Inlägg från: Aniiee |Visa alla inlägg
  • Aniiee

Hjälp mig hitta passande tv-spel!

Jag tänkte hänvisa dig till ett svar jag skrev i en tråd för ett par dagar sedan, men jag hittar inte tråden! Återkommer!

Känner du dig nostalgisk idag? www.imdb.com/list/ls031330344/
  • Aniiee
    snedtak skrev 2016-01-02 18:53:29 följande:

Jag gillar Kingdom Hearts, tror att Kingdom Hearts HD 1.5 Remix heter spelet som är avsett för PS3. Tydliga banor, fantasyliknande miljöer då det är en crossover-värld mellan Final fantasy och Disney.

Annars är Skyrim som någon sagt tidigare bra, kanske lite mörkt om man gillar mer "glada" spel.

Min syster spelar Dragon Age som också är lite äventyrsliknande tydligen.

Kindom Hearts 1,5 Remix = Kingdom Hearts Final Mix, RE:Chain of Memory (Båda dessa hela spelen som man faktiskt får spela) och Alla videoklipp från 358/2 Days.

Sen har även 2.5 Remix släpps, vilket är: Kingdom Hearts 2 Final Mix, Birth By Sleep (båda hela spelen) plus alla klipp från Re:Coded.

Snart kommer 2.8 Final Chapter Pologue, med Dream Drop Distance, X Black Cover och Birth By Sleep - A Fragmenatry Passage, de två sista helt nya, och är tänkt fungera som brygga mellan 2 och 3.

Sorry. Geek-out.....
  • Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-02 19:45:43 följande:

Åh tack snälla för alla tips! Ska kolla upp alla sen när jag kommer hem, återkommer :)

Annie, jag hoppades lite på svar från dig och Child of light var ju en ren fullträff! Tack!

Any time =)
  • Aniiee

Oh, BTW, Kolla upp Never Alone också. Gulligt litet spel om en indian-flicka och hennes hund/varg/räv..... Faktiskt gjort av en Kanadensisk stam (indian eller inuit. Glömt vilket....)

• Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-03 18:37:20 följande:

Har kollat igenom tipsen lite nogrannare nu och min lista ser ut såhär:

Folklore

Rayman 3

Child of light 

Never alone

Kingdom hearts 1,5

Little big planet 3 

Skyrim 

Ni no kuni

Beyond two souls 

Portal 2 

Pupetter

Final fantasy

Tack för alla tips!

Bra lista!
  • Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-04 22:57:13 följande:

Måste bara ge ett tips om någon annan hittar denna tråd och det är att köpa Ni No Kuni! Gulligaste spelet! Åh är så glad att jag köpte det, det har fina miljöer, en story och lagom mkt battle.

Kul att du gillar det =) Älskar Ni no kuni, det ger en så där skön Studio Ghibli-känsla (SE DERAS FILMER!!!! Helst de mindre omtalade! om du inte gjort det...)
  • Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-04 23:25:54 följande:
    Vilka är det? Såg att du nämnde något om den där Totoro-filmen, men det kanske inte är samma tillverkare? Älskade den iaf! Men ska googla på det där för jag är SÅLD!! Exakt den känsla jag sökte efter så jag är dig väldigt tacksam för tipset :) det är liksom inte läskiga slagsmål, haha låter nog som värsta tönten men jag provade skyrim och jag fick hjärtsnörp bara en varg dök upp! Så detta spel är perfekt. Ska kolla upp Child of light och Never alone också senare :)
    =P
    Studio Ghibli's filmer är, helt i oordning (ska se om jag lyckas med de svenska titlarna).
    Min Granne Totoro
    Kiki's delivery service (den nya live-actionfilmen heter Kikis expressbud på svenska, men jag vet inte om den gamla filmen hette så. Kiki's delivery service hette den i alla fall på engelska)
    Porco Rosso
    Laputa - Castle in the sky (igen, vet inte om den hade en svensk titel)
    Nausicaa från vindarnas dal
    Prinsessan Mononoke
    Spirited away
    Det Levande Slottet
    Jag kan höra havet
    Om du lyssnar riktigt noga
    Cat Returns
    Ponyo (på klippan vid havet)
    Lånaren Arrietty
    Minnesdroppar/only yesterday
    Uppe på vallmokullen
    Det blåser upp en vind
    Pom Poko
    Legender från övärlden
    (Vill även passa på att nämna en serie de gjorde för något år sedan - på vår egen Ronja Rövardotter! Du kan hitta den online. sök på Sanzuko no musume ronya på animeshow(.)tv)

Och icke att förglömma: Eldflugornas grav. MEN! Den är HEMSK! Fruktansvärd. Glöm alla hemska krigsdramer du någonsin sett, den här är värre. Sju gånger sju gånger värre. Den bästa, och hemskaste, filmen out there. 
  • Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-05 00:04:21 följande:
    Åh vilken lista, tack så mycket :). Har sett spirited away, den är fantastisk. Ska kolla upp dessa filmer, blev väldigt nyfiken nu...
    Kör hårt!
  • Aniiee
    HejPippi skrev 2016-01-05 00:13:38 följande:
    Mm blir lite sugen men hade ett Wii förut och gillade inte kontrollerna riktigt så jag sålde det. Vad finns det för spel till Wii till ex?
    Nästan inget intressant alls...... Det enda intressanta är Nintendo's egna IPs (Mario, Zelda....)  Wii U's kontroll är helt annorlunda mot Wii-ets, men det är som en gigantisk PS Vita, och egentligen inte så bra, om man inte spelar direkt på skärmen på kontrollen. Ska man spela på TVn måste man nästan köpa en pro-controller.
  • Aniiee

Intressant side-note om Wii U: 

På Webhallens hemsida, om man klickar på "Alla" under Wii U, får man upp 16 sidor (eg 15, sista sidan är bara 2 produkter) med produkter. 7 av de sidorna är Amiboo-figurer, 2 är Disney Infinity, 1,5 sida skylanders och 1 Sida är Lego Dimensions. 20 produkter per sida. 

Lägg på det ca 2 sidor officiella Ninitendo kringprodukter och konsoler och ca 1 sida 3rd party-produkter. 

Så... det blir bara drygt 1 sidor kvar för spel (22 stycken) Som inte är Disney Infinity, Skylanders, och Lego Dimensions 

Jämfört med PS3s 20 sidor, varav 2 sidors Disney Infinity, 1 sida konsoll + kringutrustning , 2 sida Lego Dimensions, 2 sidor Skylanders,

Svar på tråden Hjälp mig hitta passande tv-spel!