• amandawic

Vi som ska påbörja IVF2 2016

FörstaIVF skrev 2016-02-22 09:42:24 följande:
    Tycker med det är kasst att det inte är samma överallt, känns som en självklarhet. Men min gynekolog sa att det verkar som att det ska skapas en nationell samordningsgrupp som ska skapa riktlinjer som ska gälla vart man än går.. men sånt kan ju ta tid...

Jag känner inte av så där jättemycket ännu, kanske att det känns mer när jag behöver gå på toa, då känns det som att det trycker mer i magen på nåt sätt. Annars känns det sådär...eller jag är nog egentligen hopplöst optimistisk men jag får påminna mig själv om att det kanske går åt helskotta, så blir jag inte så besviken om det skiter sig! :)

Ang orgalutranen så brukar jag alltid ta det på sprutdag 5 men av nån anledning så ville dom att jag skulle vänta med det tills mitt VUL imorgon dag 6...visste inte att det kunde påverkar tillväxten så mkt??
    FörstaIVF - har du varit på VUL nu? Hur gick det?
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-02-23 15:34:13 följande:
    Det gick väl ok idag på VUL... Jag hade runt 5 blåsor som var ok storlek, runt 10-12mm som man räknar med ska växa till sig. Sen var det några stycken som var strax under 10 mm läkaren inte riktigt visste om dom skulle hänga med. Men jag ska fortsätta med samma dos och ny koll på torsdag igen. Jag är medveten om att behandlingen kan dra ut på tiden och läkaren sa att det fanns hyfsat goda chanser att det kan bli äggplock.... så hoppas hoppas. Du hade väl VUL imorgon eller hur var det??

Men det var ju ett bra resultat! Bättre än att ingenting hade hänt ju! 
    Vad bra att du får en ny koll så snabbt så man kan höja dosen om det skulle behövas :) 
    Tror absolut att det kommer bli äggplock för er! 

Jag har VUL på torsdag. Börjar bli väldigt nervös inför det! På förra försöket var det ju här det sket sig eftersom jag fick veta att det inte hade växt tills sig som det skulle, så man är ju väldigt nervös över att det ska bli samma sak igen! Men hoppas ju såklart på ett bättre resultat! Allt som är bättre än förra gången är ju en vinst Glad

• amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-02-25 09:22:44 följande:
    Amandawic, hur gick det idag på VUL? Har dom växt till sig som dom ska?

Var på min andra koll idag och det såg rätt bra ut sa dom. Ska fortsätta på samma dos och en ytterligare koll på lördag, då dom är oroliga för överstimulering. Förhoppningsvis går det vägen så att det blir äggplock nästa vecka.

Jag har precis varit på första VUL nu. Det gick bra! Har 11 äggblåsor i bra storlek på ena sidan och ca 5-6 lite mindre på andra.
    Är helt chockad! 

Ska fortsätta med samma dos och så kör vi äggplock på tisdag Glad

Det var risk för att jag också skulle bli överstimulerad, och i sådanafall kommer vi köra en helfrys. Så tillbakasättningen blir ju senare, men just nu spelar det ingen roll! Är så glad över att det hade hänt något med blåsorna! Glad

• amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-02-28 22:22:46 följande:
    Va bra! Det blir äggplock på tisdagmorgon för mig med! :) nu vill man bara ha det gjort!
    Åh, va härligt! :) 

Hur känner du idag? Jag börjar bli riktigt nervös nu! 

Tack Iskristall! Glad
  • amandawic

Vill bara dubbelkolla mer er brudar,

Tog ju ägglossningssprutan igår, och idag har jag fått kraftiga beiga flytningar.. Känns som att mensen är på g.. Såhär kändes det inte efter förra gången jag tog den, men då hade jag ju bara 2 äggblåsor också.

Någon annan som haft samma sak efter Ovitrelle? 

• amandawic
    Iskristall skrev 2016-02-29 08:41:32 följande:
    Tyvärr, kan inte hjälpa. Så har jag inte fått av Ovitrellen.
    Nej, fick som sagt inte såhär efter Ovitrellen förra gången så har mailat kliniken för säkerhetsskull. 

Förhoppningsvis är det inget man behöver oroa sig över :)
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-03-02 08:44:28 följande:

Hur går det för alla härinne??

Amandawic hur gick det med äggplocket? Själv punkterades runt 20 blåsor och det fanns 13 ägg...väntar på besked nu under dagen hur många som blivit befruktade. Vill att dom ska ringa NU! Hoppas innerligt att det finns något ägg denna gången som klarar sig till på söndag för återföring...

Hej! 

Mitt äggplock gick bra, gjorde rejält ont på ena sidan och är fortfarande rejält öm i magen.
    Men vi fick ut 16 ägg! Vi får besked imorgon men jag kan ringa idag och höra hur det gått men jag vet inte om jag vågar det, haha..

13 ägg är ju jättebra! Hur mår du idag?
  • amandawic
    happy15 skrev 2016-03-02 10:00:45 följande:

Hej alla!

Överstimulering - hur ter sig det och vad blir effekten om det händer? Tacksam för förklaring :)

Jag trodde jag kanske blivit naturligt gravid nu (BIM-1 idag) men testade neg i morse och väntar på mens och att få börja min andra sprut-omgång - nu med Menopur, innan med Bemfola och lite svagare.

Hade MA i v9 i mitten av januari.

Härligt att höra om att det går bra för flera av er, att ni får så många ägg. Håller tummarna för oss alla, även om det ibland kommer svåra motgångar på vägen.
    Jag har inget fryst sen innan men hoppas på bättre resultat denna gången.

Vill inte tänka snålt men vi självfinansierar så självklart är det en liten stress i allt också. Hoppas bara kunna slappna av nu.

hej! 

Såhär står det om överstimulering om man söker på det, har inte haft det själv men ligger tydligen på gränsen till det nu:

Tillståndet innebär kraftigt förstorade äggstockar och svullnad i magen pga vätskeansamling i buken, smärtor, illamående och ibland svårighet att ta djupa andetag. Symptomen uppträder inte förrän mot slutet av behandlingen eller oftast efter embryoåterförande och kan i allvarliga fall leda till behov av sjukhusvård. Svårighet att andas, svåra smärtor, uttalade kräkningar eller påverkat allmäntillstånd är allvarliga symptom som kan kräva akut sjukhusvård. För att undvika sådana allvarliga tillstånd händer det att man väljer att frysa alla embryon eftersom tillfrisknandet påskyndas om kvinnan inte blir gravid. Prognosen att bli gravid på ett senare frysåterförande är i dessa fall god.

Hoppas att det går bra för er inför nästa försök!
  • amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-03-02 12:47:47 följande:
    16 ägg är ju verkligen en bra skörd! :) Har du fått reda på hur många som blev befruktade?

Jag fick precis reda på att 6 av våra 13 ägg blivit befruktade, så jag en aning besviken...förra gången blev 7 av 12 ägg befruktade men inget delade sig normalt. Så det känns som att det är stor chans att det går åt skogen med dessa ynka 6 äggen med. Annars mår jag oförskämt bra faktiskt...ingen svullnad eller ont i magen (ta i trä) och hoppas det förbli så. Hur mår du??

Ja, vi är väldigt glada över det resultatet, men man är ju lite orolig över hur många som blivit befruktade såklart.

6 ägg är ju bättre än inget iaf! Hoppas verkligen att de delar sig som de ska nu! 
    Tycker inte du ska ta ut ngt i förväg utan vänta och se, tror man mår bättre av det Glad

Jag försöker ta det steg för steg och har faktiskt mått mkt bättre psykiskt denna gången. Men det är väldigt svårt, man får försöka tygla tankarna hela tiden.

Nej, vi får reda på det imorgon. Har kunnat ringa till kliniken idag för att höra resultatet men jag har inte vågat det ännu, tror jag väntar tills att vi kommer till kliniken så sambon får vara med när vi får reda på resultatet också. 

Jag är rätt öm och svullen just nu, fick jobba hemifrån idag. Men det är bättre än vad det var igår så¨det går åt rätt håll iaf Glad

• amandawic
    FörstaIVF skrev 2016-03-02 12:47:47 följande:
    16 ägg är ju verkligen en bra skörd! :) Har du fått reda på hur många som blev befruktade?

Jag fick precis reda på att 6 av våra 13 ägg blivit befruktade, så jag en aning besviken...förra gången blev 7 av 12 ägg befruktade men inget delade sig normalt. Så det känns som att det är stor chans att det går åt skogen med dessa ynka 6 äggen med. Annars mår jag oförskämt bra faktiskt...ingen svullnad eller ont i magen (ta i trä) och hoppas det förbli så. Hur mår du??
    Nu är jag ruvare! Glad

12 ägg av 16 var befruktade, så nu har jag ett superfint 2-dagarsembryo i magen. Nu SKA det gå vägen!
Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016