• Sally Cinnamon

Vi som ska påbörja IVF2 2016

LillhenNr2 skrev 2016-01-01 20:15:05 följande:

Hej!

Idag för exakt 3 år sedan började jag med nedregleringen inför det IVF/PGD-försök som på hösten samma år resulterade i vår lille pojke. ??

Vi är enormt tacksamma och ödmjuka till att det gick vägen förra gången och på måndag så börjar jag en ny nedreglering när vi startar resan mot ett syskon... Mycket förväntan och tankar inför syskonförsöket, så jag följer gärna med er i tråden - om det är OK!

Samma här! Har en plutt född 2013, nu syskonförsök. Gjorde ett FET i sept som tog sig men tyvärr blev missfall. Började spraya idag för helt ny omgång.
  • Sally Cinnamon

Tack Lillhen! Regnbågsdröm, förstår precis vad du menar med rädslan att det ska gå åt pipan igen. Jag försöker att ta en sak i taget och inte måla fan på väggen. Om man ska vara ledsen nu för saker som KAN hända blir det ju helt omöjligt att orka med det här. Håller tummarna för oss alla!

• Sally Cinnamon

Vi gör långa protokollet eftersom vi har lyckats med det tidigare. Verkar smidigare med korta men har inte så mycket problem med biverkningar än (och inte förra ggn heller vad jag minns). Lite varm och kanske lite mer lättirriterad :/ Gick inte upp i vikt.

• Sally Cinnamon
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-08 17:47:29 följande:
    Du kan använda vanlig nässpray då för att få bort "täppningen" liksom. Sen så snyter du dig ju alltid innan du sprayar, så det är lugnt. Det kommer gå. Jag har varit täppt vissa gånger, men man lyckas ändå. Som sagt, kör på vanlig nässpray så att du lättar upp nosen lite
    Bra tips, har också funderar lite på det där såhär i snuvatider. Tack!
  • Sally Cinnamon

Spraydag 8 och är så jävla hormonig och hemsk. Inget tålamod alls, sur och vresig. Passar sådär när man har en småtrotsig tvååring.
    Hur går det för er andra sprayare? Känner ni också av humöret?

• Sally Cinnamon
    Regnbågsdröm skrev 2016-01-11 11:03:02 följande:

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

Så spännande! Lycka till, det verkar mer lovande denna ggn då alltså? Längtar tills vi är där.
  • Sally Cinnamon

Vi fick skjuta på sprutstarten en vecka pga jobbkrångel, vi gör ivf utomlands så lite svårare med tiden. Nästa vecka börjar sprutorna om allt ser bra ut på UL och sen plock veckan därpå. Hoppas verkligen få bli ruvare med tanke på allt krångel som föregått!

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016