Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Jag litar på Göran Rosenbergs bedömning gällande bilderna. Så nej Inti Peredo är förmodligen inte ett dugg antisemit, tvärt om!
https://www.svtplay.se/video/24361601/uppdrag-granskning/uppdrag-granskning-sasong-20-karolinska-och-judehatet
Det gör är trist att se hu många som försöker urvattna begreppet antisemitism på det sättet. I långa loppet så tror jag bara det förstör för Israel att göra på detta sättet. Simon Wiesenthal Center skulle i sig kunna anses vara en antisemitisk organisation eftersom de sprider flaska anklagelser mot människor. Det bidrar ju bara till att urvattna.
"Journalisten och författaren Göran Rosenberg är kritisk till Simon Wiesenthal-centrets agerande när det gäller Karolinska.
? Bevisligen vet vi nu vad antisemitism kan leda till. Därför är det väldigt viktigt att vi inte urholkar eller urvattnar det begreppet, att vi behåller det ordet för vad det verkligen innebär. Vad jag har kritiserat och vad jag har sett som missbruk är hur man använder anklagelser om antisemitism för att uppnå andra syften, det är väldigt farligt. Till sist har vi inte kraften kvar i det ordet."
Min uppfattning om bilderna är en helt annan.