Vi som ska påbörja IVF2 2016
Hej hope88 och alla tjejer!
Hittade hit jag också, kul att du startat en tråd för oss som gör vårt andra ivf försök!
Jag är 38, fyller alldeles snart 39 min sambo är jämngammal. Gjorde vårt första ivf nov/dec med dåligt resultat. 4 ägg ut, 2 var för omogna, 1 2-dagars sattes in och det andra ägget skulle odlas vidare och frysas men klarade sig inte så långt. Vid jul fick jag negativ sticka och mens.
Så jag ska också börja om från början, ska ringa kliniken på torsdag när de öppnar från julledigheten och höra vad nästa steg nu blir. Jag har pcos som blivit betydligt bättre på "ålderns höst" så vid utredningen nu klassas jag/vi som oförklarigt barnlösa då de inte kan se direkta tecken på pcos nu mer än att jag hade högt AMH prov, men det hjälpte ju inte mig att ut många ägg, antar att det är min ålder som ställer till det nu?!
Just ja, ska sätta igång med akupunktur nu för att se om det kan hjälpa till med äggmängd och kvalitet, vet inte om jag ska tro på det eller inte. Men det kan inte skada tänker jag. Läst mycket bra och spännande om akupunktur och ivf. Jag lär märka Om inte annat kanske det kan få min stressade kropp att bli lugnare?