Inlägg från: Anonym (Barnlängtan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Barnlängtan)

Hur orkar man?

Liten till skrev 2016-04-15 15:13:53 följande:
    Grattis grattis grattis!!!
    Stort tack! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Barnlängtan)
    Anonym (MEGAgrattis!) skrev 2016-04-15 15:19:04 följande:

Stort grattis och mycket lycka till!

Det är inte ofta jag läser riktigt bra citat här på Familjeliv faktiskt men just detta har jag tagit till mig!
    Det rabblade jag själv när jag var nygravid och superrädd för missfall så jag haft det tidigare!

Du väntar ett barn inte ett missfall!

Massa kramar

Tack så mycket för din omtanke!

Det är jättefina och tänkvärda ord, men tyvärr har de förlorat sitt värde för mig då jag hade det som mantra sist, så det faktiskt visade sig att jag väntade missfall som aldrig kom igång. Så nu försöker jag istället fokusera på att inte tänka på något alls utan bara försöka må så bra som möjligt.

Kram!
  • Anonym (Barnlängtan)
    Cyanea skrev 2016-04-18 19:50:42 följande:
    Känner igen den där oron. Veckorna fram tills mitt VUL var fruktansvärt tärande. Det var där jag fick reda på mitt första missfall. Jag lyckades hålla tårarna borta på spårvagnen till sjukhuset men så fort vi fick komma in på rummet grät jag hysteriskt. Men det omöjliga hände mig - det var en liten böna med pickande hjärta på skärmen. Jag vet att det är en garanti du behöver för att känna dig lugn, men trots allt är oddsen i din favör. Det är större chans att det gått bra än motsatsen. 

Men du behöver faktiskt inte glädjas helt och fullt än. Det är mer än tillräckligt om du bara kan se till att inte måla fan på väggen. Det är svårt nog att vara positiv, så ta det stegvis. Du gör ju helt rätt just nu - som fyller tiden med annat. Det är jättebra jobbat av dig! Få tiden att gå så kan du snart ta nästa steg. 

Klart man känner så. Jäklar vad fort man kan knyta an till det lilla livet. Och det är ok. Även om det mot all förmodan skulle bli kortvarigt så är det väl underbart att få lov att älska sitt lilla mirakel? Ett skönt avbrott mot all sorg och allt jobbigt som skett. Man behöver det. 

En dag i taget, som du säger. Jag kommer att hålla tummarna för dig. Stort lycka till <3
    Tack underbara du! Blir glad varje morgon när jag vaknar och mår illa och brösten ömmar. Vem hade kunnat ana att den dagen skulle komma?

Jag varvar trötthet och illamående, vilket känns tryggt. För mig är det kvittot på att allt är bra. Fast att somna runt 20 på kvällen kanske inte känns särskilt socialt...

Lite mindre än 2 veckor kvar till vul! Heja heja!

• Anonym (Barnlängtan)
    Cyanea skrev 2016-04-20 11:05:52 följande:
    Haha - känner igen det där! Jag log brett varje gång jag kräktes tarmarna ur mig på toan ;) 

Ett tips innan det händer - det är normalt att symptomen kommer och går även i tidig graviditet. Jag höll på att dö varje gång brösten kändes mindre ömma eller jag inte mådde så illa, men med tiden lärde jag mig att symptomen delvis beror på hur man sköter sig. Sov jag och åt bra en dag kunde illamåendet nästan försvinna medan jag spydde konstant dagar jag inte kunnat sköta mig lika bra. 

Bara så du inte blir panikslagen om det skulle hända ;) 

Jag hejar på för fullt! :D 
    Det ska jag tänka på, tack för varningen! Hjärta
  • Anonym (Barnlängtan)
    Liten till skrev 2016-04-22 06:45:22 följande:

Härligt att Du mår illa

Men kom ihåg att runt v 10 har jag för mig att "spökveckorna" kan komma. Då kan alla symptom försvinna och sedan komma tillbaka efter några dagar:veckor. Skitläskigt!

Men försök njut och se fram mot ditt vul!

Oj vad läskigt! Det ska jag lägga på minnet. Tack!
  • Anonym (Barnlängtan)

[quote=76565084][quote-nick]Emmask skrev 2016-04-24 17:31:51 följande:[/quote-nick]Så himla roligt! Grattis![/

Stort tack! Nu är det precis en vecka kvar till VUL.

• Anonym (Barnlängtan)
    Cyanea skrev 2016-04-26 12:56:11 följande:

Vad spännande! Det är magiskt att få se det lilla livet med egna ögon <3 Stillbilderna gör det inte rättvisa. Det känns så verkligt när det pickar i den lilla svarta bönan :) Stort lycka till, uppdatera gärna med hur det går om du vill och orkar :) 

Självklart kommer jag meddela här hur det gick. Ni får väldigt gärna hålla tummarna för mig på måndag eftermiddag!

Knasigt... Nu blev det lite "Oj måndag är ju snart här!", som att jag ville stoppa tiden lite... Trivs väldigt bra med att vara gravid. Är lycklig och hoppfull, och jag vill inte att måndagen ska ändra på det. Hua vad nervöst det blev nu...
  • Anonym (Barnlängtan)
    Cyanea skrev 2016-04-27 11:49:45 följande:

Härligt :D Och självklart kommer tummarna hållas hårt. 

Känner igen det där, hur det ena stunden är olidligt lång tid och nästa ingen tid alls ;) Hoppas att du ger dig själv en stor klapp på axeln för att du tar tillvara på tiden och njuter av din graviditet. Det kommer med största sannolikhet att gå toppen :) 

Stort tack snälla du! Jag uppskattar verkligen din omtanke. <3
  • Anonym (Barnlängtan)

Vi har fått se ett litet hjärta ticka på så fint!!

Låg först på britsen och grät för att jag var så nervös. Ville inte ens kolla på skärmen, utan sa att läkaren och min man fick titta först.

Efter en kort stund så sa läkaren åt mig att jag kunde titta. "Allt ser perfekt ut och där ser du det lilla hjärtat".

Starkt litet hjärta och perfekt storlek. Vi är så otroligt glada och tacksamma!! Det är så fantastiskt underbart! Vi har fått vårt lilla mirakel! I slutet på december får vi träffa den ljuvliga lilla individen som växer i mig.

Känner sån otrolig kärlek och tacksamhet!

Tack snälla ni för era stöttande ord på vägen! Ni anar inte hur mycket det har betytt. <3

• Anonym (Barnlängtan)
    Cyanea skrev 2016-05-05 10:57:15 följande:

HURRA!!! Åh vad glad jag blir för er skull!!! STORT grattis vännen :) 

Tack för att du uppdaterade. Lycka till nu med bebisen <3

Tack snälla finaste du!! <3 <3 <3
Svar på tråden Hur orkar man?