rebeqqa skrev 2016-03-15 20:43:59 följande:
Hej alla. Jag har just fått besked om att det blir IVF för oss. Vi ska bara göra klart en sak som tillhör utredningen - sen skickas en remiss vidare till gbg och Sahlgrenska. Och vi ställs i kö.
Det känns förjävligt att inget hänt för oss med de ägglossningstimmulerande tabletterna. Några fler här inne som inte reagerat alls på pergotime/letrozole?
Vi ställer in oss på flera månaders väntan nu.
En fråga bara -hur är det med vårdgaranti ? Det är väl inom 3 månader de ska kunna erbjuda en hjälp innan man ska få hjälp på annat håll? Just nu går jag hos en privat gynekolog i min hemort och jag skulle gärna vilja ha landstingsbekostade ivf-försök hos någon av de privata klinikerna i Göteborg.
Hej. Jag har samma problem som du. Har tagit upp till trippelkur på pergotime utan resultat. Ska börja om ca 1 månad med ivf. Just på sahlgrenska så kan man ställa upp sig på en sista minuten lista där dom kan få återbud och kan kontakta dig typ om ni kan komma dagen efter. Så då kan de gå snabbare. Det är annars ca 7 månaders väntetid. Om det är så att du vill använda dig av vårdgarantin på 3 månader så kan man hamna var som helst i sverige (om jag fattat det hela rätt.)