• Regnbågsdröm

Vi som ska påbörja IVF2 2016

LillhenNr2 skrev 2016-01-08 17:21:49 följande:

Härligt att höra att det går framåt för många!

Jag sprayar på med synarelan sedan 4/1. Inga biverkningar än, utom möjligen lite humörsvängningar/sämre tålamod...

Börjar dock bli lite förkyld, håller tummarna att jag inte blir snorigare eller helt täppt. Vet ni hur man gör då när man sprayar? Nåja, blir det så får jag väl ringa kliniken tänker jag. Nu är det helg, så får vila och kurera mig så gott jag kan :)

Du kan använda vanlig nässpray då för att få bort "täppningen" liksom. Sen så snyter du dig ju alltid innan du sprayar, så det är lugnt. Det kommer gå. Jag har varit täppt vissa gånger, men man lyckas ändå. Som sagt, kör på vanlig nässpray så att du lättar upp nosen lite
  • Regnbågsdröm
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-09 12:12:18 följande:

Spraydag 8 och är så jävla hormonig och hemsk. Inget tålamod alls, sur och vresig. Passar sådär när man har en småtrotsig tvååring.
    Hur går det för er andra sprayare? Känner ni också av humöret?

Jag kunde också bli lättirriterad av sprayen, så är nog inget konstigt. Men kände nog egentligen mer av huvudvärk och värmesvallningar. Humöret blev mer tydligt när jag började med sprutorna och de andra biverkningarna försvann Men det får man ta. Just nu är jag inne på sprutdag 10 (förhoppningsvis sista, då vi har UL imorgon) och gråter typ för allt, haha
  • Regnbågsdröm

Hej vänner! Allt gick bra idag på vårt andra ultraljud. Ska ta menopur en dag till, för att några nya blåsor förhoppningsvis ska hinna mogna de också. Men äggplock blir det på torsdag!

• Regnbågsdröm
    Sally Cinnamon skrev 2016-01-11 14:51:50 följande:
    Så spännande! Lycka till, det verkar mer lovande denna ggn då alltså? Längtar tills vi är där.
    Ja, vi får hoppas på det. Fler mogna blåsor om de här sista också växer till sig nu. Så håll alla tummar!
  • Regnbågsdröm

Äggplocket klart. Blev 4 ägg. Färre än sist och det känns lite jobbigt. Samtidigt vet man ju att det bara krävs ett guldägg för att det ska funka. Vi hoppas så att mina 4 ägg är de där perfekta äggen. Imorgon får vi veta om det blivit någon befruktning. Livrädd och orolig för tiden emellan nu. Men håller mina tummar fortfarande, släpp inte dem ni heller - ni som hoppas på oss. Kram!

• Regnbågsdröm
    Iskristall skrev 2016-01-14 12:32:47 följande:
    Håller tummarna gör era 4 ägg och befruktningen! Har ni bytt donator sen förra gången om jag får fråga? Du behöver inte svara om du inte vill
    Ja, vi har bytt donator. Så vi hoppas att den här är bättre. Tack för tummhåll.
  • Regnbågsdröm
    FörstaIVF skrev 2016-01-14 15:26:21 följande:
    Jag håller med dig, väntan på att höra om äggen blivit befruktade är sååååå jobbig!!  Du får hålla oss uppdaterade!

Vill att tiden ska fort nu så att vi också är där snart!
    Ja, den tiden. Men för oss känns även tiden från eventuell befruktning till insättning värst. Eftersom det var där det sket sig förra gången. Men nu känns väntan på befruktning också hemsk. Ush.
  • Regnbågsdröm

3 befruktade ägg fick vi! Insättning imorgon om allt går som det ska. Blev så lycklig och lättad av resultatet. Samtidigt börjar vårt kritiska och jobbigaste dygn nu, då det var här det sket sig förra gången. Nu hoppas vi att byte av donator, samt till menopur, ska göra att mina ägg delar sig som de ska. Släpp inte era tummar!

• Regnbågsdröm

JAG RUVAR!!
    Ett litet hjälteägg hade klarat sig och är nu isatt. Oavsett hur det går så känns det som en seger! Tack till alla som hållit tummarna, ni kan ju gärna fortsätta månaden ut om ni vill

• Regnbågsdröm

Vänner - hur långt har folk kommit i den här gruppen? Och hur mår ni nu?
    Kan vi inte göra en liten lista?
    Kram!

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016