taquine skrev 2017-01-21 15:27:33 följande:
Du menar på fullaste allvar du har förtroende för SVT . Den opartiska och oberoende ? Dom orkar ju inte ens låtsas längre ... Nu går dom all in.
Det var som sagts så jävla pinsamt att inte ens världens största skämskudde räckt till . Och nej det är ingen parodi, det är sveriges statlig television.
Tur man inte betalar licens för skiten längre.
Jag kan säga att jag har förtroende för public service, men att både mitt förtroende och min konsumtion är kopplad till p1 som jag tycker sköter sig utmärkt på alla fronter. Beträffande svt är jag mer kluven (tittar väldigt lite på svt och tv i största allmänhet), men har väl ingen specifik kritik (tyckte mest inslaget var festligt).
Var finner du mer allsidiga analyser av aktuella händelser (om man ska sätta public service i någon slags perspektiv)?
En av mina utländska favoritmedia är för övrigt Fox Business (och andra delar av Fox). Det är dock inte för dess oberoende och obkektivitet om jag säger så. Finner det bara mer stimulerande att ta del av sådant som inte bara stryker mig medhårs och förstärker mina åsikter. Tycker jag fler borde göra för att få mer allsidig bild.