babyok skrev 2016-11-14 17:47:23 följande:
@Totiki. Nu vet jag inte om ni försöker att få ert första barn men uppfattar inte heller om du provat tabletter som exempelvis Letrozol och fått utskrivet för att stimulera äggproduktionen. Jo som du säger att dem få ägg man har är ju av sämre kvalitet dessutom, och det är väl den biten som oroar mig, att om man mot förmodan äntligen skulle + så blir det massa komplikationer på vägen som väntar en och det är ju en enorm inre stress också att veta från början att utgångspunkten är långt ifrån den bästa. Är det något du själv tänker på mycket? Tyvärr så kan jag inte svara på de andra frågor du ställer men hoppas någon annan snäll själ kan göra det.
Jag har barn sen tidigare, fast med en annan man, min nuvarande har också barn i ett annat förhållande. Vi har inte provat Letrozol men jag undrar om det är amma sak som Pergotime som jag läst att en del använt för att stimulera ÄL?
Jo jag har också tänkt på att det kan innebära problem om äggen är av sämre kvalité. Lite av den anledningen till varför jag inte provat Pergotime för jag tänkte att blir jag gravid av mig själv kanske det ökar chanserna att allt går bra. Ingen vetenskapligt utan bara mina egna tankar som kanske inte alls stämmer men så har mina tankar gått. Jag tror att jag har ÄL, i varje fall om jag ska se till sekret, ÄL tester och temp, sen om de är av bra kvalité eller inte vet jag ju inte....
Denna månad trodde jag att jag haft ÄL enligt vad fertilityfriend skrivit ut och tänkte inte på att den dagen inte stämde med ÄL test och sekret. Så nu tror jag att jag kan ha börjat med progesterall för tidigt (samma dag som jag testade negativt på ÄL test men enligt temp hade jag ÄL då). Om jag har tur inträffade ÄL ett par timmar före och då kanske detta inte gjorde någon skada, om inte då lyckades jag skjuta upp min ÄL. Nu vågar jag inte sluta med krämen utifall jag är gravid och fostret stöts ut....Så jäkla dumt men jag lever på hoppet och men skulle inte bli förvånad om det blir negativt denna månad också.
Angående halsbränna och illamående verkar det som man kan få det om man tagit för mkt progesterall. Känns inte som jag tagit för mkt men jag ska sänka lite försiktigt de närmaste dagarna och hoppas det hjälper.
Får man fråga om din ålder?