• BK1986

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Hej. Jag hoppar också in här. Vi gjorde första försöket i månadsskiftet januari/februari men det gick tyvärr inte vägen. Idag har jag pratat med läkaren och vi får köra igång nästa mens om vi vill. Nu funderar vi om vi ska hoppa över en månad eller inte.

Sist hade jag 150 Menopur som ökades till 225. Det blev 14 ägg. 9 mogna och bara ett befruktat. Inga till frysen med andra ord. Det kommer ändras denna gång till 225 första dagarna sen 150 för att de ska få mogna.

• BK1986
    Cia33 skrev 2016-02-24 20:50:15 följande:

Hej, hoppar om i tråden. Har precis haft ett först misslyckat försök. Känns jättejobbigt, men hoppas att det går bättre nästa gång. Vårt problem är att min man har för få och för långsamma spermier. Har inget till frysen så jag hoppas på att få lära igång med sprutorna nästa mens. Sist körde jag 125 ir gonal f vilket resulterade i 6 ägg, 5 befruktade, 1 insatt och resten klarade sig inte till frysning.

Känner med dig. Det är tungt med misslyckat försök. När har ni beräknat nytt startdatum?
  • BK1986
    FörstaIVF skrev 2016-03-02 12:47:47 följande:

16 ägg är ju verkligen en bra skörd! :) Har du fått reda på hur många som blev befruktade?

Jag fick precis reda på att 6 av våra 13 ägg blivit befruktade, så jag en aning besviken...förra gången blev 7 av 12 ägg befruktade men inget delade sig normalt. Så det känns som att det är stor chans att det går åt skogen med dessa ynka 6 äggen med. Annars mår jag oförskämt bra faktiskt...ingen svullnad eller ont i magen (ta i trä) och hoppas det förbli så. Hur mår du??

Tänkte bara säga att vi fick 1 av 9 som befruktades sist. Så i mina öron låter 6 av 13 jättebra. :) Hoppas att det går bättre för er denna gång med delningen!
  • BK1986

Om drömmar: inatt drömde jag att jag råkade berätta för mina medarbetare att vi höll på att göra IVF. Sen var vi på kliniken för att höra om deras öppettider under påskhelgen. Man är verkligen uppfylld av tankar kring allt det här. ;)

happy15 skrev 2016-03-05 08:41:06 följande:

Hej!

Spännande med ruvningarna här!

Undrar om er erfa av menopur? Tog bemfola 225 sist o har börjat om men med menopur 300. Låter högt men lyssnar på läk..

Inatt, efter andra sprutan har jag fått som magsjuka. Är typ aldrig magsjuk o istället lite rädd att kroppen reagerar på överstimulering. Men kan det verkligen gå så fort?

Har sökt min läk men det är ju lö morgon.

Menopur funkade bra för mig. Hade dock först 150 och sen 225. Det enda jag kände var illamående mot slutet när äggblåsorna började vara stora. Du tre inte att det faktiskt kan vara magsjuka? Den härjar ju i hela landet nu.
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016