Inlägg från: Angel1swe |Visa alla inlägg
  • Angel1swe

40+ och gravid? Se hit!

Hej jag var oxå orolig för min ferilitet. Fick tid på vc och lämnade massa blodprover. Fick veta att mina värden var bra och det gällde bara tajm ingen.

Kanske på din semester sa läkaren och log.

Ack så rätt han fick

Jag blev oplanerat gravid juli 2016 på min och barnens semester.

Åt vitaminer och folsyra.

Graviditeten är bra förutom hemsk foglossning. Heltidssjukskriven sedan v 22 är nu i v 31

Har fått protein +1

Uvi med gbs

Blev precis behandlad med antibiotika.

Ska be om igångsättning v 37 och intravenöst antibiotika. För säkerhets skull.

Jag önskar att alla hade lika lätt som tydligen jag hade.

Många kramar till alla

• Angel1swe
    Angel1swe skrev 2017-02-08 13:24:03 följande:

Hej jag var oxå orolig för min ferilitet. Fick tid på vc och lämnade massa blodprover. Fick veta att mina värden var bra och det gällde bara tajm ingen.

Kanske på din semester sa läkaren och log.

Ack så rätt han fick

Jag blev oplanerat gravid juli 2016 på min och barnens semester.

Åt vitaminer och folsyra.

Graviditeten är bra förutom hemsk foglossning. Heltidssjukskriven sedan v 22 är nu i v 31

Har fått protein +1

Uvi med gbs

Blev precis behandlad med antibiotika.

Ska be om igångsättning v 37 och intravenöst antibiotika. För säkerhets skull.

Jag önskar att alla hade lika lätt som tydligen jag hade.

Många kramar till alla

Glömde skriva att jag skulle fylla 43 när jag blev gravid.
  • Angel1swe
    Maran73 skrev 2017-02-10 19:38:05 följande:

Grattis!!! Visst kan det gå även för oss "tanter"!

Vi har just nu 5 st befruktade kämpar som överlevt första och andra natten. Bara att vänta in rapporter närmaste dagarna, mina nerver är på bristningsgränsen känner jag... Men inte mkt att göra åt!

Åååå ja det förstår jag.. Jag önskar er allt gott och håller tummarna.

Kram
  • Angel1swe
    babyok skrev 2017-02-11 17:57:39 följande:

Vad fint att det gått så smidigt och gick så fort på naturlig väg, är ju inte alls självklart vid nästan 43 års ålder, grattis verkligen! Var du orolig innan med tanke på åldern? Åt du någon speciell kost, motion, akupunktur eller dylikt med tanke på dina fina värden? Tog du bara blodprover, inget Amh-värde och UL för att se äggreserv osv?

Tack så hjärtligt. De tog tsh amh och massa andra prover. Alla var på topp.

Jag åt enbart vitaminer som kvinna från apoteket samt folsyra. Annars allsidig kost.. Visst nu är jag en salladsälskare.. En tesked honung med citron varje dag. Vet inte om kosten och honungen har någon inverkan men man vet ju aldrig.
Svar på tråden 40+ och gravid? Se hit!