Inlägg från: Tolotoli |Visa alla inlägg
  • Tolotoli

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Hoppar in här och säger hej, har dock tre barn och väntar fjärde barnet och letar efter blivande mammor i Karlskrona med omnejd. Är nio år sedan jag fick min minsta så är mycket som blir nytt igen.

• Tolotoli

Vår bebis är beräknad 1 juli enligt BM, vi ska på rutinultraljud om ca. en vecka. Har gjort Nipt så vi vet att det är en liten pojke Känner inte direkt så många bebismammor då mina är så stora nu så skulle vara jätteroligt att lära känna fler som ska ha bebisar snart.

• Tolotoli

Är förresten 35 nu i februari, har en dotter på 14 och två pojkar på 9 och 11.

• Tolotoli

Misszandra, tack, jag har bott här i sex år till sommaren men tar lite tid att lära känna folk med och är ju lite annat när man ska bli bebisförälder igen. Med mina andra var jag med i grupper på familjeliv och vi träffades som gravida och efter sen med.

Vart bodde du innan?

• Tolotoli

Emgus, jag bodde i Växjö och i Furuby innan jag flyttade hit Syrran bodde med i Växjö, var en sväng i Skåne och bor med här nu, hon är 29 i år och har en 1,5-åring.

• Tolotoli

Tiana det är ju inte så långt bort, min man jobbar i Ronneby och så bor vi lite mer än en mil ca. från stan. När fyller du 35 då?

• Tolotoli

Tiana vad roligt! Vad fick du för bf? Nej kan inte vara långt, känner du många mammor häromkring?

• Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-26 10:26:32 följande:
    Inte så många, har bara bott i stan i ca 5 år, kommer från västra Blekinge från början.

20/6 blir bf, lagom till midsommar :)
    Jag har bott här i 6 år till sommaren, man lär ju känna lite folk genom barnens klasskamrater och någon bebismamma känner jag till men inte direkt som ska ha nu i sommar. En tjej jag gått i skolan med ska ha nu i april tror jag det var.

Så spännande, 20/6, jag räknar ner veckor och månaderna nu, är lite otålig men är bra att ha tid att förbereda sig med. Vilket datum fyllde du år förresten? 

Har ni hunnit ordna något till bebisen än? 
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 15:26:57 följande:
    Fyller år om 3 veckor :) Känner mig gammal bara jag tänker på det haha.

Vi har inte ordnat något än i stort sett. Har lagt undan lite pengar till inköp men väntat med att genomföra dem. Jag brukar normalt sett inte vara vidskeplig men nu har jag väntat med allt till efter RUL.
    Då fyller vi nog år nära haha, fyller den 25:e.

Både jag och mannen har fått någon slags boarfeber, skyller på att jag ju väntat tre år på detta  
  • Tolotoli
    Misszandra skrev 2016-01-27 15:12:45 följande:

Tänkte bara ställa en fråga. Jag var på inskrivning hos barnmorskan för 2 veckor sedan och sa då att jag kunde sluta med mina ACO gravid tabletter efter vecka 12. Men var idag på ultraljud och då sa läkaren att jag kunde ta de hela graviditeten. Är det verkligen nödvändigt då jag hört att det kan bara hjälpa barnet undertiden organ och allt håller på att bildas. Hur gör ni? 

Jag tar inga vitaminer förutom extra folsyra men BM tyckte jag skulle äta upp allihop som var i burken i alla fall och det är ett gäng kvar. Tror lite extra järn och annat kan vara bra annars, jag hade bra värden så har inte behövt det än och äter rätt allsidigt. 
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-27 19:18:27 följande:
    Då är ju jag en hel vecka äldre ;)

• Tolotoli
    Misszandra skrev 2016-01-28 22:30:58 följande:

Någon annan som har en sjuk törst efter vatten? Jag är så himla törstig, dricker som aldrig förr. Speciellt på kvällarna, då kan jag dricka 1l bara så där. Är i vecka 14, om de spelar nån roll.

Jag är med jättetörstig, tänkte att det kunde vara tecken på graviditetsdiabetes men det verkade det inte som, är nog ganska vanligt. Är jättevarm med av och till och blivit mer andfådd av ingenting. 
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-01-30 09:58:03 följande:

Vet inte om det har med graviditeten att göra, men jag har tydligen börjat prata i sömnen! Har aldrig gjirt det förr. Någon som hört eller varit med om nåt liknande?

Känner inte igen det men man drömmer ju väldigt mycket, många tankar och funderingar som man ska smälta tror jag. Däremot snarkar jag mer än innan.....
  • Tolotoli
    Misszandra skrev 2016-01-30 16:25:34 följande:
    Åh, så det är inte bara jag som tänkt den tanken? Jag blev så rädd för det, men läste att det tydligen är vanligt. Jag är bara van vid att knappt dricka något alls till nu att dricka hela tiden. Däremot så ska man kissa mkt också om man har graviditetsdiabetes, och jag tycker inte jag kissar så mkt jämfört med hur mkt jag dricker. 
    Jag både dricker och kissar mycket, men var som sagt ingen fara alls. Gjort en glukosbelastning och ska göra en till då min mamma har diabetes. 

Annars kan du bara be dem ta prov på MVC
  • Tolotoli

Hej på er! Har förlagt foldern om rutinul någonstans som jag fick med första informationen. Tiden fick vi direkt av BM som bokade via datorn så undrar nu om det är något speciellt man behöver veta eller göra innan.

Med mina andra skulle blåsan vara full men inget annat har jag koll på. Registrerar man sig i receptionen i entrén först och hur är det med bilder, vad kostar dem?

• Tolotoli
    Tiana skrev 2016-02-01 21:22:35 följande:

Gärna jämnapengar i kontanter gkömde jag ju skriva

Åh tack, är det något väntrum där eller skyltat vart man ska? Hade du hållt dig innan? Min livmoder ligger ganska högt upp men har extra fluff på magen så de kanske vill ha livmodern mer upptryckt.

Är ju inte skönt att vara kissnödig som en gnu när någon ska trycka på magen
  • Tolotoli
    Tiana skrev 2016-02-01 21:46:58 följande:

Jag höll mig lite, men var inte "full" så att säga :D Du går in vid akuten typ och tar hissen till våning 6 eller 7 (minns inte vilket) så ligger det precis runt hörnet.

Tack vad gullig du är, då har jag lite bättre koll
  • Tolotoli

Frågade lite om föräldragrupper och hur de gör och de gick efter när man skulle få bebisarna sa dem. Mig spelar inte åldern så stor roll, med de jag träffat genom fl med mina andra barn var det stor spridning i ålder.

Ligger själv i influensa men fick snabbt höjda och extra doser astmamediciner vilket gjorde skillnad efter bara någon dag, de var jättenoga och visade exakt vad det stod om medicinerna och att det inte var någon fara för liten. Önskar ingen denna influensa, som läkaren sa blir det ju mer komplicerat när man är gravid med. De var så söta på VC med, oj nu har magen vuxit och vad fin den är. Jättegulliga på apoteket med.

Rutinulet gick bra och han mår bra och har allt han ska, stämde med våra beräkningar med så BF blev 2 juli. Var roligt att se när han sparkade med benen så kände jag det, kul att se vad det är man känner. Vi har varit på flera ul innan men jag låg och grät och var så rörd över vårt lilla mirakel. Barnmorskan tyckte det var häftigt att vi lyckats bli gravida efter refertiliseringen, så många som tror att man inte kan återställa en sterilisering men finns så många läkare idag som är duktiga, speciellt i Norge och Danmark och min mans läkare i Danmark hade haft 100% som lyckats efter operationen.

Beställde även några små plagg från HM och två mammajackor i olika storlekar, tur det för den i Large kommer kanske inte räcka till slutet. Beställde tunna jackor så man kan komplettera med tjocka tröjor och med tanke på vädret kanske vintern ändå är slut nu. Tror den större parkasen kan vara bra sen om man vill sjala eller sela bebisen, kan man stänga jackan om liten också. Syrran har en jättefin ergonomisk sele vi får låna, babybjörn är tyvärr inget att föredra enligt våra erfarenheter.

Ha det fint så länge allihop!

• Tolotoli
    Tiana skrev 2016-02-04 15:41:21 följande:

Men så härligt att allt såg bra ut! Värre med förkylningen dock, hoppas det vänder snart. Själv har jag blivit eremit i stort sett just för att slippa influensa och magsjuka som går nu. Vill absolut inte blir sjuk.

Ja det känns ju så skönt när man får veta att liten har det bra där inne, snart bara en vecka kvar till halvtid, hoppas tiden går fort sen. Tack för bra vägbeskrivning förresten

Förstår att du inte vill bli sjuk, har en systerdotter på 1,5 som får baciller från dagis mest hela tiden men nu var ju hela makens jobb sjuka med och massa barn i skolan också. Brukar annars inte träffas precis när syrrans lilla är sjuk för att spara oss lite. Två av barnen här hemma har sluppit än så länge. Vi brukar bli sjuka samma tid varje år, så känns lite skönt med en sommarbaby denna gång så man slipper vinterinfluensorna. Har mest haft vånda inför hur liten mår när man har feber men verkade som att bara man tar febernedsättande och att det ger sig var det ingen fara.

Vilket bf-datum fick du förresten, har glömt bort vad du skrev. Ville du bli överrraskad med pojke eller flicka eller fick du veta?
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?