• Nmg

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Ja det är den nya, den ska vara med tillförlitlig än kub, nipt tar de DNA på barnet från mitt blodprov. Då kan man ta reda på kön oxå. Ja vi får betala själv, skulle även få betala kub eftersom jag är under 35. Nipt får vi betala 8300kr för då ingår UL oxå.

Iskristall skrev 2016-02-04 18:37:49 följande:

Nipt är de det nya blodprovet? Får ni bekosta det själva, vad kostar det isåfall? Lycka till i varje fall, tror det kommer gå super!

• Nmg

Haha ja förstår det är jättesvårt att hålla tyst faktiskt man vill berätta för alla jo har lite symptom men de börjar mattas av lite nu tack o lov.

stajlish skrev 2016-02-04 22:21:29 följande:

Ja, så glad! Kan knappt tro att det är sant... vill att de ska va v.12 nu så man kan andas ut lite o berätta för alla :P Vill skrika ut det till hela världen typ! Haha! Har du några gravidsymptom? :)

• Nmg

Det går bra ska du se! Du får uppdatera sen hur det gick

Iskristall skrev 2016-02-07 18:19:29 följande:

Åh tack nmg! vill så gärna och hoppas så på bättre resultat! OCH att jag slipper illamåendet och kräkningarna jag drabbades av sist!

• Nmg

Åh va kul att höra! Håller alla timmar för dig :-

Iskristall skrev 2016-02-08 12:03:22 följande:

Uppdatering:

Allt har hittills gått så mycket bättre den här gången! 10st ägg fick de ut! Så mycket bättre än förra gångens 4st Jag bad om och fick bara halva dosen intravenös smärtis och en tablett mot illamående innan ingreppet och har sluppit illamåendet och kräkningarna jag drabbades av efter förra plocket! Sååå skönt!

Nu är det bara att hålla tummarna för att äggen vill befruktas också och att det blir återföring på onsdag som planerat. Och gärna nåt till frysen. I morgon börjar jag med Lutinus.

• Nmg

Det var ett. UL först allt såg bra ut, däremot hade jag kanska många folikellreste kvar från stimuleringen det va vanligt men det förklarar varför jag känt mig lite svälld i magen

Iskristall skrev 2016-02-08 15:13:35 följande:

Tack tjejer!!

Nmg: Gick det bra att ta nipt testet, var det bara blodprov de gjorde?

• Nmg

Och jättekul att du fick 10 ägg, när vet du hur många som blivit befruktade?

• Nmg

Ja ingen upplyste mig om det i alla fall. Läkaren på VUL kallade det för folikelrester men hon idag sa att det var cystor. Helt ofarliga och ska tydligen försvinna av sig själv men man blir ju nervös när hon sa "flertalet på bägge sidor". Suck alltid är det nåt. Ringde även kvinnokliniken och de sa att de blåsor som blev kvar kan fyllas med vätska men hag vet inte om gamla blåsor och cystor är samma sak.. Hur mår du? Har du ont??

Iskristall skrev 2016-02-08 16:00:15 följande:

Men jaså, kan man ha kvar sånt sen som fortsätter ge lite obehag alltså. Mycket man inte vet. Försvinner de av sig själv tillslut då?

• Nmg

Va spännande hoppas du får många bra ich några till frysen! Skönt att du slipper illamående

Iskristall skrev 2016-02-08 17:03:02 följande:

På onsdag när jag ska tillbaka för återföringen får vi veta. Om det inte skulle skita sig helt att inget blir befruktat och klarar sig till onsdag då ringer de tidigare.Hoppas de försvinner snart och att du slipper problem.

Jag har ont ja, ömt. Mer än förra gången definitivt. Förra gången hade jag inte ont alls faktiskt. Men nu känns det när jag sätter/ställer mig och när jag kissar ömmar det i magen. Men jag tar detta framför illamåendet och kräkningarna jag fick sist

• Nmg

Hej jag tänkte precis på dig, såg inte att du hade skrivit igår. Vad spännande! Nu ska det funka

Iskristall skrev 2016-02-10 21:48:44 följande:

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

• Nmg

Grattis! Kan absolut vara ett "riktigt plus". Jag plussade 9 dagar efter ÄP. Fick tillbaka en blastocyst och det blev ett svagt plus på rd4. Så jag vågar mig på ett grattis! Vad roligt

Hoppas på fler plus i tråden

• Nmg

Men grattis!!!!!!

Iskristall skrev 2016-02-22 06:32:22 följande:

Äntligen!

Ivf nr 2!

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016