Anser du att public service (SVT, SR, UR) är opartiska?
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Frågan är alltså om du uppfattar public service som opartiska. Opartisk är att man inte tar ställning för eller emot en vissa sida eller ett visst politiskt parti.
Den vänsterextrema sagobloggen som snyltat till sig över 300 miljoner av skattebetalarnas pengar genom åren måste vara ännu sämre än både public service och Aftonlatrinen:
Publicerar sån här skit skriven av en kommunist:
Den vänsterextrema sagobloggen som snyltat till sig över 300 miljoner av skattebetalarnas pengar genom åren måste vara ännu sämre än både public service och Aftonlatrinen:
När jag gjorde jämförelse mellan SR och SVT och SVD så var det för att visa att skillnader i rapportering och inlägget var kopplad till en pågående diskussion. Inlägget hade en tydlig koppling till trådens ämne (är PS opartiska).
Om tråden ska fyllas med inlägg utan koppling till pågående diskussioner där folk listar namnen på tidskrifter som man anser är bättre eller sämre än SVT/SR och utan koppling till trådens ämne (är PS opartiska)så kommer tråden tappa sin relevans.
Nu är mamma tillbaka.
Då ska vi se, mycket intressanta inlägg. Intressant att andra redaktioner har likvärdiga sökresultat. Vad beror de på tror ni?
Min intention var nyfikenhet men överrumplas av en kamp där en del vill vinna min uppmärksamhet. Jag ber vänligen men bestämt att ni slutar med det.
Det ligger ingen prestige hos mig. Nyfikenheten drog mig till denna diskussion. Jag kan inte se att public service är partiska. Någon gång händer det att en reporter är osmidig, men det genomsyrar inte hela public service.
Jag är yrkesskadad och klarar av att hantera extremiteter, det är min styrka. Somliga lever på att göra narr av andras inlägg, andra föredrar att pika och en del förespråkar att dumförklara. Min önskan är att ha en dialog och det vill jag stimulera med hjälp av en god ton.
Det skulle vara tacksamt om folk slutade döda min nyfikenhet, och det är välkomnande om någon kunde svara på vad meningsskiljaktigheten beror på.
Är det någon som har svar på det?
Nu vill jag förstå varför det finns en minoritet som tycker att public service är partiska. Personangrepp undanbedes och inget jag svarar på.
Ni som är oroliga för min skull kan vara lugna, min uppfattning är att public service är opartiska.
Tack!
När jag gjorde jämförelse mellan SR och SVT och SVD så var det för att visa att skillnader i rapportering och inlägget var kopplad till en pågående diskussion. Inlägget hade en tydlig koppling till trådens ämne (är PS opartiska).
Om tråden ska fyllas med inlägg utan koppling till pågående diskussioner där folk listar namnen på tidskrifter som man anser är bättre eller sämre än SVT/SR och utan koppling till trådens ämne (är PS opartiska)så kommer tråden tappa sin relevans.
Jaha?
SVT/SR förblir opartiska och DEFINITIVT efter detta inlägg
Kanske du ska starta en tråd om detta, för här är det SVT/SR vi pratar om.
Dock är det oerhört fascinerande och se hur du gör reklam för denna person.
Det är nästa som man tror du vill öka dennes popularitet, frågan är dock varför.
Kan det vara så att du är sur över polariseringen går så dåligt?
Och just detta har vissa försökt med många ggr nu och byta samtalsämne och när det visar sig att de aldrig kan påvisa att SVT/SR inte skulle vara opartiska.
Denna var rätt konstig dock, tänkte 300miljoner, nä, här är det något som är fel.
Och själva säger de sig inte fått något presstöd alls fram till 24 Maj i år, har inte grävt djupare om de fått presstöd efter detta.