• Iskristall

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej hope88 och alla tjejer!

Hittade hit jag också, kul att du startat en tråd för oss som gör vårt andra ivf försök!

Jag är 38, fyller alldeles snart 39 min sambo är jämngammal. Gjorde vårt första ivf nov/dec med dåligt resultat. 4 ägg ut, 2 var för omogna, 1 2-dagars sattes in och det andra ägget skulle odlas vidare och frysas men klarade sig inte så långt. Vid jul fick jag negativ sticka och mens.

Så jag ska också börja om från början, ska ringa kliniken på torsdag när de öppnar från julledigheten och höra vad nästa steg nu blir. Jag har pcos som blivit betydligt bättre på "ålderns höst" så vid utredningen nu klassas jag/vi som oförklarigt barnlösa då de inte kan se direkta tecken på pcos nu mer än att jag hade högt AMH prov, men det hjälpte ju inte mig att ut många ägg, antar att det är min ålder som ställer till det nu?!

Just ja, ska sätta igång med akupunktur nu för att se om det kan hjälpa till med äggmängd och kvalitet, vet inte om jag ska tro på det eller inte. Men det kan inte skada tänker jag. Läst mycket bra och spännande om akupunktur och ivf. Jag lär märka Om inte annat kanske det kan få min stressade kropp att bli lugnare?

• Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-05 20:12:00 följande:

Välkommen hit vännen kul att se dig här också =)

Åh vad skönt att du äntligen kan ringa kliniken igen! Hoppas de tänkt ut något bra för dig nästa gång så du får ut mer ägg av bättre kvalité. Undra om det blir långa för dig också eller fortfarande korta fast med höjd dos eller annan medicin? Ska bli spännande att höra sen :) Försök 2 är vår tur!!

Ja det kommer iaf inte skada med akupunktur så go for it =)

Kram

Ja, det ska bli spännande och se vad läkaren säger. Det var lite chockande att se att de sätter dig på långa, det trodde jag inte. Men nu ska det bli bra, det ska bli bättre än bra. Det ska bli en underbar graviditet av detta äventyr!

Kram
  • Iskristall
    LillhenNr2 skrev 2016-01-05 20:17:21 följande:

Så extra tråkigt att få neg vid jul :( tänker på er!

Spännande med akupunktur. Fler som provat här? Finns säkert positiva effekter, som du säger, om inte annat så att få lite avstressande behandling är ju bara av godo!

Tack! Men det är aldrig kul att få neg, jag tänker på oss alla som längtar.

Ja, den avstressande aspekten är nåt jag verkligen behöver. Jag har verkligen insett hur stressigt mitt jobb egentligen är, jag har verkligen fått en tankeställare iom ivf:en.

Ni som försöker er på ett syskon, är det väldigt dyrt med ivf-försök? Jag katastrof-tänker lite här på kvällskvisten...
  • Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-05 22:15:56 följande:

Hoppar in här. Har själv haft lite katastrof tänk och kollat ivf priser om man går privat utanför det landstinget står för. Ett 3pack ligger på ca 60-70 000 :/

Men förhoppningsvis klarar vi det här på våra 3 försök. Vore så skönt mee något till frysen också så man får fler chanser.

Ja, hoppas så innerligt att 3 försök räcker. Det skulle kännas jätteskönt med nåt embryo till frysen.
    hope88 skrev 2016-01-05 22:21:55 följande:

Undra vad som egentligen avgör om det blir långa eller korta protokollet eller om vissa kliniker har sin rutin som de föredrar eller om det baseras på något mer specifikt. Glömde fråga.. har dock googlat flitigt men inte hittat något bra svar

Jag har också googlat på detta, finner inte heller nåt bra svar. På min klinik som jag skrev tidigare, sa de att de inte använde sig av långa om inte paret skulle önska sig det typ. Att de inte tyckte det gjorde nån skillnad. Det var så hon la fram det typ. Men jag undrar om inte det kanske skulle få min slöa äggstock att låta den få sina äggblåsor att växa i samma takt som den andra äggstocken. Att de får börja på samma nivå? För höjer de bara dosen av medicinen tänker jag bara att de få äggblåsorna på den kvicka äggstocken växer till ännu fortare och den slöa inte hänger med. Men jag vet som sagt inte utan jag bara spekulerar?!
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-05 21:29:06 följande:

Hej! Får jag va med er här även om jag ska göra FET och inte börja om helt än? Tar det sig inte denna gången så blir det en omgång två med hela baletten så fort som möjligt under våren =)

Kram till er alla

Hej Stajlish! Håller tummarna för din FET!

Kram
  • Iskristall
    Nmg skrev 2016-01-06 11:37:55 följande:

Följer er resa i tråden. Lycka till nu allihopa! Va spännande!! har ni fått nåt mer info om när ni börjar med nästa?

Kul att du vill fortsätta följa oss alla! Hoppas du mår bra!

Vi har inte fått nån mer info än. Ska ringa kliniken i morgon då de öppnar. Kram
  • Iskristall
    Nmg skrev 2016-01-06 12:54:55 följande:

Klart man vill vara med när alla får sitt plus! ok hoppas att du får en tid snabbt så du kan sätta igång snart. Här är det bra, mår illa men annars är det ok. Kram!

Usch för illamående, hoppas det blir bättre snart!

Kram
  • Iskristall

Hope88, förstod jag det rätt att du ägglossat eller ska snart göra och att det isf är tidigt i din cykel?! Vilken dag?

Jag tempar ju som jag berättat tidigare och nu börjar tempen bete sig som om jag ev hade ägglossning i förrgår eller igår. Tempen är på väg upp till synes och mina ägglossningsflytningar har försvunnit. Stämmer detta skulle ÄL blivit på dag 11 eller 12 i cykeln, så sjuuukt tidigt för att vara mig. Tänker att medicinerna från ivf-omgången fortfarande påverkar, kan det vara så tro?

• Iskristall
    hope88 skrev 2016-01-07 12:12:01 följande:

Ja men precis. Hon såg en äggblåsa som i tisdags var 22 mm och skulle släppa när som helst. Så tydligen ägglossning vilket är tidigt. Ska egentligen inte ha det förrän nästa tisdag så 1 v tidigare typ.

Mycket möjligt att det är likadant för dig nu. Hon sa att det kunde vara vanligt att det blir lite knasigt efter att de varit och petat med alla hormoner så nog har ni ägglossning nu men tidigare så då kanske även mensen kommer tidigare.

Kram

Hehe ja vi går se, mens lite tidigare så man kan starta omgång nummer två lite tidigare skulle ju sitta fint...eller vänta kanske inte iom akupunkturen?! Jaja hur som helst. Snart dags för nya tag hoppas jag!

Ringde kliniken idag, det var så många som försökte få tag i dem att jag fick tid i morgon att de skulle ringa tillbaka. Så i morgon hoppas jag få närmare besked.

Kram
  • Iskristall
    stajlish skrev 2016-01-07 17:07:07 följande:

Idag kom mensen, bara en dag sent, så nu sa jag vänta 11 dagar o sen börja ägglossningstesta o när de blir plus där så blir det FET sex dagar efter det :)

Å spännande! Stort lycka till på vägen!
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 18:02:34 följande:

Hade första ultraljudet idag efter 7 dagars menopur-sprutande 450. Allt såg bra ut. Men fortsätter spruta och kommer på nytt UL på måndag igen. Känns jättebra trots att det är jobbigt att spruta och man har blåmärken över hela magen. Men ett steg i rätt riktning, så känns ju fantastiskt! Varje steg som går bra ska man glädjas åt!

Vad bra att allt såg bra ut! Nytt? VUL på måndag alltså, spännande! Du får uppdatera efter!

Ja det där med blåmärkena är inge skoj, och nu när första omgångens blåmärken försvunnit är det dags för nästa typ
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016