Inlägg från: Padirac |Visa alla inlägg
  • Padirac

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Crash Man skrev 2021-06-22 22:53:28 följande:
    Söt liten härskarteknik du använder dig av. Jag kan garantera dig att sverigedemokrater är precis lika intellektuella som medlemmar av andra partier och jag har aldrig hört en sverigedemokrat som kallat Stefan Löfvén för svetsaren.
    Björn Söder - har ha nlämnat partiet - eller blivit kickad?

twitter.com/bjornsoder/status/1376997349432647680

"Björn Söder (SD) 
    @bjornsoder
    ·
    Mar 30
    Sveriges okunnige statsminister kallar SD för "icke-demokratiskt parti". Låt mig då upplysa svetsaren."

BS är väl sinnebilden av en sverigedemokrat? eller tänker du annorlunda?
  • Padirac
    KN75 skrev 2021-06-23 00:51:00 följande:
    Vilken negativ bild har ni i tråden egentligen av svetsare?
    Er negativa bild säger mer om er än om någon enda svetsare.

Det är en i dag mycket hett eftertraktad yrkeskategori och det är mycket stor brist på kompetenta svetsare. 
    Det finns svetsare som är så duktiga yrkesmän och är så välutbildade och eftertraktade inom sin speciella nisch inom svetsning (kräver omfattande utbildning och lång praktisk erfarenhet!) så de har 85 000 i grundlön i månaden, vissa har dessutom en massa tillägg och kommer upp i en årsinkomst bra långt över miljonen.

Nu tror jag inte Stefan statsminister har tillnärmelsevis denna kompetens, inte heller är han lika eftertraktad, men svetsare ändå.

Jag har nog någon gång skrivit svetsaren och även för svetsar-steffe. Men jag har uppenbarligen en helt annan och positivare bild av svetsare än vissa här.

Men som jag berättat här flera gånger, och även om jag skrivit svetsaren, så är jag inte SD:are, är inte medlem och har aldrig röstat på dem.
    Men om man pratar om svetsare med över en miljon i årsinkomst så kanske man automatiskt blir SD:are hos vissa högljudda och avundsjuka vänsterblivna i tråden?
    Vad tänker du om yrket och kompetensen hos välutbildade statsvetare med yrkeserfarenhet då?

och vad tänker du om yrket och kompetensen hos välutbildade politiker med yrkeserfarenhet?
  • Padirac
    Crash Man skrev 2021-06-23 08:59:15 följande:
    Du har en helt felaktig bild av sverigedmokrater. Jag har umgåtts med sverigedemokrater som jobbar som advokater, lärare, poliser, militärer och mycket mer. Alla som röstar på SD är inte populister som vill spika fast grishuvuden på väggarna för att skrämma bort muslimerna, utan de är helt vanliga människor som anser att invandringspolitiken är helt åt helvete.

Presentera gärna en källa på att sd-svansen är mer lågutbildade än resten av befolkningen och även om de skulle vara det så finns det inte alltid en korrelation mellan utbildning och intelligens, jag har träffat folk med flerårig universitetsutbildning som ändå är fullkomliga stolpskott och jag har träffat personer utan gymnasieutbildning som är genier.

Det var över en miljon personer som röstade på SD valet 2018, det är klart att det finns några som använder sig av personangrepp. Detta är inget unikt för SD. Hur många gånger har inte Jonas Sjöstedt refererat till SD och moderaterna som den blåbruna smörjan? Då får det dock att framstå som att var och varannan sverigedemokrat förjämnan slänger ur sig personangrepp.
    Nuvar det ju frågan om Björn Söder var sverigedemokrat eller inte?
    Crash Man skrev 2021-06-22 22:53:28 följande:
    Söt liten härskarteknik du använder dig av. Jag kan garantera dig att sverigedemokrater är precis lika intellektuella som medlemmar av andra partier och jag har aldrig hört en sverigedemokrat som kallat Stefan Löfvén för svetsaren.

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-06-23 11:44:31 följande:
    Framförallt, eftersom att tråden handlar om public service, om en statsvetare är aktiv socialdemokratisk politiker och den som lyssnar på SR får veta om detta så kan lyssnaren själv, på ett informerat sätt, bedöma om det statsvetarens säger och påstår möjligen kan vara färgat av dennes politiska åsikter.
    .
    Fanns det något som helst politiskt innehåll i det statsvetaren sade i intervjun?
  • Padirac
    Faile skrev 2021-06-25 00:31:42 följande:
    Opartisk betyder väl i praktiken att man inte ska vara emot någon beroende på sexuell läggning, politisk ståndpunkt eller ursprung. Och det kan väl, beroende på vilket parti man tillhör, i sig anses vara partiskhet. De har förstås fel, men jag förstår att frågan dyker upp när man tillhör vissa partier. 
    Kan en kakelsättare som är medlem i parti X sätta upp kakelplattor opartiskt?

Finns det kommunistika kalelväggar? Nazistiska?  

Vari ligger partiskheten i dessa kakelplattors uppsättning? Enligt SDsvansen och dras vurmare verkar detta vara fallet.  Jag undrar hur många volvobilar som genom åren varit socialdemokratiskt monterade? Och om det kan vara skillnad på olika bilar på detlöpande bandet beroende på vem som hållit i verktygen...

Allt handlar om att SDs svans och vurmare vill inför en cancel-kultur baserat på politiska åsikter och preferenser.. den auktoritära ådran lyser starkt i dessa deras uttalanden...
  • Padirac
    Xlr8 skrev 2021-06-26 11:31:18 följande:
    Dom är klart vänster och för jämställdhet.
    Alla som är höger eller mot jämställdhet får ej sin röst hörd hur vettig den än må vara.
    Jag vet inte om du kan sätta din kommentar i relation till PS demokratiparagraf?

Men om du menar att jämställdhet är vänster så kanske du menar att den västerländska liberala demokratin i sig är vänster? 

Anser du att det vore ett bättre samhälle om det var mot jämställdhet?  Vad skulle strävan mot jämstäldhet ersättas med?
  • Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-06-29 08:40:14 följande:
    SVT igen.

Intervjuar "väljare på gatan" om extraval vs talmansrundor. "Missar" att "väljaren på gatan" som argumenterar för Miljöpartiets bästa sitter i Miljöpartiets lokala styrelse

twitter.com/avPublicService/status/1409724671...
    Rataxes skrev 2021-06-29 11:43:34 följande:
    Vilken "slump" smile2.gif
    Det är helt säkert ingen slump att Flash inte återger reportaget i sin helhet  - utan _väljer_ att fokosera på den del som hen vill canceleracensurERA

Det kallas politisering och det är med all tydlighet inte oberoende eller opartiskhet Flash vill ha i PS

• Padirac

Redan innan Castro tog makten och blev diktator styrdes Kuba från -20talet av en annan diktator Batista som understödde maffian i USA. Kuba var efter frigörelsen från kolloinalmakten 1898 en marionettstat som styrdes från och av USA,och maffian och Batista ...

Slaveriet avskaffades på Kuba först i mitten av 1880-talet efter mer än 350 år som en handelsplats för slavar, näringen på Kuba var slavhandel och sockerplantager som utnyttjade slavar som arbetskraft, kvinnliga slavar utnyttjades som sexslavar.

Ursprungsbefolkningen utplånades av Europeerna som koloniserade ön.

Det finns mycket i Kubas historia att fylla i för att ge en sammanfattande bild av förtryck och mord av de människor som levt och lever där.

• Padirac
    Flash Gordon skrev 2021-07-31 08:34:20 följande:
    Ja du missförstår.

Det dåliga är volymen inslag om ständigt samma ämnen OCH det faktum att dessa inslag alltid är positivt vinklade till sådant som "genus", "könsmaktsordning", "feminism" och "hudfärg".

.
    Varje gång P1 Kultur väljer att lägga ytterligare femton minuter på att tala om en undersökning om könsfördelningen bland dirigenter i tyska symfoniorkestrar så är det femton minuter som de tar från något annat ämne som skulle kunna bredda deras utbud och tilltala andra lyssnare än bara den målgrupp de alltid riktar in sig mot.

Det är dåligt.

.
    Varje gång de okritiskt instämmer i slutsatserna hos en intervjuad queer-feminist angående "toxisk maskulinitet" så sprider de en vinklad bild av ämnet och fördummar därmed sin publik, snävar in deras världsbild.

Det är dåligt.

.
    Vänstervridningen handlar om val av ämne. Vänstervridningen handlar om ensidigheten i argumentationen. Vänstervridningen handlar om avsaknaden av kritisk granskning.
    Vilka ämnen är vänstervridning? Vilka ämnen är högervridning? Vilka ämnen är neutrala - om några?  Enligt dig.

Kan ensidighet i argumentationen vara enbart vänstervridning? Kan inte ensidigheten vara högervridning? Eller neutral?

Är det vänstervridning att det saknas kritisk granskning? Kan inte det vara högervridning eller neutralt också?  Vad för sorts kritiks granskaning menar du utmärks för vänstervridningen du hittar? 

Det du påstår är naturligtvis inget annat än nys - eller tyckande om man så vill - om du inte redogör för grunderna för dessa påståenden.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?