• Sally Cinnamon

Vi som ska påbörja IVF2 2016

Tack hörni. Testdag 23 februari, en EVIGHET till dess!!

• Sally Cinnamon

Hej JOLI! Vi är i lite samma läge som ni, frånsett att man aldrig hittat en enda spermie hos mannen, och inte heller någon förklaring varför. Gör ni IVF i Sverige eller utomlands?

• Sally Cinnamon

Vi gör ivf i Danmark eftersom vi har ett barn sen tidigare så det går inte att få hjälp här hemma.
    Barn nr 1 blev till på första försöket med ivf (men sju resultatlösa inseminationer). Gjorde ett FET i september med ett embryo från samma behandling (enda chansen till helsyskon) och blev gravid men fick missfall. Det kändes hårt!!

Skönt att ni kunde komma vidare till beslut om donation så pass snabbt. Det är ju en annorlunda väg, så skönt när man hittar någon som är med om samma sak.

• Sally Cinnamon
    Regnbågsdröm skrev 2016-02-10 07:04:22 följande:
    Har kollat upp möjligheterna lite, eftersom vi endast har ett landstingsförsök kvar. Och man kan betala via landstinget om man behöver IVF med donator. Ville bara skriva det så att du vet, eftersom du skrev att hjälpen inte finns att få här hemma
    Oj! Är det samma i alla landsting? Till oss sa de att det är utomlands som gäller.
  • Sally Cinnamon

Det kanske är skillnad om det är första barnet? Man räknas ju inte som barnlös längre om man har fått ett barn.

• Sally Cinnamon
    LillhenNr2 skrev 2016-02-10 21:09:35 följande:
    Det gick riktigt bra, tack. 19 ägg! Min PCO kommer till användning ;) Eftersom vi gör PGD så ska de befruktade äggen inte bara dela sig etc utan dessutom sakna en specifik ärftlig gen. Tror vi fick ut ungefär lika många vid senaste försöket, då blev slutresultatet 1 blastocyst. Men den gången räckte det för att bli gravid. :)

Äter Pravidel sedan äggplocket för att minska risken för överstimulering. Har varit lite mör, men mår ändå helt ok nu. Hoppas på ET på fredag!
    Wow, vilket fantastiskt resultat! Gratulerar och tumhållning såklart.
  • Sally Cinnamon
    Iskristall skrev 2016-02-10 21:48:44 följande:

Då var återföringen idag gjord! Nu är det bara att hålla tummarna att IVF nr2 ger gott resultat!

Skönt att det gick bra. Nu gäller det bara att fördriva tiden :)
  • Sally Cinnamon

Ja, Umeå fick vi ju höra att vi kunde åka till också men då kändes Köpenhamn närmare för oss västkustbor. I Göteborg kommer man så småningom kunna betala för ivf med donation på Carlanderska sjukhuset, men inte än. Så helt kört är det inte på hemmaplan, det har ni rätt i.

• Sally Cinnamon
    LillhenNr2 skrev 2016-02-12 19:43:32 följande:

ET idag gick bra! Nu är det bara att vänta...

Spännande!
  • Sally Cinnamon

Välkommen happy! Tråkigt att höra om ditt ma. Hur man laddar om, tja, jag brukar försöka att tänka att det bara är att göra och inte tänka så mycket. Funkar vissa dagar i alla fall.
    Men just nu, i ruvningsfasen, är det helt galet vad tiden går långsamt och hur mycket man hinner känna/googla etc. :/

• Sally Cinnamon

Hej (ofrivilliga) ivf-proffs! Jag undrar en grej för just nu vet jag inte om jag vågar vara sprudlande glad eller om det kan bra nåt hormonknas. Jag har plussat! Kan det vara fel pga ovitrelle eller nåt annat? Tog den den 3 februari, den har väl gått ur? Kan det stämma? Guuud vad nervös jag blev! Har testdag på tisdag egentligen.

• Sally Cinnamon

Hej, åh vad härligt med svar! Plockade fredagen 5, fick tillbaka måndagen den 8, så tre dar. Fick gravid 2-3 veckor på Clearblue. Lite lurigt. Kan det vara ovitrelle då kanske i alla fall? Fast det har gått 14,5 dar sen jag tog den. På gränsen. Usch varför tog jag testet idag?!

• Sally Cinnamon

Jihoo! Jag tror ju också att det är ett plus eftersom det känns liknande som det gjort när jag plussat förut.
    Förra ggn blev det just ett tidigt missfall så jag ropar definitivt inte hej än. Men kanske ett litet svagt glädjepip i alla fall :)

• Sally Cinnamon

Tack alla! Vågar fortfarande inte riktigt tro det. Vill sjukskriva mig och ligga med benen högt till vecka 20, minst.

Svar på tråden Vi som ska påbörja IVF2 2016