• Calliope

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Jag gjorde IVF i november-15 som inte tog. Då fick jag nio ägg och åtta befruktades. Av dessa gick sex (2st tvådagars, 4blastocyster) till frysen. Nu i januari är det tänkt att jag ska göra FET i naturlig cykel.

Jag gjorde även en IVF 2012 och den resulterade i sonen så nu gör jag syskonförsök.

• Calliope

Fick svar idag att jag ska få tillbaka en blastocyst 21/1 och det känns som en evighet tills dess. När jag gjorde min IVF fick jag tvådagars odlade tillbaka så jag hoppas det funkar bättre nu när det är en blasto.

• Calliope
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-15 10:21:02 följande:

3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

Jättebra att tre befruktades. Jag håller tummarna att ni får tillbaka ett guldägg imorgon.
  • Calliope

Idag fick jag tillbaka en jättefin blastocyst så nu är det bara att vänta och se om det har lyckats. Ruvningen känns alltid så lååång.

Kul att vi är några som kommer ruva samtidigt.

• Calliope
    stajlish skrev 2016-01-23 19:30:00 följande:

Nu är jag ruvare igen! Blastocysten klarade upptiningen galant och har nu flyttat in i mig! Nu hoppas jag det är vår tur! Om två veckor vet vi :) Håll tummarna!

Grattis. När har du testdag? Jag fick min blasto i torsdags och ska testa 2/2.
  • Calliope
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-27 06:50:45 följande:

Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!

Nej, vad tråkigt. Skickar en styrkekram till er.
  • Calliope

Jag plussade idag på RD9!!! Nu är det bara att hålla tummarna att lillpyret stannar kvar.

• Calliope
    Iskristall skrev 2016-01-30 08:56:06 följande:

Underbart! Grattis! Fick du tillbaka ett 5-dagars?

Tack. Jag fick tillbaka en 5-dagars blasto. Jag testade super duper svagt på RD6, syntes mest som en svag skugga. Idag tog jag digitalt test som visade 1-2 veckor. Är lite nojjig att det inte visade mer.
  • Calliope
    stajlish skrev 2016-01-30 16:58:46 följande:

Jag tjuvtestade idag...en vecka för tidigt.. vad tror ni? visst är de ett svagt streck där??!! är på RD7 idag... =)

Det ser absolut positivt ut, så jag vågar mig på och säga grattis.
  • Calliope
    Iskristall skrev 2016-02-06 18:29:45 följande:

Ikväll är det dags för Ovitrellen!

Typiskt bara att jag börjar bli förkyld, hoppas inte det påverkar negativt!?

Jag tror inte det kommer påverka dig negativt. Jag fick influensa med feber, halsont och värk i kroppen tre dagar innan det var dags att få tillbaka blastocysten och jag blev gravid ändå.
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016