amandawic skrev 2016-03-02 11:47:53 följande:
hej!
Såhär står det om överstimulering om man söker på det, har inte haft det själv men ligger tydligen på gränsen till det nu:
Tillståndet innebär kraftigt förstorade äggstockar och svullnad i magen pga vätskeansamling i buken, smärtor, illamående och ibland svårighet att ta djupa andetag. Symptomen uppträder inte förrän mot slutet av behandlingen eller oftast efter embryoåterförande och kan i allvarliga fall leda till behov av sjukhusvård. Svårighet att andas, svåra smärtor, uttalade kräkningar eller påverkat allmäntillstånd är allvarliga symptom som kan kräva akut sjukhusvård. För att undvika sådana allvarliga tillstånd händer det att man väljer att frysa alla embryon eftersom tillfrisknandet påskyndas om kvinnan inte blir gravid. Prognosen att bli gravid på ett senare frysåterförande är i dessa fall god.
Hoppas att det går bra för er inför nästa försök!
Tack för förklaring! Och grattis till lyckat plock och fortsättning!
Glad att kunna följa er resa och dela tankarna.
Fick mens igår så idag börjar vi om, med Menopur 300. Talade med läkaren som sa att jag har liten risk för överstimulering så det låter bra.
Hoppas så hårt på att jag ska få fram ett ägg som är friskt och fint så det kan ta sig hela vägen nu. Har haft ett MA och flera tidiga missfall. Jag och mannen synkar bra och hans simmare är toppenpigga men jag är 41 så det är ju en mindre andel av äggen som är av fin kvalitet nu. Också därför vi kör IVF, för att "korta ner tiden".
Någon här som bytt från Bemfola 225 till Menopur 300? Har ni upplevt skillnad?
Jag märkte inte av mycket när jag tog Bemfola och hoppas på att fortsatt må ok under behandlingen :)