Digestive skrev 2023-01-19 20:35:31 följande:
Vad har du ens svarat på? Det är som att du har läst 5% av inlägget. Ett praktexempel:
Och vad händer sen om du skulle få som du ville med sända det, vad ska man sända också för göra det opartiskt?
Då tittar vi tillsammans vad det stod i inlägget:
4. Tittar du närmare på materialet i länkarna så består de av personporträtt och berör livsstil, vardag samt personliga tankar och det är sådana motsvarigheter som jag vill se mer (läs: en proportionerlig mängd) utav i Public Service åt konservativa sinnen.
Ah, bara en av de fyra punkterna. Lätt att missa! 😵
Och så vidare genom hela ditt inlägg.
Det är opartiskt att skildra alla sexualiteter, finns inget runt detta för dig här, så dom programmen kan du sortera bort i din fantasi om att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
Och skildra sexualiteter är inte nått politiskt ens, utan det är deras vardag man skildrar, precis som man skildrar heterosexuell vardag stundtals.
DU vet OPARTISKT, och ditt svar är att SVT/SR ska sända svårt partiskt politik program och pga man skildrar sexualiteter?
Om det är så, hur kommer du på nått så tokigt, och sen inbillar dig det skulle funka?
Och vi vet ju varför du använder "flumm ordet" sinnesstämning, det är för du ska ha alla ryggar fria och kunna säga vad som helst utan att faktiskt adressera vad det är, dock ger du något som är svårt partiskt och där inser man du har inga motexempel ens.
Då när vi har strukit sexualiteter och återge dessa opartiskt, så går det inte utesluta vissa sexualiteter.
SÅ då har du inga exempel kvar för rättfärdiga din konservativa sinnesstämning, märkte du så enkelt det blev då
Digestive skrev 2023-01-19 20:48:34 följande:
Exkludera? Ingenstans har jag skrivit att någonting ska exkluderas. Jag har inte kritiserat det länkande materialet överhuvudtaget.
Två nya punkter.
1. En intervju - oavsett vem det är som intervjuas - gör aldrig Public Service partiska då det är inte deras åsikter som reflekteras. Det är exempelvis därför de kan intervjua alla partiledare.
2. Men, när i stort sett samtliga personporträtt (en personlig intervju) antingen är neutralt eller progressivt stöpta - då är Public Services urval partiskt.
Varför ska någonstans mellan 20-40% av befolkningen som är konservativa aldrig få bli ordentligt porträtterade i Public Service? Låter det rättvist? Låter det opartiskt?
Drag queens är inte exkluderade säger du, ja, då är ju det inget fel ens existerande, märkte du hur det blev för dig nu då
Dina fantasier om sinnesstämningar hit och sinnesstämningar dit, det leder ingenstans för du är för vag och inte objektivt saklig nog att återge varför svår partiskt måste vara i SVT/SR.(Då det kräver att påvisa att det finns annat liknande, men som vi alla vet, det gör det inte ens.)
Är det nått du klarar av att korrigera(jag vet du inte kan, men måste fråga.)
Men lugnt, jag förväntar mig mer vaghet och MYCKET mer av den, då du aldrig kan sy hem detta sakligt.
nattuw skrev 2023-01-20 03:43:52 följande:
Nu tror jag inte att ett mer balanserat public service skulle hjälpa i just de fallen.
Men visst är det intressant att SVT/SR förblir opartiska, och inte heller denna meningen ändra på detta.
Annars är SVT/SR rätt balanserat, vad nu det skulle vara argument för nått, för det är inte där vi är med det opartiska SVT/SR och att någon pratar om detta.