• Regnbågsdröm

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej tjejer! Jag hoppar in i den här tråden!
    Är 29 år, lever i samkönad relation. Men jag har "för få ägg" så de vill göra IVF direkt istället för insemination. Gjorde ett försök i höstas, men slutade precis innan insättning, då delningen inte gick som den skulle.
    Vi kör långt protokoll och är nu igång med andra försöket, är på sprutorna nu och har första UL den 7 januari. Hoppas att det går vägen den här gången

• Regnbågsdröm
    LillhenNr2 skrev 2016-01-02 19:32:50 följande:

Hej Regnbågsdröm!

Så frustrerande att behöva avbryta precis innan insättning! Härligt att ni iallafall är i gång igen med ett nytt försök och kommit till sprutorna, hoppas du mår ok under behandlingen och må det nu gå vägen den här gången! :)

Tack så mycket. Ja, det var tungt så in åt helvete, men nu är vi som sagt på banan igen. Dock livrädda att det ska sluta på samma sätt som sist. Men försöker att inte tänka så, utan tänka positivt så länge det går. Kram! Och lycka till ni också!
  • Regnbågsdröm
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-02 22:30:25 följande:

Tack Lillhen! Regnbågsdröm, förstår precis vad du menar med rädslan att det ska gå åt pipan igen. Jag försöker att ta en sak i taget och inte måla fan på väggen. Om man ska vara ledsen nu för saker som KAN hända blir det ju helt omöjligt att orka med det här. Håller tummarna för oss alla!

Du har helt rätt. Sen brukar jag även tänka att man blir ledsen och mår dåligt för ett nederlag oavsett hur man tänker innan. Så egentligen är det ju därför ännu mer meningslöst att oroa sig i förväg. Mår jag dåligt över det nu, så hjälper det ju mig knappast sen.
    Vi får hoppas att allt går bra den här gången! Ska vi misslyckades igen så hoppas jag åtminstone att det inte är på samma steg. Det är det jag är rädd för.. Att det ska komma fram att mina ägg är värdelösa eller nått..

Kram till er alla!
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-01-05 16:46:07 följande:

Hej och så roligt att ni hoppat in i denna tråd =)

Själv tog jag en paus härifrån på några dagar då jag hade en hemsk mensvärk efter den här ivf omgången så har bara tagit det lugnt och umgåtts med maken. Därav sent svar från mig =)

Kul med syskonförsök tjejer håller tummarna att det går denna gång med =)

Beklagar missfallet SallyCinnamon! Så tufft =( Hoppas att nästa färsk tar <3

Håller tummarna för nästa FET calliope!

Har följt dig i andra trådar och hoppas så att denna omgång går bättre regnbågsdröm! Nu är det vår tur =)

Vi har precis kommit hem från vul på kliniken. Allt såg fint ut, men tydligen har jag ägglossning på g trots att min mens slutade i förrigår efter det misslyckade försöket så troligen får jag mens igen om ca 2 veckor, enligt läkaren.

Ny plan för ivf 2 är; långt protokoll. Ska starta med synarelaspray på dag 21 på nästa mens så typ mitten av februari börjar jag med sprayen om mensen kommer som den ska. 2 spraydoser om dagen ska jag ta.

Sen om jag förstod det rätt så kommer jag få en blödning på spraydag 7-12 och då ska jag ringa kliniken och få ett startdatum för gonal-f sprutorna som de höjde dosen på från 125ie till 175ie och fortsätter även med en spraydos om dagen istället för orgalutranen. Sen fortskrider det väl som det korta med vul för att kolla äggblåsor och så ovitrelle och äggplock. 

Detta tror de ska både öka mina ägg och ge de bättre kvalité så hoppas verkligen på det!

Är dock nojig över alla biverkningar som synarela(nässpray) kan ge.. huvudvärk, viktuppgång, klimakteriesymtom. Superkul :D Men såklart värt det om vi får vårt efterlängtade mirakel <3 

Som det verkar från era texter verkar fler av er ha gjort/gör långa protokollet med spray? Hur gick det/går det? Hur mådde/mår ni? Biverkningar?

Känns som en evighet till nästa gång. Typ slutet av mars först blir det äggplock om jag förstod allt rätt. Lite luddigt än. Hade vi kört korta hade det blivit äggplock i mitten av febeuari typ. Men på ett sätt känns det ändå lite skönt med lite en lite längre paus fram till spraystart och allt är ju värt det om det går bättre på detta sätt.

Kram

Tack vännen för att du tror på oss! Jag håller tummarna för er också. Den här gången ska vi båda lyckas!

Jag har ju kört långt protokoll båda gångerna, så bara att fråga mig om det är något Kan nog vara olika med biverkningarna såklart, men jag har haft svallningar och huvudvärk. Jobbigt förstås. Men det klarar man! Den här gången har jag mest problem med sprutorna. Har bytt till menopur vid det här försöket och det är mycket krångligare, plus att det gör ont som fan. Igår fick jag knappt in sprutan, fick kämpa som fan och blödde mycket när jag drog ut den. Har ett stiligt blåmärke idag Men oavsett biverkningar så är allt värt det! För vi ska lyckas nu! Och gör vi inte det så blir jag skitsur för att jag plågar mig själv med sprutorna nu, ha ha!

UL på torsdag! Hoppas slippa spruta så länge den här gången. Men började ju på maxdos så borde ju ta sig!
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-01-05 20:08:36 följande:
    Ja jag hoppas och tror åt oss alla! Nu är det faktiskt vår tur! Tack så mycket =)

Ja huvudvärk låter ju inte så jättekul. Har ett aktivt jobb med människor så det vore jobbigt om huvudvärken blir för kraftig. Lite molande kan man ju stå ut med. Hehe lite som klimakteriet då ;) Vi får en föraning om hur det blir senare :D Om du klarat det 2 ggr måste ju jag också klara det! Hur är det med vikten? Samlar man på sig vätska och därav viktökning eller förstår inte riktigt men såg att det var en vanlig biverkan. Har kämpat mig ner länge med vikten inför detta och vill gärna stå still fram till det finns en bebis i magen i alla fall :)

Aj aj aj! Det låter inte kul :( Är den nålen trubbigare eftersom den gör ont? Gonal-F nålen var ju så fin! Ja vad gör man inte för att bli gravid liksom. Allt detta kommer ju vara så värt det när vi väl är gravida men det är mycket vi ska stå ut med innan och det är ju inte en dans på rosor direkt :(

Ha ha ;) Det kommer vara värt det för nu är det vår tur! *hoppas hoppas*

Hoppas allt ser fint ut på UL! När tror du att det är dags för äggplock? Åh vad jag håller tummarna för att äggen är finare nu och delar på sig rätt då du får bli ruvare för en gångs skull! Måste bara gå!
    Jag jobbade också intensivt under förra försöket, det gick bra trots huvudvärken. Så du ska nog också klara det! Sen har jag haft extrem värk vissa dagar, men som sagt så är det så olika.. Viktuppgång har jag inte haft kopplat till läkemedlen. Har gått upp en del under behandlingen, men beror nog egentligen mest på att jag ätit en jäkla massa skit

Nålen är inte trubbig. Den är snarare jättevass. Stuckit mig i fingret två gånger när jag tagit av korken Så vet inte vad det beror på att det varit svårt att få i den. Kanske att magen hunnit bli stel. Men upplevde inte samma känsla med gonalen. Minns det som enkelt. Men kan ju ha förträngt också

Lycka till med allt nu! Det kommer gå bra med synarelan! Men fråga gärna mer om du vill. Jag är expert vad gäller den där jäkla sprayen känns det som, haha
  • Regnbågsdröm

Hade första ultraljudet idag efter 7 dagars menopur-sprutande 450. Allt såg bra ut. Men fortsätter spruta och kommer på nytt UL på måndag igen. Känns jättebra trots att det är jobbigt att spruta och man har blåmärken över hela magen. Men ett steg i rätt riktning, så känns ju fantastiskt! Varje steg som går bra ska man glädjas åt!

• Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-01-07 20:43:18 följande:
    Vad skönt att allt ser bra ut =) Om det ser fint ut på måndag planerar de gör äggplock då?

Ja magen blir ju verkligen öm men snart är det över! Ja precis man får se det så =)
    Ja, då antar jag att äggplock blir på onsdagen. Men tar en sak i taget den här gången och vågar inte planera eller hoppas för mycket. Vi får se på måndag vad som sägs och hur det ser ut
  • Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-01-07 20:13:54 följande:
    Å spännande! Stort lycka till på vägen!
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-07 18:02:34 följande:

Hade första ultraljudet idag efter 7 dagars menopur-sprutande 450. Allt såg bra ut. Men fortsätter spruta och kommer på nytt UL på måndag igen. Känns jättebra trots att det är jobbigt att spruta och man har blåmärken över hela magen. Men ett steg i rätt riktning, så känns ju fantastiskt! Varje steg som går bra ska man glädjas åt!

Vad bra att allt såg bra ut! Nytt? VUL på måndag alltså, spännande! Du får uppdatera efter!

Ja det där med blåmärkena är inge skoj, och nu när första omgångens blåmärken försvunnit är det dags för nästa typ
    Tack snälla. Ja, jag håller er uppdaterade
  • Regnbågsdröm
    hope88 skrev 2016-01-07 21:01:29 följande:
    Förstår hur du tänker. Jag håller tummarna stenhårt för att allt går bra nu så du får ruva <3 En dag i taget!

Kram
    Tack vännen <3 Ska aldrig sluta hoppas!
    Tror på er också den här gången!
  • Regnbågsdröm
    FörstaIVF skrev 2016-01-08 14:32:18 följande:

Hej!

Även jag ska hoppa på IVF karusellen för andra gången snart! Förra gången blev vi ju snuvade på återföringen samma dag som det skulle ske (22 dec) så det var lite deppigt ett tag men nu är det nya tag.

Jag är så otroligt tacksam att jag går till en sån underbar klinik, läkarna och sköterskorna är ju helt fantastiska, det gör så himla mycket :)

Först provera, sen menopur och har vi flyt blir det äggplock vecka 5! Ska bli spännande att följa er andra med! Är det någon som är duktigt på att göra en sån där lista så det blir enklare att följa varandra??

Glad att du är igång igen! Jag var ju med om samma sak som du vid vårt första försök. Men precis som du har vi laddat om och har nu förhoppningsvis äggplock nästa vecka. Ska på andra ultraljudet på måndag, så borde vara färdigväxt då.

Ja, en lista igen borde vi absolut ha. Jag har så sjukt dålig koll på alla, glömmer typ direkt men kan börja med mig själv:

29 år, går på RMC i Malmö. Långt protokoll. Menopur. ÄP vecka 2 (andra ultraljudet måndag 11 januari, återkommer då förhoppningsvis med datum)
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016