FörstaIVF skrev 2016-03-04 07:28:58 följande:
Jag kan helt hålla med om att IVF karusellen spökar med hjärnan. Inatt drömde jag att min sambo helt iskallt skulle lämna mig för en annan. Fruktansvärt! Mitt i vår IVF behandling.. Jag var helt förstörd när jag vaknade, men som tur var hade min sambo inga sådana planer när jag frågade honom imorse. :) Men fy vad jobbigt det var!
Haha, och sambon undrade om du blivit skvatt galen? :P
amandawic skrev 2016-03-04 08:26:44 följande:
Kommer ihåg att vid min förra IVF var jag helt utmattad psykiskt, hängde upp mig på allt, tog ut saker i förväg, blandade hopp med förtvivlan (gör man ju nu med men inte alls lika farligt som förra gången).
Har mått mkt bättre psykiskt denna gången och det är jag så sjukt glad för! :)
Håller verkligen tummarna för att ni lyckas denna gången!
Har du funderat på att tjuvtesta?
Hjärnan spökar med en så mkt under den här perioden!
Skönt att man kan prata med er som vet vad man faktiskt går igenom, blir inte riktigt samma sak om man pratar med en vän som inte går igenom samma sak, de förstår ju inte riktigt hur man egentligen mår eller känner :)
Ja, jag var också helt slut förra gången, nu är det ändå hanterbart. Men spökena börjar komma nu halvvägs ungefär.
Jag funderade på att tjuvtesta, gjorde det förra gången för jag tänkte att det skulle vara lättare att hantera en negativ sticka än mensen. Men jag tyckte inte det var lättare, så den här gången tänkte jag försöka låta bli att tjuvtesta. Det blir bara mer förvirrat, och ett misslyckande gör ju ont oavsett.
Ja, familjeliv är ju räddningen, både gällande mentalt stöd och kunskap. :)