• stajlish

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej! Får jag va med er här även om jag ska göra FET och inte börja om helt än? Tar det sig inte denna gången så blir det en omgång två med hela baletten så fort som möjligt under våren =)

Kram till er alla

• stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-06 09:32:05 följande:
    Hej Stajlish! Håller tummarna för din FET!

Kram
    Tack! :) Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2016-01-05 22:17:45 följande:
    Självklart får du det Stajlish =) Kul att se dig här! Hoppas dock att det tar sig på ert FET så ni slipper hela baletten igen. Kram
    Hoppas jag med! Kram
  • stajlish
    hope88 skrev 2016-01-07 11:58:19 följande:
    Ja så länge den inte bli sådär att man vill ligga i ett mörkt rum för att huvudet exploderar så går det ju bra :) Lär väl märka om jag får biverkningar ;)

Hehe, ja så förklarar det ju saken ;) Får bara fortsätta med min kost och motion så hoppas jag att vikten står relativt still. Gick upp 1 kg förra gången precis innan äggplock och det var väl på grund av vätskan och äggblåsorna, men det var ju ändå en okej viktuppgång. Råkade läsa skräckhistorier på nätet om de som gått upp 5-7 kg på bara ett försök med långa protokollet men låter så mycket på bara 1-2 mån om man sköter allt annat.

Aoouch! Du får vara försiktig :) Kanske blir så när man drar av korken typ slinter lite. Minns att gonal-f nålarna var så tunna och lätta sticka in och hantera. Det lilla skyddet lossnade jättelätt.

Tack =) Känns skönt att kunna fråga! Som jag förstått det så börjar jag spraya på dag 21 i nästa menscykel och sen på dag 7-12 får jag en blödning. Är det direkt när den blödningen börjar som man börjar med sprutorna och sen fortsätter det som vanligt med ultraljud inför äggplock? Känns som om jag har koll på läget fram tills blödningen efter spraystart men efter det är det lite luddigt.
    Jag gjorde långa protokollet och gick inte upp nåt i vikt alls! Den enda biverkningen jag hade under hela behandlingen var att jag fick värmevallningar då o då, överkomligt. Annars mådde jag tipptopp! Så man behöver verkligen inte få alla symptom som det finns risk för :)
  • stajlish

Idag kom mensen, bara en dag sent, så nu sa jag vänta 11 dagar o sen börja ägglossningstesta o när de blir plus där så blir det FET sex dagar efter det :)

• stajlish
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-16 14:01:23 följande:

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

Grattis! Lycka till =) ruvartiden är jobbig, men spännande :) Hålle tummarna för er nu!
  • stajlish

Idag blev det en glad gubbe på ägglossningstestet så nu blir det FET om sex dagar! =)

• stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-17 13:48:19 följande:
    Oh så spännande! Får ni sexförbud nu då eller hur fungerar det?
    Tror jag inte, dom har inte sagt nåt om det så det är nog lugnt ;) 
    Lördag kl 14.00 ska vi till Sahlgrenska för FET, så snart är jag ruvare...igen!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-17 13:48:19 följande:
    Oh så spännande! Får ni sexförbud nu då eller hur fungerar det?
    Tror jag inte, dom har inte sagt nåt om det så det är nog lugnt ;) 
    Lördag kl 14.00 ska vi till Sahlgrenska för FET, så snart är jag ruvare...igen!
  • stajlish
    Iskristall skrev 2016-01-16 16:47:07 följande:

Jag var på ivf-kliniken igår. Nu ska jag få testa en annan fsh stimulerande medicin, Elonva. Verkar inte finnas mycket information om den mer än att den är en depåspruta som räcker i 7dagar. Så det blir lite färre sprutor. Den ska stimulera till att flera äggblåsor bildas. Hoppas den stimulerar mig bättre än tidigare behandling.

Hoppas på det! =)
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016