• LillhenNr2

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej!

Idag för exakt 3 år sedan började jag med nedregleringen inför det IVF/PGD-försök som på hösten samma år resulterade i vår lille pojke. ??

Vi är enormt tacksamma och ödmjuka till att det gick vägen förra gången och på måndag så börjar jag en ny nedreglering när vi startar resan mot ett syskon... Mycket förväntan och tankar inför syskonförsöket, så jag följer gärna med er i tråden - om det är OK!

• LillhenNr2
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-02 14:02:06 följande:

Samma här! Har en plutt född 2013, nu syskonförsök. Gjorde ett FET i sept som tog sig men tyvärr blev missfall. Började spraya idag för helt ny omgång.

Tråkigt att höra om missfallet Sally Cinnamon! Tungt att FET lyckades men att det ändå inte fungerade. :/ Önskar er all lycka till när ni börjar om nu!
  • LillhenNr2

Hej Regnbågsdröm!

Så frustrerande att behöva avbryta precis innan insättning! Härligt att ni iallafall är i gång igen med ett nytt försök och kommit till sprutorna, hoppas du mår ok under behandlingen och må det nu gå vägen den här gången! :)

• LillhenNr2
    irrbloss_83 skrev 2016-01-05 17:01:40 följande:

Jag hoppar in här jag också! Skriver redan nu så jag har tråden som favorit sen :)

Jag är strax över 30 och maken strax under 40, anledningen till att vi inte kan få barn på egen hand räknas väl som okänd antar jag, vi har bägge lite småskavanker men inget stort nog att kunna förklara barnlösheten.

Vi gjorde et IVF-försök i månadsskiftet nov/dec som inte tog, då stimulerades jag med 100 E Gonal-F (eftersom jag har många äggblåsor, typ PCO utan symtom?). Vi fick ut 8 ägg, som blev 5 befruktade, ett till ET och två till frysen. 

Om 2-3 veckor nånting är det dags för ostimulerat FET, ska börja ägglossningstesta om lite mer än en vecka så får vi se. 

Spännande med 2 i frysen! Hoppas ostimulerat FET lyckas! (y)
  • LillhenNr2
    hope88 skrev 2016-01-05 16:46:07 följande:

...

Är dock nojig över alla biverkningar som synarela(nässpray) kan ge.. huvudvärk, viktuppgång, klimakteriesymtom. Superkul :D Men såklart värt det om vi får vårt efterlängtade mirakel <3 

Håller tummarna att det långa protokollet hjälper er!

Jag läste bipacksedeln med alla biverkningar härom dagen... Hua! Men jag märkte inte av syneralan farligt alls förra gången! Så jag försöker fokusera på att det kan gå bra nu också! Och att vi om vi lyckas faktiskt kan få ytterligare ett mirakel!! (även om det ibland nästan känns orättvist mot alla er som jag vet kämpar för första miraklet...)

Håller tummarna för alla i tråden att våra bebis-önskningar slår in 2016!
  • LillhenNr2
    Iskristall skrev 2016-01-05 19:07:44 följande:

Hej hope88 och alla tjejer!

Hittade hit jag också, kul att du startat en tråd för oss som gör vårt andra ivf försök!

Jag är 38, fyller alldeles snart 39 min sambo är jämngammal. Gjorde vårt första ivf nov/dec med dåligt resultat. 4 ägg ut, 2 var för omogna, 1 2-dagars sattes in och det andra ägget skulle odlas vidare och frysas men klarade sig inte så långt. Vid jul fick jag negativ sticka och mens.

Så jag ska också börja om från början, ska ringa kliniken på torsdag när de öppnar från julledigheten och höra vad nästa steg nu blir. Jag har pcos som blivit betydligt bättre på "ålderns höst" så vid utredningen nu klassas jag/vi som oförklarigt barnlösa då de inte kan se direkta tecken på pcos nu mer än att jag hade högt AMH prov, men det hjälpte ju inte mig att ut många ägg, antar att det är min ålder som ställer till det nu?!

Just ja, ska sätta igång med akupunktur nu för att se om det kan hjälpa till med äggmängd och kvalitet, vet inte om jag ska tro på det eller inte. Men det kan inte skada tänker jag. Läst mycket bra och spännande om akupunktur och ivf. Jag lär märka Om inte annat kanske det kan få min stressade kropp att bli lugnare?

Så extra tråkigt att få neg vid jul :( tänker på er!

Spännande med akupunktur. Fler som provat här? Finns säkert positiva effekter, som du säger, om inte annat så att få lite avstressande behandling är ju bara av godo!
  • LillhenNr2

Härligt att höra att det går framåt för många!

Jag sprayar på med synarelan sedan 4/1. Inga biverkningar än, utom möjligen lite humörsvängningar/sämre tålamod...

Börjar dock bli lite förkyld, håller tummarna att jag inte blir snorigare eller helt täppt. Vet ni hur man gör då när man sprayar? Nåja, blir det så får jag väl ringa kliniken tänker jag. Nu är det helg, så får vila och kurera mig så gott jag kan :)

• LillhenNr2
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-08 17:47:29 följande:
    Du kan använda vanlig nässpray då för att få bort "täppningen" liksom. Sen så snyter du dig ju alltid innan du sprayar, så det är lugnt. Det kommer gå. Jag har varit täppt vissa gånger, men man lyckas ändå. Som sagt, kör på vanlig nässpray så att du lättar upp nosen lite
    Tack snälla för tips!
  • LillhenNr2

Roligt att det går framåt för er Regnbågsdröm, iskristaller, irrbloss och stajlish! Hoppas det går bra även för er andra!

Hur mår du nu Sally Cinnamon? När är det dags för dig att börja med sprutor?

Jag sprayar på, tålamodet och humöret har verkligen inte varit på topp + lite huvudvärk till och från, men det kan lika gärna vara förkylningen som aldrig bryter ut... Känns ändå som jag klarat mig lindrigt så här långt, låter som att många av er haft det värre :/

Tisdagen den 26e är det dags att börja med sprutor (Puregon 100ie). "Så klart" har jag en jobbresa och ska flyga just då... Läste på lite om kanyler i handbagaget och det är ju ingen hit utan intyg. vill helst inte krångla med intyg framför chef och kollegor heller, så hoppas nu verkligen att flyget inte blir försenat och att jag kommer hem och kan ta den på kvällen enligt plan. Dålig tajming, men det borde lösa sig!

Ta hand om er!

• LillhenNr2
    Iskristall skrev 2016-02-08 12:03:22 följande:

Uppdatering:

Allt har hittills gått så mycket bättre den här gången! 10st ägg fick de ut! Så mycket bättre än förra gångens 4st Jag bad om och fick bara halva dosen intravenös smärtis och en tablett mot illamående innan ingreppet och har sluppit illamåendet och kräkningarna jag drabbades av efter förra plocket! Sååå sköönt!

Grattis! Härligt att höra att du mår ok och att det gick bra Iskristall!

Jag hade också äggplock idag, har varit lite illamående och haft ont i magen efteråt, men kunde tackochlov tillbringa dagen i sängen och vila, så det känns ändå ok. Förhoppningsvis ET på fredag om allt går som det ska!
  • LillhenNr2
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-08 19:46:21 följande:

Hurra! Ruvar!

Lite rapport: elva plockade ägg, fyra befruktade. Tre till frysen. Så nöjd!!

Underbart! Stort grattis! Håller verkligen tummarna och hoppas det går vägen! När har du testdag?
  • LillhenNr2
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-08 21:51:18 följande:

Hur gick plocket Lillhen?

Det gick riktigt bra, tack. 19 ägg! Min PCO kommer till användning ;) Eftersom vi gör PGD så ska de befruktade äggen inte bara dela sig etc utan dessutom sakna en specifik ärftlig gen. Tror vi fick ut ungefär lika många vid senaste försöket, då blev slutresultatet 1 blastocyst. Men den gången räckte det för att bli gravid. :)

Äter Pravidel sedan äggplocket för att minska risken för överstimulering. Har varit lite mör, men mår ändå helt ok nu. Hoppas på ET på fredag!
  • LillhenNr2
    Iskristall skrev 2016-02-10 21:48:44 följande:

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

Håller tummarna!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016