• Liten till

Nu har den här dagen gått väntar med spänning och håller tummarna i morgon bitti!

Och skulle det inte vara nåt nu, så finns det fler chanser. Men hoppas hoppas!!

• Liten till

Härligt att Du mår illa

Men kom ihåg att runt v 10 har jag för mig att "spökveckorna" kan komma. Då kan alla symptom försvinna och sedan komma tillbaka efter några dagar:veckor. Skitläskigt!

Men försök njut och se fram mot ditt vul!

• Liten till
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2016-05-04 11:59:16 följande:

Vi har fått se ett litet hjärta ticka på så fint!!

Låg först på britsen och grät för att jag var så nervös. Ville inte ens kolla på skärmen, utan sa att läkaren och min man fick titta först.

Efter en kort stund så sa läkaren åt mig att jag kunde titta. "Allt ser perfekt ut och där ser du det lilla hjärtat".

Starkt litet hjärta och perfekt storlek. Vi är så otroligt glada och tacksamma!! Det är så fantastiskt underbart! Vi har fått vårt lilla mirakel! I slutet på december får vi träffa den ljuvliga lilla individen som växer i mig.

Känner sån otrolig kärlek och tacksamhet!

Tack snälla ni för era stöttande ord på vägen! Ni anar inte hur mycket det har betytt. <3

Åh vad härligt!! Jag har funderat då och då hur det går för dig, men haft telefonen på lagning :-P så har inte haft lösenordet till familjeliv

Men vad glad jag blev nu! Jättestort grattis!! Bara njuta av illamående och allt som hör en graviditet till
  • Liten till

[quote=76618746][quote-nick]Anonym (Barnlängtan) skrev 2016-05-12 18:23:08 följande:[/quote-nick]Vad fin du är som har tänkt på mig då och då. Det gör mig jätteglad!

Ja det är helt fantastiskt detta! Kan knappt tro att det är sant. Även mannen går runt med overklighetskänslor trots att vi båda såg hjärtat på skärmen. Tänk att det blev vår tur! Tack för ditt grattis!

Nu är det KUB som är nästa steg, så det ser vi fram emot!

Tänkte fortsätta uppdatera här då och då om ni vill? Tycker själv att det är roligt att få uppdateringar i trådar. [/

JA! Uppdatera gärna!

Hoppas erat kub går bra!

Kan ju berätta om mitt, även om det är lite skrämmande. Vi var 30 och 32år, helt friska och fick siffran 1:14! Fick en sån chock! Mitt i klämdagarna vid jul och nyår var det. Hade dock tur, för sköterskan ordnade så vi behövde bara byta rum så fick vi göra mkp direkt. Som efter 2 (eller tre?) dagars outhärdlig oro visade att jag väntade en frisk liten flicka <3

Så kub är bra, men dåliga siffror är inte alltid så dåliga som man tror.

Men det är häftigt på kub att se liten röra sig, för det är en enorm skillnad mellan vul i v 6-8 och vanligt ul i v 10-12!

Men det kommer gå superbra för er!

• Liten till
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2016-05-13 06:20:34 följande:

Liten till - Jag är inte så jätteorolig faktiskt, men det är klart att man tänker på det.

Vad jobbigt för er! Hur kommer det sig att ni gjorde KUB trots att ni var så unga?

Ja det måste vara en väldigt stor skillnad! Det händer ju massor på de veckorna. Ska bli så spännande att få sen bebisen "på riktigt" och inte bara som en ring med en blinkande jordnöt mitt på.

Ja du, jag vet inte. Vi blev erbjudna kub och tänkte, ja men det gör vi, då får vi se att allt är bra. Sen fanns det inga tider eftersom jag är under 35. Så då struntade vi i det (skulle fått åka till Sthlm)

Sen ringde de från akademiska och sa att de fått ett återbud, så vi fick en tid om vi ville. Då kändes det som att det var meningen att vi skulle ta den.

Jag hade ett missfall några månader innan jag blev gravid denna gång och var ganska orolig. Så det skulle ju vara skönt med en extra koll. Trodde jag.
  • Liten till

Åh vad mysigt! Spännande det där med kille eller tjej. Vad säger magkänslan just nu då?

• Liten till
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2016-07-06 22:20:34 följande:

Åh vad vi längtar! Tiden går väldigt fort just nu känns det som. Veckorna flyger fram och jag funderar på vad vi behöver skaffa till bebisen...

Det känns alldeles ljuvligt att få planera bebiskläder, babyskydd och spana vagnar...

Vad härligt! Ja det är så mysigt att få gå och planera och längta och mysa! Den biten skulle jag gärna göra igen, men känner mig helt färdig med bebisar annars

Så njuuuut!!
  • Liten till
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2016-07-27 00:10:35 följande:

Nu har vi varit på rutinultraljud! Allt såg bara bra ut. Det visade sig, väldigt tydligt , att vi väntar en liten pojke! <3

Nu känner jag hur han rör sig där inne varje dag. Det är så otroligt häftigt och mysigt! Svårt att fatta bara att det faktiskt är en liten bebis där inne. En komplett liten individ som bara ska växa till sig. Underbart!

Vi gick från barnmorskan med tårar i ögonen båda två. Vi ska få en alldeles egen ljuvlig liten pojke!

Men åh så glad jag blir! Hänger aldrig hör på fl längre, men går in då och då för att se hur det går för dig <3

Vad underbart, en liten kille! Fortsätt uppdatera då och då, så härligt att läsa!
  • Liten till

Blir så glad för din/er skull varje gång du uppdaterat. Har ni fått något datum efter RUL? För visst är det i dec/jan det är dags? Försökte hitta, men hittade bara att du plussade 15 april. Det är ju helt sjukt längesen!

• Liten till
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2016-10-03 06:27:26 följande:

Hej på er! Ledsen för sent svar... Det har varit lite mycket på sista tiden. Försöker hinna klart på jobbet och ska samtidigt lära upp min vikarie. Det är mer än vad jag trodde. Vissa saker tänker man ju inte på att man gör...

Den 18/12 är det beräknat till. Känns så overkligt att det är så nära nu! Vi är ju redan inne i oktober. Vi brukar skoja och säga att det nog bli barn på julafton Vi har varnat min mans familj, där det är planerat att vi firar jul i år, att vi kanske befinner oss på förlossningen denna jul.

Får se vad det blir för typ av förlossning. Det får vi svar på om ett par veckor. Det kan hända att moderkakan ligger över livmodersmunnen. För min del spelar det ingen roll vad det bli, bara vår lilla pojke mår bra och kommer ut säkert.

Igår blev vi klara med de sista förberedelserna. Lite tidigt kanske, men vi har varit så ivriga! Det är en livlig liten människa här inne i magen. Både maken, släkt och vänner har fått känna hur han rör sig där inne. Alla är så glada för vår skull! Vårt lilla mirakel... <3

Underbart att höra!
  • Liten till
    Anonym (Barnlängtan) skrev 2016-12-06 01:58:06 följande:

Hej igen!

Allt lugnt och vi väntar på att lilleman ska komma ut. Två veckor kvar nu bara... Känns helt otroligt overkligt att vi faktiskt ska bli föräldrar så snart! Lite nervösa är vi allt

Fantastiskt!!
Svar på tråden Hur orkar man?