Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?
Här är också en som letat efter en sån här tråd! Jag fyller 21 i vår. Första barnet på g, är i vecka 25 just nu :) bor i Karlskrona :)
Här är också en som letat efter en sån här tråd! Jag fyller 21 i vår. Första barnet på g, är i vecka 25 just nu :) bor i Karlskrona :)
Hej hennah :) vad kul! :) vet du om du väntar en pojk eller flicka? :)
Åh vad roligt att vi bara blir fler. Och Karlskrona också, vad bra. Åh vad roligt, när är det du ska ha bebis då? :)
Jaa verkligen. Det tog några dagar innan någon skrev så jag trodde inte att nån skulle skriva alls, så är superglad över alla som skrivit! :) Åh, en vårbebis, så mysigt. Just nu ligger det på i början av augusti men ska på ultraljud imorgon för att se vilken vecka jag är i då jag hade så oregelbunden mens så jag har ingen aning egentligen.
På tisdag har jag nästa träff med barnmorskan, känns som det första "riktiga" besöket. v 25 börjar då, och jag funderar lite på vad det är som man gör då. Är det nu man börjar mäta magen, lyssna på hjärtat osv? I telefon förvarnade de bara att jag får vara beredd på blodprov nu för blodgruppering mm.
Hej tjejer! Tycker det vart tyst här nu ett tag.. Hur är det med er? :)
Hejsan! :) Jaa det tycker jag också, vad roligt att du skrev! :)
Själv ska man på rul imorgon så är himla nervös och förväntansfull nu.
Annars är det bra, hur är det själv? :)
Här är det bra tror jag. Var hos barnmorskan i veckan och allt var bra utom järnvärdet och det faktum att jag haft sammandragningar till och från. Fick en Läkartid på onsdag (för ul) för att kolla så all är ok.
Jag måste fråga, hur ofta har ni träffat barnmorskan? Jag var på koll förra veckan, och nästa tid (bortsett från läkarbesöket) har jag först 6/4. Tycker det är långt med fem veckor emellan. Vad säger ni? Jag trodde man skulle få lite tätare besök som förstföderska.
Jodå det gick bra, bebis vägrade dock visa om h*n var en pojke eller flicka, men allt såg superfint ut sa läkaren så det var iallafall en lättnad. Åh vad mysigt, själv har man nyss börjat känna sparkarna "på riktigt" innan var man lite osäker om det verkligen var en spark eller inte. Åh vad skönt att höra, haha, förlåt men jag tycker alla är typ färdiga med alla inköp redan i min vecka så jag började bli nervös, själv har jag inte köpt något alls förutom nån enstaka body. Kappahl har superfina tycker jag, märket Newbie är jag helt förälskad i.
Jo, det är glukosen och kontroll då :) Då vet jag att det är rätt normalt då, och så kommer ju faktiskt påsk emellan också så det är kanske därför det drar ut på tiden.
Hur går det för er?
Jodå, det rullar på här. Blir tyngre för varje vecka och tuffare att pendla till jobb på heltid. Ringde och bokade Läkartid efter påsk så hoppas jag kan få lite avlastning snart.
Har inga barn sen innan och känner samma sak angående försökringskassan. Tycker det tar lång tid innan de registrerar nåt. Kikade senast igår och då stod min första arbetsgivare kvar där, slutade hos dem för typ 15 år sedan...
Åh!! Sliter mitt hår här snart. Ska till läkare imorgon och försäkringskassan har inte registrerat min anställning eller inkomst än. Hade ju varit skönt att ha det färdigt utifall att...
Ställer mina ärenden på kö hos fk. Sjukskriven på halvtid från idag!
Hej på er! Hur går det för er härinne? :)
Jag går in i vecka 38 imorgon, helt galet!! Var på TUL igår eftersom min SF-kurva planat ut och dippat, men allt var bra med vår lilla filur där inne! Den är fixerad nu iaf och det känns! Sånt tryck neråt mer nu.. Men vad häftigt allt detta är! :)
Hej! Här händer inte mycket :) v 32 för mig och en otrolig tillväxtperiod nu verkar det som. Jag måste äta varannan timme just nu, lite mer sällan på nätterna.
Jobbar halvtid och har redan fasat ut mig själv i princip helt. En månad kvar innan jag går på semester och jag vet inte vad jag ska göra om sjukskrivningen inte förlängs. Jag kan inte ens fylla mina 4 timmar om dagen på jobbet längre! Allt såg bra ut på senaste kontrollen trots alla sammandragningar jag haft.
Bara att vänta och se :)
Är lite avis på dig som är så långt fram i tiden. Det är ju snart dags!
Hur går det med alla? Här börjar v 35 idag, och håller på att smälta bort i värmen.
Tycker magen är i vägen nu vad man än försöker göra
Oj, då är det verkligen nära för dig nu. Hoppas det inte drar ut för länge :)
40 dagar kvar säger appen idag för oss. Det kan ju betyda vad som helst egentligen. Känns som en evighet samtidigt som jag inser att det börjar vara nära nu. Jobbar denna och nästa vecka, och sen får jag äntligen vila lite mer. Det där med sömn är ju lite si och så numera!
Oj, då är det verkligen nära för dig nu. Hoppas det inte drar ut för länge :)
40 dagar kvar säger appen idag för oss. Det kan ju betyda vad som helst egentligen. Känns som en evighet samtidigt som jag inser att det börjar vara nära nu. Jobbar denna och nästa vecka, och sen får jag äntligen vila lite mer. Det där med sömn är ju lite si och så numera!