• Anonym (M)

Surrogatmamma?

Jag och min man har funderat mycket inom familjen på en sak ganska länge nu.. Det är nämligen så att jag inte kan få barn och hans kusin har erbjudit sig att bli gravid med sin man o sen ge bort barnet till oss. Alltså en adoption fast att inte socialen eller någon är inblandad då. Vet att detta kanske inte är lagligt i Sverige men det brukar va så i vårat land ifall någon inom ens släkt inte kan få barn. Ifall vi gör så, alltså som svart adoption så kmr antagligen inte barnet va vårat på papper men barnet borde väl få bo hos oss o vi få uppfostra barnet som vårat eget? Vill inte ha myndigheter inblandade i våra liv och en laglig adoption skulle iallafall inte gå igenom då det är väldigt svårt att få adoptera

• Svar på tråden Surrogatmamma?
  • Anonym (M)

Det skulle kosta alldeles för mycket o va väldigt jobbigt att gå igenom. Och jag umgås redan mycket med hennes barn som hon redan har o hon sa att jag kan få uppfostra hennes barn som min egen om hon blir gravid igen. Barnet ska såklart. Bo med oss

• Anonym (M)
    Anonym (Omg) skrev 2016-01-08 16:04:32 följande:

Omg detta är ett sjukt skämt?

Varför är de sjuk?? Många har surrogatmamma nu för tiden
  • Anonym (M)
    Anonym (10 år) skrev 2016-01-08 16:14:02 följande:

Det där är inte vad som räknas som surrogatmamma alls! Vid surrogatmamma är ens manliga partner den biologiska pappan och får vårdnaden om sitt eget barn. Kvinnan får ansöka om närståendeadoption.

Nä vill inte blanda in myndigheter som
    Anonym (10 år) skrev 2016-01-08 16:14:02 följande:

Det där är inte vad som räknas som surrogatmamma alls! Vid surrogatmamma är ens manliga partner den biologiska pappan och får vårdnaden om sitt eget barn. Kvinnan får ansöka om närståendeadoption.

Nä vi vill inte blanda in myndigheter som sagt. Hans kusin vill gärna hjälpa oss frivilligt men vi vill inte ha soc och de inblandade i det
Svar på tråden Surrogatmamma?