Inlägg från: RebeckaZ70 |Visa alla inlägg
  • RebeckaZ70

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Flash Gordon skrev 2021-04-04 16:30:28 följande:

Härliga SVT.

Bjuder in religiösa företrädare att diskutera påsken.

Får dit svenska kyrkans ärkebiskop och en ... imam?!

Men missar, som av en slump, att få dit en rabbin.

Som om rabbinen inte hade någon koppling till påsken.

Jaja, bara same old, same old public service.

Nästa vecka kommer Runar Sögaard i samma tv-soffa, att förklara Ramadan för de svenska tv-tittarna.

Nämde de vår Pesach överhuvudtaget i inslaget?
    Another wild hearted woman
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-04 18:48:23 följande:

Ja.imamen nämnde att även muslimer firar Pesach (fast något tidigare än inom judendomen). Det var bara en del av inslaget som handlade om Påsken i övrigt handlade inslaget om att imamen förlitar en anhörig i covid 19 och om pandemins inverkan på religionsutövning.

Hade det varit så svårt att bjuda in en rabbi?

Imamen visade sig vara en salafist som driver en skola som sysslar med könsapartheid.

Fint sällskap ärkebiskopen umgås med.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-06 16:21:33 följande:

Det känns överflödigt att nämna att en tidigare riksdagsman för Moderaterna är ledande när det kommer att driva muslimska grundskolor. Det väsentliga är att det är M, SD, KD, L och C som är orsaken till att Sverige fortfarande har religiösa friskolor (tex muslimska).  Vi får hoppas att högerpartierna i framtiden ansluter sig till de rödgröna partiernas linje som är att religiösa friskolor ska förbjudas.

Varför vill du förbjuda de judiska skolorna? Är de till stort besvär i samhället?
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-06 20:08:19 följande:

Det vill jag inte och du har missförstått situationen. De judiska skolor som finns i Sverige är inte religiösa friskolor utan skolor för den judiska nationella minoriteten. De judiska skolornas status är skyddade sedan slutet av 60 talet då Olof Palme var ecklesiastikminister.

Nu har jag väldigt svårt att tro på vad socialdemokrater säger, med tanke på hur de agerar i verkligheten.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-07 13:51:32 följande:

Nuvarande regelverk för judiska skolor har gällt sedan slutet av 60 talet och S har tydliggjort att samma regelverk ska fortsätta att gälla vid ett förbud mot religiösa skolor.

S säger en sak, verkligheten säger något annat.
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2021-04-08 07:43:33 följande:

Kan du utveckla vad du menar? Nuvarande regelverk för judiska skolor har gällt sedan slutet av 60 talet och S har tydliggjort att samma regelverk ska fortsätta att gälla i framtiden (även vid ett förbud mot religiösa skolor).

S i allmänhet när det gäller judiska frågor. Säger en sak, verkligheten visar något helt annat. Jfr situationen i Malmö. Vackra ord, verkligheten = judar lämnar Malmö pga antisemitism.
  • RebeckaZ70

Cecilia Uddén arbetade som redigerare på Sveriges kommunistiska partis tidning Gnistan.

Nu redigerar hon verkligheten i Mellanöstern för oberoende Sveriges radio...

Nästa gång kanske hon kan ta upp när befolkningen sist fick säga sin vilja om saken i allmänna val? Och nämna hur hamas behandlar dem som har en avvikande uppfattning.

• RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-05-05 21:56:20 följande:

Vi väntar nu på reaktionen när Ebba, på grund av SR:s felaktiga översättningar till arabiska, somaliska och kurdiska (tre olika redaktioner som gör samma "fel"), drabbas av en fatwa från någon imam.

SR har genom sitt agerande kanske utsatt Ebba Busch förnennförgöjd hotbild.
  • RebeckaZ70
    RebeckaZ70 skrev 2022-05-06 10:09:27 följande:
    SR har genom sitt agerande kanske utsatt Ebba Busch förnennförgöjd hotbild.

För en förhöjd hotbild. 

såg det själv?

• RebeckaZ70

Den som först påpekade felaktigheterna blev blockad av SR.
    ganska talande hur de såg på avslöjandet.

• RebeckaZ70
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 10:08:23 följande:
    SR/SVT har alltid varit snabba på att blocka. Jag blev också blockad direkt och mitt inlägg raderat, kommer jag ihåg, när jag ifrågasatte att Rickard Söderberg fick ha PRIDE-flaggan (som ju är en politisk symbol och tillhör en opinionsbildande organisation) på jackan när han framträdde på Skansen på Nationaldagen, för ganska många år sedan nu.

Annars är det ju så supernoga med att inga symboler och ingen reklam får förekomma i bild, men när det var just DEN symbolen/reklamen - så gick det bra. De hade kanske till och med uppmanat honom att ha den markeringen? Valt honom som artist FÖR ATT han är öppet homosexuell? D.v.s. - den vanliga agendadrivningen, inte opartiskt alls.

Jag lever själv med en kvinna men tar helt avstånd från vad Pride har blivit i Sverige. Helt övertaget av vänsterideer. Det är helt otänkbart för dem att en lesbisk/bi kvinn kan vara höger. Det blir kortslutning i skallen på dem.

Droppen var när portade Ilan Sade  och MED fån att delta i Pride.
    Däremot är vi engagerade i vårt eget Tel Aviv Pride.

• RebeckaZ70
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 13:20:54 följande:
    Men sluta nu. Det är som jag säger, att Pride-flaggan är RFSL:s symbol. Det spelar ingen roll vad man tycker om organisationen som sådan, symboler ska inte visas i SVT, och i synnerhet inte på personer som framför någonting. Man får inte ha partisymboler  heller, och det är av en anledning. 

Sedan behöver du läsa på lite på RFSL:s egen sida, och inte vara så naiv. Många tror att det bara handlar om homosexualitet, men dom verkar för legalisering av mycket värre saker, och de försvarar helt avskyvärda beteenden. Kommer t.ex. ihåg för några år sedan, då det var ett rättsfall där en 32-årig man hade plågat och förnedrat en trasig16-årig flicka, bland annat hade han stängt in henne i en hundbur. Hon hade märken på kroppen som mamman råkade se, och hon polisanmälde. 

RFSL skrek då om att flickan hade en "läggning" som gjorde att hon VILLE bli misshandlad och förnedrad, och därför hade den mycket äldre mannen inte gjort något fel. Därför blev han frikänd... Detta som de visar utåt mot allmänheten om "mångfald" och "allas rätt att älska vem de vill" är bara en fin fasad. Och hur eller hur, så hade PRIDE-rörelsen inget naturligt samband med Nationaldagsfirandet på Skansen. 
    Jag är medveten om vad RFSL är för slags Spöke ?
  • RebeckaZ70
    LaviniaLetitia skrev 2022-05-09 16:24:36 följande:
    Jag har svarat till fel person, förlåt. Skulle vara till Klyban.
    Ok Glad
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2022-05-12 14:09:24 följande:
    Att exempelvis politisera svenska Pride och börja exkludera människor, tankar och idéer var ingenting bra och fullständigt onödigt.
    Det var poängen som jag ville ha fram, men då var det en som började dilla om att jag exkluderar homosexuella ( ! ) och annat svammel.
  • RebeckaZ70
    Digestive skrev 2022-07-25 00:33:34 följande:
    Hans mål var att visa att muslimer är för intoleranta för att kunna acceptera rättigheterna vi lever under. Givetvis misslyckades han i stort - det går inte att döma gruppen svenska muslimer utifrån antalet våldsverkare under dessa kravaller. I litet så visade han dock upp problem att förhålla sig till. Tycka vad man vill om hans demonstrationer.

Det behövs inte tilläggas någonting. P4 Göteborg missgynnade/gynnade två parter och formulerar sig på ett vis som tar ställning i vilken part som har orsakat den aktuella notan.

Menar du att den part som står för hot och våld inte ska belastas för kostnaden det innebär att skydda svenska medborgare från samma hot och våld?

Vi har grundlagsskydd kring sådant här av en anledning men visst verkar radikaler som vill tumma på det här skyddet tillta i Sverige - liksom andelen som inte riktigt ser vikten av detta skydd eller poängen med att verka för det i alla lägen.
    Paludan är en idiot, men det är de andra idioterna som är skyldiga till kostnaderna. Inte Paludan.
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2022-08-12 10:00:15 följande:
    Samma syn på judar som hos Socialdemokraterna då alltså. Känns bra med 9 miljarder/år till detta haveri.
    De riktiga judehatarna finns ju hos islamisterna och nazisterna. Samma andas barn. Stormuftin i Jerusalem var ju BFF med hitler.
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2022-09-19 08:14:49 följande:

SVT raderar alltså sin 16-sändning, den där de kallar MED för "högerextrema", från nätet och låtsas som ingenting

Ja, det är ju också en sorts krishantering.

Men, internet glömmer aldrig och stycket finns redan inspelat. Exempelvis här:

twitter.com/Agerlid/status/1571558657963294720

Skulle vara intressant att få sitta och ta del av vad de grundar högerextremismen på.
  • RebeckaZ70
    Rataxes skrev 2023-03-13 08:28:19 följande:

Opartiska SVT tillåter en programledare för "mello" att göra politiska uttalanden i direktsändning. 
    Ojar sig över att nazistina inte är med i eurovisionfinalen. 
    Ett "land" där många av de svenska entusiasterna inom "mello" skulle kastats ner från hustak.

Flash Gordon skrev 2023-03-13 11:08:47 följande:
    Ja ett märkligt beteende där det viftas med "palestinska" flaggor i green room av folk som skulle fängslas och mördas av "palestiniernas" styre.

Men så länge man själv sitter på säkert avstånd så går det bra att godhetssignalera

Gina Dirawi igen?
  • RebeckaZ70
    Flash Gordon skrev 2023-03-13 16:41:59 följande:
    Nä, det finns fler. Den här ska heta Fahra ... någonting ... om jag förstås saken rätt.
    Ok, SVT som plantskola för antisemitism. Kräks
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?