Hursomhelst så skulle jag berätta att pergotime provade jag vid 2 tillfällen a 3 mån i men det gav tyvärr inget plus. I perioder åt jag även Q10 men det har jag alltid gjort av och till, även dessa skall ju vara bra för fertiliteten.
Våren 2014 åt jag 25mg DHEA fram till semestern. Under den perioden gjorde vi inga ivf försök utan planerade återföra några av de frysta länge fram. Tidig sommar började jag gå till en akupunktör i samtalen med henne pratade vi mycket om våra syskonförsök. Hon sa till mig att hon absolut trodde att jag kunde bli gravid naturlig väg men inte som min kropp mådde då. Jag va alltid frusen (dålig blodcirkulation och för lite blod). Den sommaren la jag alla vitaminer och tabletter åt sidan. Åt mycke fisk, grönsaker, baljväxter (nötter, böner) och feta mejeriprodukter och kokt ägg(även mannen). Allt jag drack/åt va varmt (han drack/åt dock kallt). Varje dag tog jag blutsaft, drack kanel/ingefärs te som jag gjorde själv el köpte. Mitt enda dilemma va att jag fått för mig att dricka ett glas tomatjuice om dagen så den fick bli rumstempererad alt varm soppa. När jag år frukt( rumstempererad) drack jag alltid varmt vatten till osv, Min kropp mådde bättre efter några veckor redan och när jag träffade henne i slutet av sommaren sa hon att nu kan kroppen ta hand om en bebis i magen. Hon pratade något sämre svenska men vad jag förstod så va inte livmodern kall/fuktig längre utan varm/behaglig. Kanske låter konstigt men bara några veckor efter det plussade jag. Under den tiden jobbade min man på annan ort under veckorna vilket inte gjorde det lättare för oss med samlivet. Jag trodde då att vi lyckades pricka in ÄL el kanske någon/några dagar innan. Min man va ganska trött o förkyld så jag trodde inte oddsen va höga den månaden. Jag hade dock matat honom med mycke zink livsmedel, han är nötallergiker så det blev en hel del mandlar och valnötter istället. Jag tror att jag den månaden smörjde handlederna med progesterall kräm. Synd att man inte kan säga vad som gjorde att vi lyckades. Jag undrar än idag varför ivf klinikerna inte kunde hjälpa, kan det vara så enkelt att min kropp inte va embryovänlig. Jag tycker dock det är konstigt om kosten inte har betydelse i ett såhär stort sammanhang då den verkar påverka allt annat vad gäller liv, energi, välmående och hälsa. Jag tycker även det är synd att inte alternativmedicin och sjukvård kunde slå ihop sina kloka huvuden och lösa den här gåtan tillsammans! Jag tycker absolut du skall kontakta gyn för att se vilken hjälp du kan få. Du kanske kan få prova pergotime, få spolat äggledarna mm. När jag gick dit så fick jag hjälp med båda Ivan nämnda. Det gav dock inget plus för mig men har hört att andra lyckats bli gravida efter det. Säg Dick att ni försökt lääänge på egen hand för annars kanske dom bara skickar hem dig med orden "det kan ta par över ett år att lyckas". Jag menar ligg steget före så du får snabb hjälp. Till mig gav det iallafall hopp, tro och ork att fortsätta försöka. Eller så kan man bara må bra och njuta av livet för det har vissa oxå lyckats bli gravida av. Min son kom till under en kväll då jag efter många års kämpande bad mannen öppna en flaska rött till mig. Dagen då vi skulle påbörja ivf försöket så insåg jag att jag redan va gravid. Livet är märkligt och detta blev nog jättelångt meddelande! Jag provade alla möjliga sätt för jag ville inte känna i efterhand att jag inte hade försökt!