Inlägg från: HejPippi |Visa alla inlägg
  • HejPippi

Hjälp mig hitta passande tv-spel!

Jag har ett Playstation 3 som ligger och skräpar och tänkte väcka det till liv med lite nya roliga spel. Spelar extremt sällan och spel jag tidigare har gillat är typ Little big planet (att bygga banor) och för längesedan Super mario och Zelda osv.

Gillar drömlika och vackra miljöer i typ fantasy/sagostuk. Gärna spel som jag kan spela själv och med en till person!

För att vara övertydlig vill jag alltså inte spela FIFA, Grand theft auto och allt vad det heter... Ogillar våld men det går bra om man "måste" döda en boss typ.

Så, finns det något spel därute som matchar dessa krav? ;)

• Svar på tråden Hjälp mig hitta passande tv-spel!
  • HejPippi

Skulle gilla ett mystiskt spel också med övernaturliga inslag men inte zombiespel direkt.

• HejPippi

Åh tack snälla för alla tips! Ska kolla upp alla sen när jag kommer hem, återkommer :)

Annie, jag hoppades lite på svar från dig och Child of light var ju en ren fullträff! Tack!

• HejPippi

Har kollat igenom tipsen lite nogrannare nu och min lista ser ut såhär:

Folklore

Rayman 3

Child of light 

Never alone

Kingdom hearts 1,5

Little big planet 3 

Skyrim 

Ni no kuni

Beyond two souls 

Portal 2 

Pupetter

Final fantasy

Tack för alla tips!

• HejPippi

Måste bara ge ett tips om någon annan hittar denna tråd och det är att köpa Ni No Kuni! Gulligaste spelet! Åh är så glad att jag köpte det, det har fina miljöer, en story och lagom mkt battle.

• HejPippi
    Aniiee skrev 2016-01-04 23:05:51 följande:

Kul att du gillar det =) Älskar Ni no kuni, det ger en så där skön Studio Ghibli-känsla (SE DERAS FILMER!!!! Helst de mindre omtalade! om du inte gjort det...)

Vilka är det? Såg att du nämnde något om den där Totoro-filmen, men det kanske inte är samma tillverkare? Älskade den iaf! Men ska googla på det där för jag är SÅLD!! Exakt den känsla jag sökte efter så jag är dig väldigt tacksam för tipset :) det är liksom inte läskiga slagsmål, haha låter nog som värsta tönten men jag provade skyrim och jag fick hjärtsnörp bara en varg dök upp! Så detta spel är perfekt. Ska kolla upp Child of light och Never alone också senare :)
  • HejPippi
    Aniiee skrev 2016-01-04 23:51:45 följande:

=P

Studio Ghibli's filmer är, helt i oordning (ska se om jag lyckas med de svenska titlarna).

Min Granne Totoro

Kiki's delivery service (den nya live-actionfilmen heter Kikis expressbud på svenska, men jag vet inte om den gamla filmen hette så. Kiki's delivery service hette den i alla fall på engelska)

Porco Rosso

Laputa - Castle in the sky (igen, vet inte om den hade en svensk titel)

Nausicaa från vindarnas dal

Prinsessan Mononoke

Spirited away

Det Levande Slottet

Jag kan höra havet

Om du lyssnar riktigt noga

Cat Returns

Ponyo (på klippan vid havet)

Lånaren Arrietty

Minnesdroppar/only yesterday

Uppe på vallmokullen

Det blåser upp en vind

Pom Poko

Legender från övärlden

(Vill även passa på att nämna en serie de gjorde för något år sedan - på vår egen Ronja Rövardotter! Du kan hitta den online. sök på Sanzuko no musume ronya på animeshow(.)tv)

Och icke att förglömma: Eldflugornas grav. MEN! Den är HEMSK! Fruktansvärd. Glöm alla hemska krigsdramer du någonsin sett, den här är värre. Sju gånger sju gånger värre. Den bästa, och hemskaste, filmen out there. 

Åh vilken lista, tack så mycket :). Har sett spirited away, den är fantastisk. Ska kolla upp dessa filmer, blev väldigt nyfiken nu...
  • HejPippi
    24/7 skrev 2016-01-05 00:08:56 följande:

Skaffa ett Wii (U)?

Mm blir lite sugen men hade ett Wii förut och gillade inte kontrollerna riktigt så jag sålde det. Vad finns det för spel till Wii till ex?
    Gr
  • HejPippi
    Aniiee skrev 2016-01-05 00:22:19 följande:

Nästan inget intressant alls...... Det enda intressanta är Nintendo's egna IPs (Mario, Zelda....)  Wii U's kontroll är helt annorlunda mot Wii-ets, men det är som en gigantisk PS Vita, och egentligen inte så bra, om man inte spelar direkt på skärmen på kontrollen. Ska man spela på TVn måste man nästan köpa en pro-controller.

Okej, då är det inte intressant alls. Önskar att just Super Mario och Zelda fanns på Playstation eller Xbox...
Svar på tråden Hjälp mig hitta passande tv-spel!