Regnbågsdröm skrev 2016-01-05 22:30:26 följande:
Jag jobbade också intensivt under förra försöket, det gick bra trots huvudvärken. Så du ska nog också klara det! Sen har jag haft extrem värk vissa dagar, men som sagt så är det så olika.. Viktuppgång har jag inte haft kopplat till läkemedlen. Har gått upp en del under behandlingen, men beror nog egentligen mest på att jag ätit en jäkla massa skit
Nålen är inte trubbig. Den är snarare jättevass. Stuckit mig i fingret två gånger när jag tagit av korken Så vet inte vad det beror på att det varit svårt att få i den. Kanske att magen hunnit bli stel. Men upplevde inte samma känsla med gonalen. Minns det som enkelt. Men kan ju ha förträngt också
Lycka till med allt nu! Det kommer gå bra med synarelan! Men fråga gärna mer om du vill. Jag är expert vad gäller den där jäkla sprayen känns det som, haha
Ja så länge den inte bli sådär att man vill ligga i ett mörkt rum för att huvudet exploderar så går det ju bra :) Lär väl märka om jag får biverkningar ;)
Hehe, ja så förklarar det ju saken ;) Får bara fortsätta med min kost och motion så hoppas jag att vikten står relativt still. Gick upp 1 kg förra gången precis innan äggplock och det var väl på grund av vätskan och äggblåsorna, men det var ju ändå en okej viktuppgång. Råkade läsa skräckhistorier på nätet om de som gått upp 5-7 kg på bara ett försök med långa protokollet men låter så mycket på bara 1-2 mån om man sköter allt annat.
Aoouch! Du får vara försiktig :) Kanske blir så när man drar av korken typ slinter lite. Minns att gonal-f nålarna var så tunna och lätta sticka in och hantera. Det lilla skyddet lossnade jättelätt.
Tack =) Känns skönt att kunna fråga! Som jag förstått det så börjar jag spraya på dag 21 i nästa menscykel och sen på dag 7-12 får jag en blödning. Är det direkt när den blödningen börjar som man börjar med sprutorna och sen fortsätter det som vanligt med ultraljud inför äggplock? Känns som om jag har koll på läget fram tills blödningen efter spraystart men efter det är det lite luddigt.