• happy15

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej tjejer!
    Hänger gärna på här om det är ok!

Blev gravid på IVF 1 i december men fick MA i v 9 som tog tid att bli av med trots cytotek.

Har inte varit säker på att fortsätta då det "tar över" hela mitt liv känns det som, men å andra sida är det ju det jag vill att det ska, fast såklart med en grav+barn.. Hur har ni kännt och laddat inför "omstart". Tacksam för pepp.

Nu ÄL på g igen enligt VUL idag (hela tre folliklar ostimulerad...spännande om jag mot förmodan skulle befruktas spontant - räknar inte med det dock).

Väntar på sprutstart om ett par veckor.

Spännande att följa era inlägg.

Hoppas också på fler ägg nästa gång - fick fyra - fyra befruktade men bara ett tillbaka, inget i frysen. Antagligen kromosomfel på det jag fick eftersom det avstannade.

• happy15

Tack Iskristall och Sally C!
    Ja, nu ska jag försöka slappna av och låta livet leva på och lämna över resten till läkarna.. så gott jag kan :)

• happy15

Hej SallyC,

Jag blev gravid på första IVF och fick plus flera dagar innan testdagen, som bara blev starkare. Ovitrelle borde gått ur kroppen nu. Vore ju fantastiskt!

• happy15
    Sally Cinnamon skrev 2016-02-18 09:41:30 följande:

Hej, åh vad härligt med svar! Plockade fredagen 5, fick tillbaka måndagen den 8, så tre dar. Fick gravid 2-3 veckor på Clearblue. Lite lurigt. Kan det vara ovitrelle då kanske i alla fall? Fast det har gått 14,5 dar sen jag tog den. På gränsen. Usch varför tog jag testet idag?!

Jag tror du är gravid. Plock och befruktning är ju i princip samma och då är 13 dagar senare klart rimligt att få plus. Jag skulle vara supeglad och säkra upp med ett nytt test om ett par dagar o så på testagen. De lägger gärna testdagen lite sent för att vara säker och för att "slippa plus på väldigt tidiga mf" vad jag förstått.

Njut!
  • happy15

Hej alla!

Överstimulering - hur ter sig det och vad blir effekten om det händer? Tacksam för förklaring :)

Jag trodde jag kanske blivit naturligt gravid nu (BIM-1 idag) men testade neg i morse och väntar på mens och att få börja min andra sprut-omgång - nu med Menopur, innan med Bemfola och lite svagare.

Hade MA i v9 i mitten av januari.

Härligt att höra om att det går bra för flera av er, att ni får så många ägg. Håller tummarna för oss alla, även om det ibland kommer svåra motgångar på vägen.
    Jag har inget fryst sen innan men hoppas på bättre resultat denna gången.

Vill inte tänka snålt men vi självfinansierar så självklart är det en liten stress i allt också. Hoppas bara kunna slappna av nu.

• happy15
    MiniMe1 skrev 2016-03-03 06:47:13 följande:

Nu imorse kunde jag inte låta bli längre så vi tjuvtestade, ruvardag 13 med ett 2dagars embryo...och det blev starkt plus! Innan kontrollstrecket ens syntes på clearblue så såg man plusset. Tog även en billig sticka för jag trodde det var fel och den var också positiv. Kan inte fatta det...andra IVF-försöket, tredje återföringen fungerade!

Stort grattis!
  • happy15
    amandawic skrev 2016-03-02 11:47:53 följande:
    hej! 

Såhär står det om överstimulering om man söker på det, har inte haft det själv men ligger tydligen på gränsen till det nu:

Tillståndet innebär kraftigt förstorade äggstockar och svullnad i magen pga vätskeansamling i buken, smärtor, illamående och ibland svårighet att ta djupa andetag. Symptomen uppträder inte förrän mot slutet av behandlingen eller oftast efter embryoåterförande och kan i allvarliga fall leda till behov av sjukhusvård. Svårighet att andas, svåra smärtor, uttalade kräkningar eller påverkat allmäntillstånd är allvarliga symptom som kan kräva akut sjukhusvård. För att undvika sådana allvarliga tillstånd händer det att man väljer att frysa alla embryon eftersom tillfrisknandet påskyndas om kvinnan inte blir gravid. Prognosen att bli gravid på ett senare frysåterförande är i dessa fall god.

Hoppas att det går bra för er inför nästa försök!
    Tack för förklaring! Och grattis till lyckat plock och fortsättning!

Glad att kunna följa er resa och dela tankarna.

Fick mens igår så idag börjar vi om, med Menopur 300. Talade med läkaren som sa att jag har liten risk för överstimulering så det låter bra.

Hoppas så hårt på att jag ska få fram ett ägg som är friskt och fint så det kan ta sig hela vägen nu. Har haft ett MA och flera tidiga missfall. Jag och mannen synkar bra och hans simmare är toppenpigga men jag är 41 så det är ju en mindre andel av äggen som är av fin kvalitet nu. Också därför vi kör IVF, för att "korta ner tiden".

Någon här som bytt från Bemfola 225 till Menopur 300? Har ni upplevt skillnad?
    Jag märkte inte av mycket när jag tog Bemfola och hoppas på att fortsatt må ok under behandlingen :)
  • happy15

Hej!

Spännande med ruvningarna här!

Undrar om er erfa av menopur? Tog bemfola 225 sist o har börjat om men med menopur 300. Låter högt men lyssnar på läk..

Inatt, efter andra sprutan har jag fått som magsjuka. Är typ aldrig magsjuk o istället lite rädd att kroppen reagerar på överstimulering. Men kan det verkligen gå så fort?

Har sökt min läk men det är ju lö morgon.

• happy15
    FörstaIVF skrev 2016-03-13 10:12:33 följande:

Det har varit tyst här ett tag, hur går det för alla??
    Själv är jag på ruvardag 8 med en blastocyst... Känner inte sådär jättemycket men på tjuvtestet i torsdags så fanns det ett svaaagt plus! Testade imorse med o plusset har blivit starkare. Frågan är bara hur mkt glad man vågar bli... Det finns ju risk att det går på skogen ändå ju.. Men nu har vi iaf kommit ett steg närmare målet!

Men vad härligt, grattis! Klart du ska vara glad. Allt kan hända men gläds med varje dag det är bra är min inställning nu. Annas kommer vi ju gå oroliga ständigt :)

Själv var jag just på VUL och ska till äggplock på onsdag, spännande! Hoppas på ett fint friskt ägg denna gången.

Hur går det för er andra?
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016