Inlägg från: Curlingmorsan |Visa alla inlägg
  • Curlingmorsan

Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt

Hakar gärna på om jag får? Är 37år och är i v 8 (7+1). Har två barn sedan tidigare (9 och 11år) och sambon har även han två barn sedan tidigare (10 och 13år). Så det här blir en riktig liten sladdis om allt går vägen. Fick ett missfall i september så vågar inte riktigt hoppas för mycket. Men kräks och mår konstant illa, så får väl försöka se det som ett positivt tecken. Även om det känns allt annat än positivt just nu, kom inte ens iväg till jobbet idag. ???? Hur mår ni?

• Curlingmorsan

Avundsjuk på er andra som fått göra tidiga VUL. Var på "hälsosamtal" igår (v 8+4). Har ett MF bakom mig och mår dessutom riktigt illa så jag går på receptbelagd medicin och är sängliggande. Förklarade att glädjen över graviditeten inte finns pga hur jag mår och pga att jag är orolig över ännu ett missfall. Men fick bara höra att illamåendet är ett tecken på mycket hormoner vilket var positivt. Så besviken, hade velat veta om det pickar ett litet hjärta där inne. Men får tydligen vänta till KUB-UL om 1 månad. ????

• Curlingmorsan
    Katja7612 skrev 2016-01-19 18:09:28 följande:

Hej! 39år och väntar tredje barnet. Går in i vecka 11 imorgon. Varit på inskrivningsamtal idag hos bm. Har tonåringar hemma, 15år och snart 14år. Här erbjuds inte KUB, bara NUPP och fostervattenprov, så funderar på att söka till annat landsting för att få den gjord.

Här görs inte heller KUB. Men skickade en egenremiss till Västa Götaland där jag fick tid.
  • Curlingmorsan
    Björken skrev 2016-01-19 14:24:02 följande:
    Det låter jättejobbigt! Kan du inte boka in ett privat UL?
    Mår så fruktansvärt illa så det var med nöd och näppe jag kunde ta mig till MVC. Så att åka ett par mil till en privat mottagning är tyvärr inte aktuellt just nu. Trodde faktiskt att jag skulle få ett VUL idag med tanke på hur jag mår och tidigare MF. Men illamåendet verkade tydligen vara tecken nog på att allt var som det skulle. Ska till läkaren på torsdag, kanske har jag bättre lycka då.
  • Curlingmorsan

Jag sover mest hela tiden just nu. Sover flera timmar på dagen (när jag sover slipper jag må illa och kräkas) och ändå sover jag som en stock på nätterna. Uppe och kissar ett par gånger men somnar om ganska snabbt.

• Curlingmorsan

Idag fick vi se lilla "Loppan". Var hos läkaren för att bli sjukskriven. Berättade att jag var lite orolig pga missfallet i september. Då frågade hon om vi ville göra ett UL. Men hon förvarnade om att maskinen var gammal och dålig. Jag såg inget men hon såg ett litet foster och ett litet hjärta som slog. Och min sambo tyckte att han såg ett hjärta som rörde sig där hon pekade. Känns skönt att veta att det finns någon där inne som verkar må bra. ????

• Curlingmorsan
    cesso skrev 2016-01-26 16:05:26 följande:

Mitt vul gick bra! Idag såg vi hinnsäck och ett embryo med ett pickande hjärta! Är några dgr senare än jag trodde så strax över v 6+0... Embryot är väl 4 + ngn dag. Så himla konstigt. Att inte se ngt alls förra veckan till att se en böna med pickande hjärta idag!

Åhh va roligt att allt såg bra ut! Grattis!!
  • Curlingmorsan
    Nolejo skrev 2016-01-26 17:50:03 följande:

Vi fick resultatet på vårt KUB-test förra veckan, det blev 1:3622. Även om jag hade haft svårt att avbryta graviditeten så är det skönt med ett positivt svar.

Är i v 15 nu och mår äntligen bra igen! Är så mycket piggare även om jag fortfarande somnar när jag nattar sonen :).

Det jag känner kommer att bli konstigast är att jag varannan vecka kommer att ha två barn hemma och varannan vecka bara ett. Någon annan som är i samma situation?

Vi är inte riktigt i samma situation men nästan. Sambons barn bor hos oss på heltid, de är hos sin mamma varannan helg. Min son är hos oss varannan vecka och hos sin pappa varannan vecka. Min dotter bor just nu hos oss på heltid och är hos sin pappa varannan helg (de har samma pappa men det här är en lösning vi provar just nu). Så vi kommer troligtvis ha 5 barn varannan vecka, 4 barn den andra veckan och bara ett barn varannan helg.
  • Curlingmorsan
    Nolejo skrev 2016-01-26 19:32:32 följande:
    Det är ett pussel att få ihop familjen... Jag funderar mest på hur det kommer att kännas när sonen är hos sin pappa, för jag antar att det nästan kommer att bli mer påtagligt att familjen inte är hel när vi har ett barn hos oss hela tiden. Idag ser vårt liv väldigt olika ut beroende på om N är här eller inte. Så kommer det inte riktigt att bli sen. Tänker att jag kanske får mer dåligt samvete mot N när jag gör saker med "det nya barnet". Man ska väl inte tänka så mycket och allt ordnar sig, men jag kan inte låta bli att fundera.
    Jag förstår dina tankar. Men för oss kommer det nog inte bli så orättvist tror jag. Åldersskillnaden är för stor för att de ska bli avundsjuka på saker vi hittar på med "bebisen". När alla barn är här så är det hen som kommer få följa med på de stora barnens fritidsaktiviteter. Så när de andra inte är här så kan vi passa på att göra saker som passar mindre barn. Du får tänka så att din son är ju hos sin pappa och gör roliga saker som ni inte får vara med på.
  • Curlingmorsan
    Kaisa78 skrev 2016-01-27 08:04:01 följande:

Hej! Jag är 37 och är i vecka 9 nu,,, september bebis enligt mina beräkningar,,,

Följer gärna med i tråden! Har lite åldersnoja, och det skulle kännas skönt med lite pepp!

Är det ditt första barn? Jag är också -78, väntar mitt 3:e, mitt och sambons första gemensamma.
Svar på tråden Någon runt 35 som nyligen plussat som vill följas åt