Vi som ska påbörja IVF2 2016
Lördag kl 14.00 ska vi till Sahlgrenska för FET, så snart är jag ruvare...igen!
Idag fick jag tillbaka en jättefin blastocyst så nu är det bara att vänta och se om det har lyckats. Ruvningen känns alltid så lååång.
Kul att vi är några som kommer ruva samtidigt.
Nu har jag hämtat ut alla mina sprutor och vaggisar inför nästa försök. Så nu är jag beredd! Låt mensen komma!
Fast jag får vänta tills nästa helg, mensen är beräknad 29-30:e januari.
Hope88: Är du inne här nåt och läser? När var det du skulle börja spraya?
Hur går det för våra ruvare?
Hej. Tänkte bara meddela att resan har tagit slut för oss, för den här gången. Började blöda rejält igår och testade idag för säkerhets skull. Förstås negativt. Så nu behöver jag bryta ihop. Tack för all stöttning här. Ta hand om er!
Hej! Får jag vara med i gruppen?
Anledningen till att vi inte kan få barn är att min man har alldeles för få spermier! Inga alls i utlösningen, men går man in med biopsi har de hittat ett par enstaka.
Vi gjorde vårt första IVF- försök i november, de hittade EN spermie hos mannen, och plockade 10 ägg hos mig. De lyckades befrukta ett ägg med spermien, men det delade inte sig som det skulle, så där tog vår resa slut, för den gången!
Nu ska vi på det igen. Enligt läkarna så är vår chans till graviditet med egna spermier i princip obefintlig, så denna gången är det donerade spermier som gäller. Fy fan vilket jobbig besked och beslut, men nu känns det ganska okej. Det är vårt enda alternativ. Vi har vant oss vid tanken nu.
Nu inväntar vi mens, ska komma typ NU! Hoppas på att det finns plats så vi får starta!
Denna eviga väntan och längtan, så himla frustrerande men samtidigt så spännande!!
Vi gör ivf i Danmark eftersom vi har ett barn sen tidigare så det går inte att få hjälp här hemma.
Barn nr 1 blev till på första försöket med ivf (men sju resultatlösa inseminationer). Gjorde ett FET i september med ett embryo från samma behandling (enda chansen till helsyskon) och blev gravid men fick missfall. Det kändes hårt!!
Skönt att ni kunde komma vidare till beslut om donation så pass snabbt. Det är ju en annorlunda väg, så skönt när man hittar någon som är med om samma sak.
Börjar med ett stort grattis till dig Sally! Det är absolut ett riktigt plus, vår ivf - läkare sa att ovitrelle sitter i max 10 dagar.
Själv är jag så glad. Av våra 8 ägg var 6 mogna och 3 är nu befruktade! ET blir imorgon och det känns spännande. Synd bara att ruvar tiden är den mest jobbiga just pga väntan och letandet efter symtom...men men!
För mig är ruvar tiden värst för jag kan inte aktivt göra något. Under sprutorna gör jag något aktivt och följer det noga med blodprov och ultraljud. Plocket överlämnar jag till proffs och detsamma gäller befruktningen. Sen har vi inte fått få ägg som resultat så vi har alltid tänkt att något kommer bli befruktat, den oron att inget ska befruktas har varit väldigt liten. Men när man väl ruvar så skulle jag vilja kunna göra mer, än bara ta lutinus och vitamintillskott, jag känner mig otillräcklig. Sån är jag som person och har alltid varit, jag vill aktivt kunna bidra till bättre chans till inplantationen och graviditet men jag vet också att jag inte kan och det gör mig frustrerad.
Jag vet att progesteron och ovitrelle ger symtom, men jag vet också vilka symtom jag hade vid utomkvedet och de var inte samma. Så jo jag kan leta symtom och jämföra med den graviditet som tyvärr inte kom längre än v7.