40+ och gravid? Se hit!
Hej,
Jag är en mamma på snart 43 år, har redan 1 barn och fick mitt första barn när jag var 39 år. Pga praktiska svårigheter och hinder och utbrändhet så blev jag tvungen att lägga planerna på att skaffa ett syskon till på hyllan, samtidigt som jag är medveten om att vänta i min ålder egentligen inte är något alternativ eller ett bra val.
Nu har jag kommit till den insikt att jag mer än någonsin vill ha ett barn till och ett syskon till mitt första barn och att längtan blivit stor. Känner dock att hoppet börjar ta slut och att chanserna kan vara väldigt små, och att man heller inte fryser ägg på klinikerna i denna ålder då chanserna anses för små och kostnaderna blir därmed för stora i förhållanden till dem små chanserna.
För att känna lite hopp och ljus i detta så efterlyser jag mammor som blivit gravida i 42-43 års åldern eller ännu senare, är ni många därute eller några enstaka få och undantagsfall som lyckats på normal väg?och om ni vill dela med er lite av hur er graviditet såg ut inkl. förlossning.
Vore jättetacksamt att höra ifrån er och era berättelser, då även missfall är väldigt vanligt i min ålder.