• JOLI

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej! Får jag vara med i gruppen? 

Anledningen till att vi inte kan få barn är att min man har alldeles för få spermier! Inga alls i utlösningen, men går man in med biopsi har de hittat ett par enstaka.

Vi gjorde vårt första IVF- försök i november, de hittade EN spermie hos mannen, och plockade 10 ägg hos mig. De lyckades befrukta ett ägg med spermien, men det delade inte sig som det skulle, så där tog vår resa slut, för den gången!

Nu ska vi på det igen. Enligt läkarna så är vår chans till graviditet med egna spermier i princip obefintlig, så denna gången är det donerade spermier som gäller. Fy fan vilket jobbig besked och beslut, men nu känns det ganska okej. Det är vårt enda alternativ. Vi har vant oss vid tanken nu.

Nu inväntar vi mens, ska komma typ NU! Hoppas på att det finns plats så vi får starta!

Denna eviga väntan och längtan, så himla frustrerande men samtidigt så spännande!!

• JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-09 10:27:07 följande:

Skönt att ni snart är igång igen och att ni gått in i tanken med donator. Hoppas att det ska fungera för er!

Kör du långt eller kort protokoll?

Jag väntar också på mens för att kunna meddela kliniken inför försök 3, men den kommer inte förrän i slutet av månaden.

Ja jag hoppas detta ska bli bra!

Vi kör kort protokoll igen! Fungerade så bra förra gången!

Ah tiden går så sakta när man väntar på mensen! Man vill ju bara komma igång!

Ni kör långt protokoll va? Eller minns jag helt fel?
  • JOLI
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-09 11:59:04 följande:

Hej JOLI! Vi är i lite samma läge som ni, frånsett att man aldrig hittat en enda spermie hos mannen, och inte heller någon förklaring varför. Gör ni IVF i Sverige eller utomlands?

Hej! Skönt att få kontakt med någon i samma situation (även fast jag med hela mitt hjärta önskar ni hade sluppit detta helvetet). Vi har inte heller fått någon riktig förklaring till varför det är så, bara ett namn på vad diagnosen heter. Däremot så vet vi att det har funnits problem att skaffa barn på mannens sida tidigare i släkten.
    Vi gör det i Sverige, på RMC i Malmö. Var gör ni? Vilket försök är ni på?
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-09 12:02:46 följande:
    Skönt med kort protokoll. Jag förstår att väntan är för jäklig där också, men jag som alltid kör långt tycker kort låter som värsta lyxen

För ja, vi kör långt. Även vår tredje gång. Men som sagt, dröjer innan mensen kommer. Sen är det 20 dagar efter det som man börjar med sprayen. (Om vi nu ens får köra igång på denna cykel, sånt vet man ju inte heller)
    Ja visst är det så, långt protokoll innebär ju en ännu längre väntan, så det förstår jag!! 

Nej det är ju det, man vet ju aldrig innan om man får dra igång.

Jag har en sådan jäkla hatkärlek till detta, fyfan vad man ska behöva genomgå. Men samtidigt är detta sååå himla spännande! Det är här vi ska skapa ett liv. Så himla overkligt och mäktigt
  • JOLI
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-09 15:48:01 följande:

Känner igen känslan. För visst är det något speciellt att vara mitt uppe i det också, även om det är en sådan psykisk påfrestning att kastas mellan hopp och förtvivlan HELA tiden. Jag tyckte ruvarperioden var enklast. Många skriver att det är "sååå jobbigt". Men den tiden var för mig ett lugn och en helt annan typ av jobbig väntan. Ingen kunde ringa från kliniken och säga att allt gått åt helvete, ingen kunde undersöka mig och säga att äggen inte växt tillräckligt, eller att de inte delat sig som de skulle efter befruktningen. Den stressen man går igenom där innan insättningen är så fruktansvärd att jag inte längtar efter den alls. Men samtidigt är jag ju taggad för tredje försöket. Samtidigt livrädd. Förstås.

Hur var det, vart gick ni nu igen?

Åh jag vill också uppleva rivningen, hoppas på att komma så långt denna gången! Vi går på RMC I Malmö, det gjorde ni med va?
  • JOLI

Jaaa, vi har fått klartecken för att köra igång igen! Någon mer börjar med kort protokoll nu i dagarna?

• JOLI

Vi var på ultraljud idag, allt såg fint ut. På fredag bli det ytterligare ett, sedan väntas äggplock i början av nästa vecka! Någon som är i samma fas? :)

• JOLI
    MiniMe1 skrev 2016-02-17 19:33:24 följande:

Hej alla och välkommen happy15!

Vad kul JOLI, hoppas det ser lika fint ut på fredag!

Själv har jag gjort äggplock idag, hade 11 stora blåsor och det blev 8 fina ägg! Gick mycket bättre denna gång jämfört med förra försöket, mindre ont och mindre blödning. Nervös som bara den ifall de blir befruktade eller inte, får veta det imorgon eftermiddag.

Tack snälla :) det hoppas jag också!

Åh vad härligt, hoppas det blir något guldägg! Skönt att inte ha så ont! Förstår att du är nervös, jag håller tummarna för er!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016