• hope88

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej =)

Tänkte att vi tjejer som går in på vårt andra ivf försök nu 2016 kan samlas här för stöd och pepp och där vi kan bolla kommande funderingar.

Jag är 27 år och min man 28 år. Anledningen till att vi inte blivit gravida på alla dessa år är pga för få spermier hos min make så ivf är vår enda chans. Vi gjorde vårt första ivf nu nov/december men det gick tyvärr inte vägen =( Känns väldigt tufft och tråkigt men hoppet lever vidare!

Enligt läkarna har jag pco men har regelbunden menscykel och ägglossar själv men på grund av detta fick jag börja på en låg dos av gonal-f, 125ie, och detta gav endast 4 ägg vid äggplock där 3 st befruktades via ICSI. Ett såg bra ut på dag 2 och det fick vi tillbaka och de andra två odlades vidare men klarade sig inte till frysen så nu står vi på ruta ett igen och inväntar försök 2 till nästa mens i slutet av januari. Då kommer de troligvis höja dosen för att öka chanserna till nästa försök, enligt kliniken idag när jag ringde och meddelade minus. Hoppas så att det går bättre då!

Hur ser det ut för er och hur såg din behandling/resultat ut vid försök 1?

Hoppas några fler hoppar in i tråden vartefter och så håller vi tummarna det tar sig för oss nästa gång och att 2016 blir vårt år!

Kram

• Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016
  • Calliope

Jag gjorde IVF i november-15 som inte tog. Då fick jag nio ägg och åtta befruktades. Av dessa gick sex (2st tvådagars, 4blastocyster) till frysen. Nu i januari är det tänkt att jag ska göra FET i naturlig cykel.

Jag gjorde även en IVF 2012 och den resulterade i sonen så nu gör jag syskonförsök.

• LillhenNr2

Hej!

Idag för exakt 3 år sedan började jag med nedregleringen inför det IVF/PGD-försök som på hösten samma år resulterade i vår lille pojke. ??

Vi är enormt tacksamma och ödmjuka till att det gick vägen förra gången och på måndag så börjar jag en ny nedreglering när vi startar resan mot ett syskon... Mycket förväntan och tankar inför syskonförsöket, så jag följer gärna med er i tråden - om det är OK!

• Sally Cinnamon
    LillhenNr2 skrev 2016-01-01 20:15:05 följande:

Hej!

Idag för exakt 3 år sedan började jag med nedregleringen inför det IVF/PGD-försök som på hösten samma år resulterade i vår lille pojke. ??

Vi är enormt tacksamma och ödmjuka till att det gick vägen förra gången och på måndag så börjar jag en ny nedreglering när vi startar resan mot ett syskon... Mycket förväntan och tankar inför syskonförsöket, så jag följer gärna med er i tråden - om det är OK!

Samma här! Har en plutt född 2013, nu syskonförsök. Gjorde ett FET i sept som tog sig men tyvärr blev missfall. Började spraya idag för helt ny omgång.
  • Regnbågsdröm

Hej tjejer! Jag hoppar in i den här tråden!
    Är 29 år, lever i samkönad relation. Men jag har "för få ägg" så de vill göra IVF direkt istället för insemination. Gjorde ett försök i höstas, men slutade precis innan insättning, då delningen inte gick som den skulle.
    Vi kör långt protokoll och är nu igång med andra försöket, är på sprutorna nu och har första UL den 7 januari. Hoppas att det går vägen den här gången

• LillhenNr2
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-02 14:02:06 följande:

Samma här! Har en plutt född 2013, nu syskonförsök. Gjorde ett FET i sept som tog sig men tyvärr blev missfall. Började spraya idag för helt ny omgång.

Tråkigt att höra om missfallet Sally Cinnamon! Tungt att FET lyckades men att det ändå inte fungerade. :/ Önskar er all lycka till när ni börjar om nu!
  • LillhenNr2

Hej Regnbågsdröm!

Så frustrerande att behöva avbryta precis innan insättning! Härligt att ni iallafall är i gång igen med ett nytt försök och kommit till sprutorna, hoppas du mår ok under behandlingen och må det nu gå vägen den här gången! :)

• Regnbågsdröm
    LillhenNr2 skrev 2016-01-02 19:32:50 följande:

Hej Regnbågsdröm!

Så frustrerande att behöva avbryta precis innan insättning! Härligt att ni iallafall är i gång igen med ett nytt försök och kommit till sprutorna, hoppas du mår ok under behandlingen och må det nu gå vägen den här gången! :)

Tack så mycket. Ja, det var tungt så in åt helvete, men nu är vi som sagt på banan igen. Dock livrädda att det ska sluta på samma sätt som sist. Men försöker att inte tänka så, utan tänka positivt så länge det går. Kram! Och lycka till ni också!
  • Sally Cinnamon

Tack Lillhen! Regnbågsdröm, förstår precis vad du menar med rädslan att det ska gå åt pipan igen. Jag försöker att ta en sak i taget och inte måla fan på väggen. Om man ska vara ledsen nu för saker som KAN hända blir det ju helt omöjligt att orka med det här. Håller tummarna för oss alla!

• Regnbågsdröm
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-02 22:30:25 följande:

Tack Lillhen! Regnbågsdröm, förstår precis vad du menar med rädslan att det ska gå åt pipan igen. Jag försöker att ta en sak i taget och inte måla fan på väggen. Om man ska vara ledsen nu för saker som KAN hända blir det ju helt omöjligt att orka med det här. Håller tummarna för oss alla!

Du har helt rätt. Sen brukar jag även tänka att man blir ledsen och mår dåligt för ett nederlag oavsett hur man tänker innan. Så egentligen är det ju därför ännu mer meningslöst att oroa sig i förväg. Mår jag dåligt över det nu, så hjälper det ju mig knappast sen.
    Vi får hoppas att allt går bra den här gången! Ska vi misslyckades igen så hoppas jag åtminstone att det inte är på samma steg. Det är det jag är rädd för.. Att det ska komma fram att mina ägg är värdelösa eller nått..

Kram till er alla!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016