Nu var det ett väldigt bra tag sedan jag var inne här, och såg att jag fått svar precis idag.@nr 3 på G, får gratulera till alla barnen och att det blivit bra i slutänden med fina resultat men kan förstå att det varit många hinder på vägen också med alla MF.@sleden, är bara att gratulera och ser att du skrev i mars så nu är du förhoppningsvis långt gången och hoppas allt går bra.
Själv gjorde jag till slut ett äggreservtest som var oerhört lågt, läkaren verkade vara realistisk och menade på att jag kanske inte borde hoppas på för mycket, och frågan var ens om det var någon idé att ta stimulerande äggpiller menade han på men jag fick det utskrivet.
Det låg på 0,2 som är nästan obefintligt, trodde nog inte att det skulle vara så lågt faktiskt eftersom jag var nyss fyllda 43.
Läkaren menade också på att man kan ju inte veta hur kvalitén är på äggen dem få då som är kvar.
Jag var väldigt deprimerad och stressad under denna period i mitt liv av många olika faktorer i mitt liv, innan jag gjorde detta testet och undrade om det kunde påverka äggproduktionen men det gjorde det inte sa han, kan vara bra att veta. Men däremot sköldkörteltester som man även tar kan påverka, men dem värdena var dock bra! Hade tidigare gjort andra tester hos allmänläkare angående mina värden och jag låg väldigt bra till med alla mina värden trots min stress och dålig sömn, men jag höll en bra balans i min kost som kanske var min räddning. Så fort jag fick reda på mina låga äggvärden så slog jag bort tanken direkt gällande ett syskon till, för mig en automatisk försvarsmekanism helt enkelt och att inte vara för orealistisk i mina önskningar utan också inse fakta och rätta mig efter det och istället så fokuserar jag totalt på min underbara dotter som jag har, som ger mig så mycket liv och glädje varje dag och är så oerhört tacksam att jag faktiskt fått henne, en gåva, vid nästan 40 års ålder. Blir det ett syskon mot alla odds så skulle det kännas som något oerhört speciellt och nästan overkligt, men jag kan inte gå i dem tankarna efter mitt besked, jag har svårt för det. Tycker det är synd att försumma den här underbara åldern med min dotter och inte vara lycklig och i nuet med henne istället för att gå och vara deprimerad och grunna i flera år över något som faktiskt kanske inte blir av. Kanske är det så att jag känner att min dotter fyller det där tomrummet tillräckligt just nu, vi har en sådan otroligt bra kemi och kontakt och det blir väl kanske så när jag även får ta och fylla ut tomrummet som blir när barn inte har något syskon, man får vara lekmamma, busa, och finnas tillgänglig och uppmärksamma alla hennes lek och pratbehov jämnt.
Min partner och jag försöker och kör på och har ej lyckats än....därför utan krav eller för mycket förväntningar.......if it happens...it happens :)!! Ibland tänker jag som så med saker i livet som inte fungerade eller blir som man tänkt och man känt sig motarbetad trots enorma ansträngningar (har hänt mig ofta)...."då var det inte meningen"...."då var det något annat som var meningen" det blev helt enkelt ett förhållningssätt jag började ta till i mitt liv när det blev för mycket destruktivitet. Av naturen så har jag alltid haft svårt att tvinga fram saker utan istället försökt ändra inställning och tankebanor och välja en ny stig att gå på i livet.