• Blomman94

vi som planerar första barnet!

Jag 22 år och sambon 24 år har äntligen bestämt oss för att påbörja bebisverkstaden!

Vi hoppas det blir en bebis innan 2016 slut.

Något mer ungt par som vill följas åt till det efterlängtade plusset? Är helt exalterad här hemma o kan inte vänta innan jag får shoppa små bebiskläder barnvagn och allt annat roligt!

• Svar på tråden vi som planerar första barnet!
  • Violaemma
    Ebba200 skrev 2016-01-02 21:58:58 följande:

Okej... får prata lite med sambon och se. Har haft svårt att hitta andra preventivmetoder som vi trivs med så hade varit skönt att kunna använda pillrerna ett tag till men är lite orolig att det kommer dröja innan allt kommer igång igen.

Har du något som fungerar så ska du fortsätta med det om du känner att du inte är riktigt redo att sluta med piller nu. Man får helt enkelt inte ha bråttom att bli gravid. Man får räkna med att det tar tid.

Har läst att det är normalt att det tar 7 månader till ett år för många innan dom blir gravida.

Vad äter du får piller i dag?
  • johannajw

Oj vad mycket ni skrev igår kväll, men nu har jag hunnit ikapp! Haha. Jag och min sambo bor i hus ca. 150 kvm. Med två katter :)

Och jag äter folsyra. :) tycker inte alls att de är några problem, tar en varje morgon tillsammans med frukosten :)

• tino01
    johannajw skrev 2016-01-03 11:06:44 följande:

Oj vad mycket ni skrev igår kväll, men nu har jag hunnit ikapp! Haha. Jag och min sambo bor i hus ca. 150 kvm. Med två katter :)

Och jag äter folsyra. :) tycker inte alls att de är några problem, tar en varje morgon tillsammans med frukosten :)

Åh, vill med bo i hus, så mysigt!
    Vi har inte hittat vårt drömhus än så vi väntar in de. Vi har dock inte brottom med att flytta till hus då vi nu bor i en lägenhet på 100kvm.
    Har ett litet rum som längtar efter bebbe :)
  • johannajw
    tino01 skrev 2016-01-03 11:38:01 följande:

Åh, vill med bo i hus, så mysigt!

Vi har inte hittat vårt drömhus än så vi väntar in de. Vi har dock inte brottom med att flytta till hus då vi nu bor i en lägenhet på 100kvm.

Har ett litet rum som längtar efter bebbe :)

Men oj så stort! Då behöver man verkligen inte flytta på en gång ;)

Vart bor alla på ett ungefär? :)
  • Blomman94
    johannajw skrev 2016-01-03 12:52:10 följande:
    Men oj så stort! Då behöver man verkligen inte flytta på en gång ;)

Vart bor alla på ett ungefär? :)
    Småland..
    Jönköping kan man väl säga :)
  • Ebba200
    Violaemma skrev 2016-01-03 08:27:19 följande:
    Har du något som fungerar så ska du fortsätta med det om du känner att du inte är riktigt redo att sluta med piller nu. Man får helt enkelt inte ha bråttom att bli gravid. Man får räkna med att det tar tid.

Har läst att det är normalt att det tar 7 månader till ett år för många innan dom blir gravida.

Vad äter du får piller i dag?

Ja jag tror det blir bäst för även om det kan ta tid kan det också gå fort, vilket i och för sig inte gör något men skulle inte massa just precis nu. Så tror jag väntar till mitten av mars när pillrerna är slut.

Jag äter Qlaira idag :)

Svar på tråden vi som planerar första barnet!