• HejPippi

Hjälp mig hitta passande tv-spel!

Jag har ett Playstation 3 som ligger och skräpar och tänkte väcka det till liv med lite nya roliga spel. Spelar extremt sällan och spel jag tidigare har gillat är typ Little big planet (att bygga banor) och för längesedan Super mario och Zelda osv.

Gillar drömlika och vackra miljöer i typ fantasy/sagostuk. Gärna spel som jag kan spela själv och med en till person!

För att vara övertydlig vill jag alltså inte spela FIFA, Grand theft auto och allt vad det heter... Ogillar våld men det går bra om man "måste" döda en boss typ.

Så, finns det något spel därute som matchar dessa krav? ;)

• Svar på tråden Hjälp mig hitta passande tv-spel!
  • HejPippi

Skulle gilla ett mystiskt spel också med övernaturliga inslag men inte zombiespel direkt.

• Tr58

Små/korta:

Journey

Flow

Flower

From Dust

Eufloria

Om du gillar Little Big Planet kanske de nya Rayman-spelen kan vara nåt?

Portal 2 - väldigt kul att spela två tillsammans också. Du behöver inte ha kört det första innan.

Uncharted-serien (där dödar man iof en del)

• Dothraki

Skyrim är ju det mest episka fantasyspelet till den generationen, men det är svårt att komma ifrån att det är rätt actionbetonat.

Assassains Creed-spelen är också ett alternativ. Det är svårt att spela dem utan strid, men man kan iaf välja att fokusera väldigt mycket på att smyga och klättra mer än ren bashing.

• Dothraki

Wolf among us får du däremot inte missa! :) Eller Walking dead av samma skapare. Mer peka-klicka-äventyr än shooter.

• snedtak

Jag gillar Kingdom Hearts, tror att Kingdom Hearts HD 1.5 Remix heter spelet som är avsett för PS3. Tydliga banor, fantasyliknande miljöer då det är en crossover-värld mellan Final fantasy och Disney.

Annars är Skyrim som någon sagt tidigare bra, kanske lite mörkt om man gillar mer "glada" spel.

Min syster spelar Dragon Age som också är lite äventyrsliknande tydligen.

• Rafael90

Skyrim eller Oblivion (Skyrim har klart bäst grafik)
    The last of us
    Farcry 3
    Heavy rain

Svar på tråden Hjälp mig hitta passande tv-spel!