• mallar

Tredje våningen och ingen hiss - vilken barnvagn?

Har inte läst alla kommentarer så vet inte vilka tips du fått. Vi bodde fyra trappor utan hiss och hade möjlighet att lämna chassit i trapphuset. Vi köpte emmaljunga viking då den liggdelen var (enligt oss) absolut enklast att klicka av och bära upp. Tittade också på bugaboon men tyckte den var lite för tung. 

Var hon vaken hade vi bärsele när hon blev äldre. När hon var nyfödd var hon ju så lätt att man kunde ta henne på en arm och eventuella kassar i den andra. Använde bärsele i trappan tills hon var 1,5 år och vi flyttade.

• mallar

Kan tillägga efter att ha läst lite fler kommentarer att vi också valde bort mjuklift. Tyckte också det kändes instabilt.

Hade en vän som bodde granne typ. hon bodde tre trappor utan hiss. de hade en brio av något slag (minns inte modell) som hon bar upp. Hon kunde inte ha chassit i trapphuset så hon sprang först upp med sonen i liggdelen och sprang sen ner och hämtade chassit. Hon klagade aldrig så antar att den funkade fint för det ändamålet.  

• mallar
    hennaah skrev 2016-01-18 10:04:33 följande:

Jag är inne på samma spår som ovanstående talare.

Vi bor också i lägenhet utan hiss och har 3 trappor upp. Vi kommer dock förvara vårt chassi i källaren där det är en "barnvagnsparkering". Jag var väldigt inne på en hårdlift först, men när vi väl var i butik och kikade så insåg jag att den blir väldigt låg. Alltså barnet ligger rätt långt ner.

Vi har valt en Emmaljunga super Viking som har en väldigt smidig liggdel som man klickar av och på och sedan bär du det nästan som ett babyskydd då där finns ett handtag i suffletten :) kika på den i butik så får du bra grepp direkt!

Jag tror ni kommer bli supernöjda. Jag bar dottern upp och ner i liggdelen väldigt mycket och det funkade hur bra som helst. 
  • mallar
    nnnnnnnn skrev 2016-01-19 10:32:41 följande:

Varför inte ens svara på mitt förslag om att provköra och provbära en BabyZen YoYo?

Nu är jag inte ts men undrar om man kan ha den vagnen bakåtvänd i sittläge? Googlade och hittar bara bilder på sen framåtvänd. Så kanske man inte vill ha en 6 månaders?
Svar på tråden Tredje våningen och ingen hiss - vilken barnvagn?