• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Ebba200
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:11:02 följande:
    Nä inte när dom är så små, känns som om man oavsett vill ha koll på dom även om de nu skulle leka en stund för sig själva.

Enda anledningen till att folk inreder barnrum innan barnet föds tror jag är mer längtan, liksom få pyssla lite. Vi har inte så stor yta i badrummet eftersom vi har en väldigt stor inglasad dusch.. Så skötbord o så kommer få stå i bebis blivande rum. Så visst kommer där bli ett litet barnrum. Men precis som du skriver så har jag heller aldrig sett så små barn leka själva.

Nej, precis. Jag tror absolut man har ett behov av att "ro för bo" så att säga men det tror jag man kan göra utan dedikerat rum.

Själv möblerade jag om sovrummet härom dagen för att se hur vi bäst har det för att få plats med spjälsäng osv. :) Jag tänker mig att man myser till den hörnan för barnet med en liten byrå för kläder, lampa och så. Går helt säkert att få pyssla, mysa och fixa utan att ha ett bebisrum om man inte vill dra igång den karusellen. Praktiskt med att ha skötbordet i ett eget rum! Jag kan inte riktigt bestämma om det är bäst för oss i badrum eller tvättstuga.

• Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 20:57:07 följande:
    Haha ja de var lite kul med samma bim :)
    Jag äter de vitaminerna som heter kvinna från aco. Men det gjorde jag innan.
    Jag vet faktiskt inte de där med NC, men tror det är att man ska få högre temp.
    Jag ska kolla för säkerhets skull med äl stickor nu denna månaden.
    Men som sagt så är jag lite orolig för de här med vår planerade resa. Vill verkligen varken avboka eller vänta med bebbe.
    Om jag blir gravid nu i januari är jag i vecka 29 vid avresa. Söker man på de står det väldigt olika överallt..
    Har ni berättat för någon att ni börjat försöka? :)
    Det har inte vi, vi vill att de ska vara en sak mellan oss, och sen vill man överraska familj o vänner när man plussat.
    Kanske värt o fundera på, många som äter dom vitaminerna..

Jag kollade med min kompis, hon reste i vecka 32 till Turkiet o de va inga problem alls, en vecka va hon borta. Däremot sa hon att dom var tydliga med att har man grova foglossningar och tidiga förvärkar bör man tänka sig för.. Så generellt är de nog väldig olika så säkert därför de står så olika på olika sidor :(

Min bästabästabästa vän vet, men de är för vi berättar allt för varandra och för att hon är världens bästa att ventilera tankar och sånt med.. Min familj och resterande vänner är helt ovetandes.. Mina föräldrar o svärisarna brukar hinta om "när blir de bebis?" Men jag är helt säker på att dom tror de kommer dröja ett par år.

Längtar ihjäl mig över att få berätta. Är så glad att jag har sånna fina föräldrar och min sambos föräldrar är helt underbart. Blir lycklig ända in i själen av att veta vilka bra mor o farföräldrar vi kommer få ge våra barn! :)
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 21:11:04 följande:
    Spara pengarna istället så har ni en buffert när bebis kommer. Och som du säger ni trivs i lägenheten ni har i dag. Det kommer fler möjligheter.

Som sagt boendet spelar mindre roll.

Det är en liten vi längtar som mest efter nu.
    Ja så blir det :)

Tempar/älstickar du eller hur har du upplägget ? :)
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 20:57:07 följande:
    Haha ja de var lite kul med samma bim :)
    Jag äter de vitaminerna som heter kvinna från aco. Men det gjorde jag innan.
    Jag vet faktiskt inte de där med NC, men tror det är att man ska få högre temp.
    Jag ska kolla för säkerhets skull med äl stickor nu denna månaden.
    Men som sagt så är jag lite orolig för de här med vår planerade resa. Vill verkligen varken avboka eller vänta med bebbe.
    Om jag blir gravid nu i januari är jag i vecka 29 vid avresa. Söker man på de står det väldigt olika överallt..
    Har ni berättat för någon att ni börjat försöka? :)
    Det har inte vi, vi vill att de ska vara en sak mellan oss, och sen vill man överraska familj o vänner när man plussat.
    Hur långt reser ni?
    Tror Mathilda kunde åka så sent pga att de ligger så nära Sverige..
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:18:44 följande:
    Kanske värt o fundera på, många som äter dom vitaminerna..

Jag kollade med min kompis, hon reste i vecka 32 till Turkiet o de va inga problem alls, en vecka va hon borta. Däremot sa hon att dom var tydliga med att har man grova foglossningar och tidiga förvärkar bör man tänka sig för.. Så generellt är de nog väldig olika så säkert därför de står så olika på olika sidor :(

Min bästabästabästa vän vet, men de är för vi berättar allt för varandra och för att hon är världens bästa att ventilera tankar och sånt med.. Min familj och resterande vänner är helt ovetandes.. Mina föräldrar o svärisarna brukar hinta om "när blir de bebis?" Men jag är helt säker på att dom tror de kommer dröja ett par år.

Längtar ihjäl mig över att få berätta. Är så glad att jag har sånna fina föräldrar och min sambos föräldrar är helt underbart. Blir lycklig ända in i själen av att veta vilka bra mor o farföräldrar vi kommer få ge våra barn! :)
    Åh va söt du är som frågade henne! Då vet man inte typ förens precis innan. Väldigt olika hur man när ju.
    Har så många idéer om hur jag vill berätta ;) ska bli så kul!!
  • Violaemma
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:22:09 följande:

Ja så blir det :)

Tempar/älstickar du eller hur har du upplägget ? :)

Jag gör inget av det du skriver. Vi kör på som vanligt . Har ingen koll alls på hur min kropp fungerar har ätit mini piller i många år och slutade med dem sista november och har inte haft någon mens på många år under tiden jag åt dem. Men så fort jag slutade med dem så kom mensen.
  • Blomman94
    tino01 skrev 2016-01-02 21:26:48 följande:
    Åh va söt du är som frågade henne! Då vet man inte typ förens precis innan. Väldigt olika hur man när ju.
    Har så många idéer om hur jag vill berätta ;) ska bli så kul!!
    Ja men de är ingen fara, kul o få veta :)

Jag med! Haha, beställde från eBay häromdagen två halsband för 6kr st .. Ett till mamma o ett till svärmor.
    Där är det en rund platta med två små fötter över det står de Grandma, och en "stav" där det står "coming soon"
    Funderar på om dom ska få varsin liten present kanske..

Sen är vi eniga om att ta reda på kön jag o sambon! Så antagligen kommer vi be BM skriva ner könet på en lapp, o sedan lämna in på bageriet på sambons jobb. Där dom får göra en "boy or girl" tårta. sen samlar vi släkten o skär tårtan så blir de en överraskning för alla, är tårtan rosa inuti blir de en tjej, blå för pojk!

Många idéer får man när man går o är bebissjuk!
  • Blomman94
    Violaemma skrev 2016-01-02 21:31:37 följande:
    Jag gör inget av det du skriver. Vi kör på som vanligt . Har ingen koll alls på hur min kropp fungerar har ätit mini piller i många år och slutade med dem sista november och har inte haft någon mens på många år under tiden jag åt dem. Men så fort jag slutade med dem så kom mensen.
    Åh vad skönt att de kom igång så pass fort! Jag åt minipiller för många årsedan o när jag skulle byta till p-ring tog de ett helt år innan mensen kom :(

Min mens har varit helt knäpp senaste tiden (pga stress kring jobb osv tror jag), men hoppas på att NC stämmer ..
  • Ebba200
    Violaemma skrev 2016-01-02 21:31:37 följande:
    Hur lång tid tror/tycker du det tar innan man får lite koll på sin cykel efter att ha haft piller i flera år? Funderar lite på när jag ska sluta för att hinna få lite koll innan det är dag att börja försöka för oss.
  • tino01
    Blomman94 skrev 2016-01-02 21:32:17 följande:
    Ja men de är ingen fara, kul o få veta :)

Jag med! Haha, beställde från eBay häromdagen två halsband för 6kr st .. Ett till mamma o ett till svärmor.
    Där är det en rund platta med två små fötter över det står de Grandma, och en "stav" där det står "coming soon"
    Funderar på om dom ska få varsin liten present kanske..

Sen är vi eniga om att ta reda på kön jag o sambon! Så antagligen kommer vi be BM skriva ner könet på en lapp, o sedan lämna in på bageriet på sambons jobb. Där dom får göra en "boy or girl" tårta. sen samlar vi släkten o skär tårtan så blir de en överraskning för alla, är tårtan rosa inuti blir de en tjej, blå för pojk!

Många idéer får man när man går o är bebissjuk!
    Åh men du har verkligen tänkt på de mesta du! ;) men kul de där med tårtan ;))
Svar på tråden vi som planerar första barnet!