Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Oj, nu skrev jag fel. Jag menade "kristna bosiner".
Det finns dock också många kristna bosniaker.
Västervridningen av public service har blivit värre på senare år. Nu senast rapporterade SVD att nio av tio paneldeltagare i P1:s veckomagasin Godmorgon världen får sin försörjning från staten i någon form. Detta i den statskontrollerade radion. Det är ganska uppenbart att det då uppstår en opartiskhet.
SVT är om möjligt ännu mer vänstervriden med "journalister" som så gott som uteslutande sympatiserar med Vänstern. En majoritet till och med med extremistiska partier som v och Mp.
Västervridningen av public service har blivit värre på senare år. Nu senast rapporterade SVD att nio av tio paneldeltagare i P1:s veckomagasin Godmorgon världen får sin försörjning från staten i någon form. Detta i den statskontrollerade radion. Det är ganska uppenbart att det då uppstår en opartiskhet.
SVT är om möjligt ännu mer vänstervriden med "journalister" som så gott som uteslutande sympatiserar med Vänstern. En majoritet till och med med extremistiska partier som v och Mp.
Då lägger jag ihop dina och Missermajsers synpunkter och får det till lättsam radio för akademisk medelklass.
Gemensamt för er bägge är betoningen på medelklass.
Den västerländska kulturen sveper över världen - men det betyder inte att alla lokala kulturer utplånas - det blandas och integrerar i befintliga kulturer. I hela världen finns Coca Cola, Donken, Jeans, empirisk vetenskap, klassisk musik spelas i alla världens länder osv osv,
i den västerländska kulturen ryms många olika värderingar - men det som är gemensamt har ett starkt fotfäste i hela världen. Men det betyder inte att det inte finns andra värderingar - illiberala värderingar, odemokratiska värderingar, rasism, totalitära värderingar, hat..
Men resten av jordens befolkning är del av den globala kulturen där teknik, vetenskap och västerländsk kultur, musik, kläder osv har en stor påverkan.Så gott som hela jorden lever nära det som är sprunget ur upplysningen. Med det inte sagt att den globala kulturen ersatt allt i de lokala kulturerna.
Kulturen är inte bara värderingar, det är så mycket mer - så motsatsen du försöker påvisa håller jag inte med om.
Också i grupperna konservativa, nationalister och religiösa finns den globala kulturen med teknik, vetenskap osv.. självklart finns de de som inte har uppfattningen att jorden är äldre än x tusen år, att evolution är skälet till alla arter och livsformers existens och olikhet. Men likväl ringer de i mobiler, använder GPS, tittar på fotbolls-VM. beundrar Messi, dricker en coladryck, röker marlboro, använder facebook osv..
Mm, i din mening.
Jag är helt ointresserad av din diskurs som jag anser vara bland det flummigaste jag stött på här på FL, med undantag från den där personen som har som tes att om folk tar bort könshåret så kommer detta att integreras evolutionärt för kommande generationer och hårborttagningshaken blir utan jobb.
Ett råd är att du lyfter blicken från dina egna teser och läser vad jag har skrivit - inte vad du har skrivit.
Lycka till!
Oj, det är ju oerhört - men också något som flera av nyhögerns främsta tänkare här på FL påtalat vid upprepade tillfällen.
Vilket osökt för mig in på nästa tema SVT där K Markatta, Digestive och du i vanlig ordning förmår att se det andra skyggar för - att endast nyhögerns politiker kan avgöra vad som är krimskrams eller inte och att man behöver en politisk styrning av SVT:s programinnehåll.
Kanske M, KD och SD kan göra en gemensam Ungernresa för inspiration från den store ledaren Viktor och därefter fortsätta att verka för orbaniseringen av Sverige