Inlägg från: klyban |Visa alla inlägg
  • klyban

Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?

Martinetto skrev 2023-10-04 14:42:27 följande:
    Du inser att du beter dig som en Bagdad Bob för sossarna?

Sossar styr inte SVT/SR allena:whoco5::whoco5::whoco5:
    Utan S styr det med samtliga partiers påverkan Solig
    Visste du inte om det den enkla ens????'

Och sen citeringen är den mest malplacerade jag sett idag.
    Besparingar i medier är vanligt idag, se bara på TV4 som rensat som galningar och ser ut att bli ett minne blott om vad tv4 är efter detta.

Antar du ska prata om annat igen pga saklighet inte är din sak?

Och det vi tar med oss och det du också svarar på, det är att inga lögner av mig än....

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Rataxes skrev 2023-11-29 08:27:45 följande:
    I helvete heller, dra ned.

Jaha?

Så de förblir opartiska då inser man.

OlManH skrev 2023-11-29 08:44:45 följande:
    Håller med! Public service är inte public service längre! De rapporterar inte vad som händer, de rapporterar vad din åsikt ska va 🙃

HAHAHAHA, kanske du ska sätta på en kanal och lyssna då, för det var det mest verklighetsfrånvända jag sett på länge.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-21 06:45:07 följande:
    Inte direkt överraskande nej.

Det är väldigt enkelt att avgöra huruvida man är representerad av någonting eller inte. Folk verkar fult medvetna om hur enkelt det är så länge det inte kommer med ett meningsmotstånd på köpet - då försvinner en sådan vardaglig insikt på ett nästan magiskt vis.
    Det man konstaterar som alltid, det är att SVT/SR förblir opartiskt.
    OlManH skrev 2023-12-21 10:12:59 följande:

Hade public service varit neutralt så hade de utmanat och ifrågasatt alla partiers meningar och handlingar, alltid.
    2015 (bland annat) så borde de ha ifrågasatt sossarnas mf påstående om att det är en vinstaffär att släppa in flera hundratusen flyktingar, oftast unga män som av en händelse alltid va 17 år gamla.
    De borde ifrågasätta makthavarna, tjäna och undersöka för folket.
    De hade kunnat åka till valfritt "utsatt" område och undersökt hur arbetande människor där har det.
    Finns gott om skit som borde dras fram i ljuset, men de drar endast fram det som gynnar rätt partier.

Kanske om man vänder ryggen till humanitär hjälp och dessa klimatflyktingar.

Och kanske höger inte skulle rivit upp luciaavtalet :lol::lol::lol:

Dock så inser man att inget du skrev ändrar att SVT/SR förblir opartiska.

• klyban
    OlManH skrev 2023-12-21 15:22:20 följande:
    Vad i hela svamlar du om? Du bemöter inte något av mina påståenden/argument och vräker som vanligt ur dig osammanhängande & oförståelig dynga 🤦?♂️

Jag tar slutsatsen att IGEN så får vi ett inlägg som berättar att SVT/SR förblir opartiska.

Och saklighet verkar inte vara din grej, så kanske nästa gång för dig.

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-21 20:13:30 följande:
    Det här är det bästa som vederbörande har att erbjuda - avgör själv om det är värt din tid och energi.
    Det är en mycket intressant sak och se och att man hamnar på exakt samma punkt varje gång och att SVT/SR är opartiska.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-21 21:19:13 följande:
    Vore det sant så hade du kunnat argumentera för din sak men istället så upprepar du bara en ståndpunkt.
    Upprepar ett faktum.
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-21 22:15:07 följande:
    Vore det ett faktum så hade du kunnat argumentera för din sak men istället så upprepar du bara en ståndpunkt.

Att byta ut ordet sant mot en synonym förändrar ingenting.

Din relation till fakta/sanning är tydligen vad du själv väljer att kalla för fakta/sanning.

Ska jag argumentera om något som ni inte ens försöker påvisa.
    Hur står det till?

Men inser att YTTERLIGARE ett inlägg till där SVT/SR förblir opartiska.

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-22 01:25:07 följande:
    Konservativa kan avgöra huruvida medier representerar dem eller inte på samma grunder som du själv kan avgöra sådant.

Jag kan för all del förstå vart du kommer ifrån om du för egen del har svårigheter med att avgöra sådant men i annat fall är det självklarheter.

SÅ du valde skriva ett inlägg till som berättar att du har inget som ändrar om SVT/SR opartiskhet.
    Men lugnt, jag kan upprepa denna mening hur länge som helst, pga det är korrekt fakta.

Men det var humoristiske hur jag ska argumentera om något som inte sker med argument, jag nöjer mig med att inse att det är ett vekt försök att vända på det och där jag ska bevisa att inget är inget :lol:

Kommer ihåg när du diskuterade narkotikapolitik, så var du vansinniga på de som försökte just denna.
    Vad hände som det är helt plötsligt okey?

• klyban
    Digestive skrev 2023-12-22 01:48:38 följande:
    Så du anser inte att det är partiskt när en stor del av befolkningens ideologiska (eller filosofiska) vistelse inte representeras proportionerligt i Public Service.

Det förklarar såklart också en del.
    Så du valde posta ett inlägg till som inte påvisar att SVT/SR skulle inte skulle vara opartiska.(Inte oväntat :lol: )
  • klyban
    Digestive skrev 2023-12-22 02:31:59 följande:
    Det enda du förmedlar nu är dina brister i diskursen.

Kan du avgöra huruvida medier du tar del av representerar dig eller inte?
    Jag förmedlar trådens ämne och hur vi än en gång till ser ett inlägg som inte påvisar att SVT/ST inte skulle vara opartiska.
Svar på tråden Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?