar ju sakligheten för nå dit.
    Berättar inte detta något för dig att du inte klarar av detta ens?
    För oss tänkande med stort intellekt inser att när en person vägrar sakligt beskriva det den påstår, det är att personen ifråga också vet att det inte ens går.

Och det är precis vad du visar oss alla, du "skäller" men aldrig någon saklighet som påvisar ditt påstående.

Det jag har skrivit är on topic.

Men inget av allt du säger har någon som helst anknytning till trådstarten och till ämnet.

Jag återkommer precis när jag vill, liksom alla medlemmar i detta forum, under förutsättning att jag håller mig till ämnet.
    Detta oavsett vad du lyckas inbilla dig i din egen lilla utopiska fantasivärld.
    Du valde själv att i ett tidigare inlägg skriva något om din diagnos, har din diagnos något samband med den där fantasivärlden du verkar befinna dig i?
  • KN75

Om man håller sig till ämnet gäller att:

77% svarar NEJ!,

Alla som lever i verkligheten och i det verkliga livet vet att detta hör till ämnet, det är on topic, och det är fakta.

• KN75
    klyban skrev 2024-10-30 17:05:47 följande:
    Inte statistiskt säkerställt och därmed har inte mycket värde för nått.

Oops, ytterligare ett inlägg till och där påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska, konstigt du försöker inte ens.
    Suck...

Fakta och sakligt är att:
    Vi är många som i enlighet med trådens ämne har kommit med flera exempel. 
    Men en eller två medlemmar har uppenbarligen svårt att förstå också väldigt enkla exempel.

77% svarar NEJ!,

Detta är i enlighet med trådstarten,
    det hör till ämnet, det är on topic, och det är fakta.

Detta till skillnad mot dina rader av inlägg.
  • KN75
    Padirac skrev 2024-10-30 23:33:12 följande:
    Vad majoriteten av de röstande i denna tråd tycker så är det inte mer än deras tyckande.

Det finns i tråden referenser till vetenskapliga undersökningar som motsäger att deras tyckande har med fakta i frågan att göra.
    Du är som vanligt fullständigt OFF topic.

Vet inte vilken utrustning du använder för att delta i tråden, men din utrustning tillåter uppenbarligen inte att du läser trådstarten.

Jag hjälper dig (igen och som vanligt!):

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.

• KN75
    klyban skrev 2024-11-01 00:58:47 följande:

Oops, nu fick vi IGEN ett inlägg som inte ens försöker påvisa att SVT/SR inte skulle var opartiska.
    OCH IGEN, hur är det ens möjligt?

Alla partier är representerade i SVT/SR, så en miss till.

Kanske du tror statlig finansiering är ett argument?
    För vad?
    Det är ju för fan Publik Service och för alla, och även om vi redan vet om att vi gillar inte alla program.
    För det gör inte jag, gör du?
    Vuxna människor tittar inte det man inte gillar, gör du?

Nä, du har ingen klarsynt överhuvudtaget, du har bara agenda.
    Men håller dock med att SVT/SR är skadligt för de som inte gillar fakta och saklighet.
    Och det är just därför attackerna mot SVT/SR sker, och pga det finns politik som inte tål granskning.(Men det visste du redan :lol: )

Vilket gör allt detta rätt komiskt Solig

Trådstarten och ämnet har två viktiga ord:

Anser , uppfattar

Klyban,
    så vitt jag kan se så är du den enda medlemmen i hela denna långa tråden som upprepat försökt att inbilla dig själv och andra att du skulle ha något högre intellekt än andra, eller att du åtminstone skulle inneha något som helst intellekt.

Hur det i verkligheten står till med ditt intellekt är för mig okänt, men efter alla dina förvirrade och märkliga inlägg, efter att du själv valt att skriva om din diagnos, så har jag väl mina misstankar om hur det står till i verkligheten... 

Hur som helst,
    Klyban, min fråga till dig,
    tror du att du själv klarar och har förmåga tillräckligt för att googla på de viktiga orden i trådstarten, två för ämnet viktiga ord?
    Om du har missat det  så kan jag hjälpa dig, orden är:
    - Anser
    - Uppfattar

"Anser du att..."
    "...om du uppfattar..."

Vi är nu på sidan 816 i tråden, efter mer än 8000 inlägg (!), och du har fortfarande inte förstått orden i trådstarten, du har fortfarande inte förstått ämnet.

Klyban, Klyban, KlybanSolig,
    var vänlig googla på orden, ansträng dig att försöka förstå ordens betydelse och vad det innebär att använda dessa ord.

Detta är viktigt för att vara ON topic, för att hålla sig till trådens start och till ämnet!!!

Om du inte klarar detta, var vänlig tala om det i tråden så kanske jag och/eller någon annan medlem kan försöka hjälpa dig att googla och att förstå.

Klyban,
    dessutom har du här i tråden upprepat försökt att beskriva ditt eget intellektFoten i munnen (helt och hållet Off topic...).
    Försök nu att gräva riktigt djupt, hitta någon liten del intellekt, för att äntligen förstå trådsstarten och ämnet.

Efter att du själv (förhoppningsvis...) känner att du har förstått åtminstone lite av ämnet, förstått de två viktiga orden i trådstarten, orden är:
    anser och uppfattar,
    så kan du väl ta nästa steg och på motsvarande sätt försöka lära dig förstå ordet och dess innebörd, det ordet som du själv har valt att upprepat lyfta fram i tråden,
    nämligen ordet:
    - intellekt
    Dock, för att förenkla för dig, kan detta komma i ett nästa steg, eftersom det egentligen är off topic.

Lycka till KlybanGlad
    Hör gärna av dig igen i tråden EFTER att du har FÖRSTÅTT trådsstarten och ÄMNET!!!
  • KN75
    klyban skrev 2024-11-01 12:24:39 följande:
    du glömde av att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    VARFÖR ska jag påvisa något om detta, varför ska jag ens diskutera den saken då det är OFF TOPIC? 

Var i trådstarten finner du något om att det du påstår skulle höra till ämnet???

Och att ditt postande bara ha att stoppa granskningen av politiken och för ett parti som inte tål granskning vill ha bort den.
    Du måste vara totalt förvirrad. Om detta har jag aldrig skrivit något.

Det är som är i sändning som är den opartiska delen och den enda som betyder något och om man ska påstå något om SVT/SR.
    Återigen framställer du dig själv som totalt förvirrad. Jag begriper inget av detta, annat än att det saknar anknytning till ämnet.

du pratar om enskilda anställda 
    Sakfel av dig. Återigen och som vanligt. Jag har inte diskuterat någon enskild anställd.

två ytterligare inlägg där användarna VÄGRAR ge saklighet och fakta
    Ja, det är ju självklart, eftersom det du pratar om skulle vara att inte hålla sig till ämnet och att inte respektera trådstarten.

mitt intellekt är så skärpt 
    Det är ju fullkomligt idiotiskt av dig att gång på gång försöka hävda ditt eget intellekt.
    ALLA vet vad det betyder när en person känner sig tvingad att upprepat försöka hävda något om sitt eget intellekt.
    Detta är mycket talande.
    Särskilt som du gång på gång visat att du har så väldigt svårt med ordförståelse och du har själv visat att du har så otroligt svårt att förstå ordens innebörd. Man kan undra över om detta i jämförelse tyder mera på att du skulle vara ovanligt lågbegåvad, åtminstone gällande denna del? Detta med tanke på vad du själv har visat gång på gång.

ALLA utom du Klyban vet vad det betyder.

Det krävs knappt någon begåvning alls för att läsa dina inlägg, bl a det du själv har valt att skriva i den här tråden om ditt läkarbesök och din diagnos, för att snabbt och enkelt förstå att du saknar all verklighetsförankring när du upprepat pratar om ditt intellekt.
    Detta är dessutom långt långt ifrån att hålla sig till ämnet. 

Klyban,
    Hör gärna av dig igen i tråden EFTER att du har FÖRSTÅTT trådsstarten och ÄMNET!!!
  • KN75

Klyban,
    så vitt jag kan se så är du den enda medlemmen i hela denna långa tråden som upprepat försökt att inbilla dig själv och andra att du skulle ha något högre intellekt än andra, eller att du åtminstone skulle inneha något som helst intellekt.

Hur det i verkligheten står till med ditt intellekt är för mig okänt, men efter alla dina förvirrade och märkliga inlägg,
    efter att du själv valt att i tråden skriva om din diagnos,
    så har jag väl mina misstankar om hur det står till i verkligheten... 

Hur som helst,
    Klyban, min fråga till dig,
    tror du att du själv klarar och har förmåga tillräckligt för att googla på de viktiga orden i trådstarten, två för ämnet viktiga ord?

Om du har missat det så kan jag hjälpa dig, orden är:
    - Anser
    - Uppfattar

"Anser du att..."
    "...om du uppfattar..."

Vi är nu på sidan 827 i tråden, efter mer än 8300 inlägg (!), och du har fortfarande inte förstått orden i trådstarten, du har fortfarande inte förstått ämnet, 
    trots att du själv i tråden gång efter annan påstår att du innehar någon typ av intellekt.

Var vänlig visa att du klarar att googla på orden, ansträng dig att försöka förstå ordens betydelse och vad det innebär att använda dessa ord.

Försök förstå och acceptera att detta är viktigt för att vara ON topic,
    alltså för att hålla sig till trådens start och till ämnet!!!

• KN75

Vi är flera som i enlighet med trådens ämne har kommit med flera exempel och oemotsagda bevis som visar varför majoriteten inte anser, inte upplever, att Public Service är opartiska. 

77% svarar NEJ!,

det hör till ämnet, det är on topic, det är fakta och det är sakligt.

Detta till skillnad mot en eller två minst sagt märkliga individer som presterar rader av inlägg som är OFF topic.

• KN75
    klyban skrev 2025-02-18 14:07:15 följande:
    Finns det någon saklighet om ämnet också, för detta var ett enda långt inlägg om mig och din avundsjuka.
    KN75 skrev 2025-02-18 13:54:30 följande:

Vi är flera som i enlighet med trådens ämne har kommit med flera exempel och oemotsagda bevis som visar varför majoriteten inte anser, inte upplever, att Public Service är opartiska. 

77% svarar NEJ!,

det hör till ämnet, det är on topic, det är fakta och det är sakligt.

Detta till skillnad mot en eller två minst sagt märkliga individer som presterar rader av inlägg som är OFF topic.

Att uppleva något som inte finns, ja, det låter ju väldigt relevant.

Och vi står igen här med ett inlägg som inte ens försöker påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Tycker inte u detta är rätt intressant att till den delen kommer man aldrig?

Och omröstningar på forum ger jag ingenting för, då det berättar inget med ett så skralt underlag.
    Det komiska är att du fått riktiga siffror, men de vägrar du ta in, vet inte om det är pga intellektuella tillkortakommande eller bara att du inbillar dig ett forum skulle veta bättre med så få i urvalet.

Och uppleva, anse och tycka, det är irrelevans inför fakta och sakligheten och den BERÄTTAR att SVT/SR är opartiska.(Men sure, nått enstaka misstag per år sker, men dessa rättas ju till.)

Klyban, det finns tydlig grund för det jag skriver.

Jag pratar inte om dig som person utan om dina inlägg,
    så sakligt är att någon avundsjuka finns inte.

Sakligt är att du upprepat kräver saklighet av andra medlemmar och att andra ska hålla sig till ämnet.
    Men sakligt är också att du själv väljer att göra rader av inlägg som inte håller sig till ämnet.

Menar du att dina egna inlägg i tråden faktiskt är sakliga?

I så fall menar du att det skulle vara sakligt det du skrev i ditt tidigare inlägg, citat:
    "-jag är låååång över medel på intellekt"

Vad har detta med trådens ämne att göra? På vilket sätt menar du att det skulle vara sakligt att du försöker beskriva ditt eget intellekt i tråden och på detta sätt?
    Förklara vad du menar med det citerade,
    mot bakgrund att du i tråden, och gällande trådens ämne, kräver saklighet av alla andra medlemmar?

Till trådens ämne hör utan tvekan mina tvivel på om du ens klarar att bedöma public service saklighet,
    detta mot bakgrund att du själv visar att du verkar oförmögen förstå innebörden i ordet saklig?

• KN75
    klyban skrev 2025-02-18 15:35:48 följande:

Pratar inte om mig HAHAHAHA, den var rolig, för det är det du är mest besatt av.
    Rätt komiskt att jag ser du bara köra copy+paste  i din ad homniem, antar att intellektuell saklighet inför ämnet är lite för avancerat för dig.

Och vi står återigen här vid ett inlägg som inte klarar av att påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
    Och därmed blir anse bara ett tyckande utan saklig grund =  inget värde att diskutera om.

Och vad är inte sakligt i SVT/SR, helgmålsbön? :lol::lol::lol::lol: 
    Lite mer copy+paste nu, för det är din "intellektualitet"?
    Och jag väntar på din saklighet, men den försöker du inte ens komma med.
    Och när det kommer är först den stund jag kan komma med en sådan, för upp till nu har du bara tramsat om mig och ad hominem.(Och som du märker, jag går inte på den.)

Till trådens ämne hör utan tvekan mina och andras tvivel på om du ens klarar att bedöma något överhuvudtaget gällande public service saklighet?

Detta mot bakgrund att du själv visar att du verkar totalt oförmögen förstå innebörden i ordet saklig?

Det är bara du som tramsar här.
    Mitt första här ovan hör till trådens ämne.
    Det andra handlar om vad du visar så tydligt med dina inlägg. Att diskutera dina inlägg är att diskutera sak och inte dig som person. Klarar du inte ens förstå dessa enkla saker?

Välkommen tillbaka när du kan visa att du har lärt dig förstå betydelsen och innebörden av ordet saklig.
  • KN75
    klyban skrev 2025-02-19 21:17:34 följande:

Dricka alkohol, okey, ha det så roligt med det.
    Men återkom när du vill vara saklig istället Solig

KillBill skrev 2025-02-19 19:08:39 följande:

Förtroendet för SR och SVT ökar från redan höga nivåer. Det finns ingen annan media som svenska folket har så högt förtroende för som SR/SVT. 

Men det finns en i tråden som tror 796 röster på Familjeliv berättar allt vi behöver veta om SVT/SR :lol:

Jag erkänner att jag rent intellektuellt inte räcker till för att ta in och ännu mindre svara på din frågeställning.
    Jag är fortfarande tagen, upptagen och fylld av förvåning.

Du tjatar och tjatar om saklig.
    Och dessutom har du mage tjata om ditt eget intellekt.

Men jag kan inte ta in och inte förstå ditt inlägg #4472:
    Citat klyban:
    "-Jag vet redan jag är lååång över medel på intellekt, och genom folk berättar det om och om igen och i olika sammanhang.

Och blivit anklagad för extremt hög slutledningsförmåga, den var udda faktiskt och den läkaren tyckte ändå illa om mig då hon valde att ljuga om diagnoser som inte existerade och att jag överbevisa läkaren(av fakta) och tvingade VC att ändra anteckningarna i journalen."

Slut citat?

Jag är fortfarande extremt förvånad att någon kan koppla ihop ordet intellekt med att samtidigt beskriva sin egen förträfflighet på det sätt som du väljer att göra, eller som du åtminstone försöker göra.
    Minst lika förvånad att du i dessa sammanhang dessutom tjatar om saklighet.
    Oavsett hur det i verkligheten står till med ditt intellekt (påstådda intellekt?), kan du verkligen mena allvar med att det ovan citerade ens till någon enda del skulle kunna betraktas som sakligt?

Och jag klarar inte begripa vare sig vad du skriver eller vilket syfte du eventuellt kan ha med att försöka beskriva dig själv på detta sätt.

Fakta är att ditt inlägg 4472 kommer jag aldrig klara att förstå.
    Men jag kan inte undgå se att du skriver om läkare och diagnos, och detta kanske kan förklara något om alla dina inlägg?
    Tyvärr får jag erkänna att ditt inlägg 4472 för lång tid kommer att prägla hur jag tar emot och uppfattar dina kommande inlägg och ditt tjat om ditt eget intellekt och ditt tjat om saklighet.

Intellekt och saklighet saknas ju fullständigt i ditt inlägg #4472. Ingen i hela världen, inte ens du själv, kan tycka att det skulle finnas ens minsta lilla spår av saklighet eller intellekt i ditt inlägg? 

Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?