• hennaah

Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?

Här är också en som letat efter en sån här tråd! Jag fyller 21 i vår. Första barnet på g, är i vecka 25 just nu :) bor i Karlskrona :)

• hennaah
    emgus skrev 2016-01-25 11:16:56 följande:

Hej hennah :) vad kul! :) vet du om du väntar en pojk eller flicka? :)

Nej, vi vill att det ska bli en överraskning så vi tog inte reda på det på RUL :)
  • hennaah
    Misszandra skrev 2016-01-26 16:35:03 följande:

Åh vad roligt att vi bara blir fler. Och Karlskrona också, vad bra. Åh vad roligt, när är det du ska ha bebis då? :)

Haha ja! Det var ju fler än man trodde! :) vi är beräknade till 13 maj :) när ska du ha? :)
  • hennaah
    Misszandra skrev 2016-01-26 19:30:44 följande:

Jaa verkligen. Det tog några dagar innan någon skrev så jag trodde inte att nån skulle skriva alls, så är superglad över alla som skrivit! :) Åh, en vårbebis, så mysigt. Just nu ligger det på i början av augusti men ska på ultraljud imorgon för att se vilken vecka jag är i då jag hade så oregelbunden mens så jag har ingen aning egentligen. 

Ja men det är jättekul att se ju :) Aha, va spännande då! Angående din fråga om vitaminer så tar jag fortfarande mina, lär göra det resten av graviditeten också :)
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-02-25 08:14:05 följande:

På tisdag har jag nästa träff med barnmorskan, känns som det första "riktiga" besöket. v 25 börjar då, och jag funderar lite på vad det är som man gör då. Är det nu man börjar mäta magen, lyssna på hjärtat osv? I telefon förvarnade de bara att jag får vara beredd på blodprov nu för blodgruppering mm.

Det kan nog stämma.. Första besöket efter ultraljudet pratade vi mest, tog blodprov och bokade in ett x antal kommande besök :) mäta magen och lyssna på hjärtat gjorde vi första gången besöket efter :)
  • hennaah
    Misszandra skrev 2016-03-06 19:59:34 följande:

Hejsan! :) Jaa det tycker jag också, vad roligt att du skrev! :)

Själv ska man på rul imorgon så är himla nervös och förväntansfull nu. 

Annars är det bra, hur är det själv? :)

Åh! Va spännande! Det är ju så mysigt med RUL! Hur gick det, för du borde ju vara klar nu?:) jodå, här är det bra! Full rulle i magen! Gick in i vecka 31 i lördags så det närmar sig med stormsteg!! Har fortfarande inte handlat någonting till bebis.. Bortsett från vagn och babyskydd då. Tänkte lägga en beställning på hm men alla "baskläder" fanns typ bara i stora storlekar.. Så det får väl vänta lite till :)
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-06 22:44:14 följande:

Här är det bra tror jag. Var hos barnmorskan i veckan och allt var bra utom järnvärdet och det faktum att jag haft sammandragningar till och från. Fick en Läkartid på onsdag (för ul) för att kolla så all är ok.

Va segt, har du varit mycket trött eller? Du kanske inte känt av det alls? Jag tror jag också börjat få sammandragningar, men är inte säker.. Vet ju inte hur det känns. Tänkte prata lite med barnmorskan om det på fredag när jag ska dit :) hoppas läkarbesöket går bra! Mysigt att få se liten en gång till annars iaf!
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-08 08:28:29 följande:

Jag måste fråga, hur ofta har ni träffat barnmorskan? Jag var på koll förra veckan, och nästa tid (bortsett från läkarbesöket) har jag först 6/4. Tycker det är långt med fem veckor emellan. Vad säger ni? Jag trodde man skulle få lite tätare besök som förstföderska.

Har du glukosbelastningen den 6/4? Annars räknas nog den också som ett besök för vi mätte magen och lyssnade på hjärtat medan vi väntade :) jag har bokat in alla besök fram till BF (vilket känns sjukt!!! Att det är så nära...) och från vecka 32 tror jag det är.. Så är det besök varannan vecka för mig som förstföderska.
  • hennaah
    Misszandra skrev 2016-03-07 21:16:55 följande:

Jodå det gick bra, bebis vägrade dock visa om h*n var en pojke eller flicka, men allt såg superfint ut sa läkaren så det var iallafall en lättnad. Åh vad mysigt, själv har man nyss börjat känna sparkarna "på riktigt" innan var man lite osäker om det verkligen var en spark eller inte. Åh vad skönt att höra, haha, förlåt men jag tycker alla är typ färdiga med alla inköp redan i min vecka så jag började bli nervös, själv har jag inte köpt något alls förutom nån enstaka body. Kappahl har superfina tycker jag, märket Newbie är jag helt förälskad i.

Haha en envis liten filur då!! Vår vägrade ta ner händerna från ansiktet när vi gjorde det :) men visst var det häftigt?! Så mysigt tycker jag :)

Ja, alltså när det är första gången har man ju ingen aning om hur det ska kännas?! Men när man väl är "säker" så är det häftigt :)

Haha! Ja men när man läser i andra trådar så känns det som att folk köpt allt... Jag har ingen brådska bara. Ska dock till Ikea snart och köpa sängen och allt till det. Men just kläder har jag inte känt nån brådska med. Men det kommer nog snart. Jaaa, newbie är så fina! Är lite sur över att man måste åka ut till lyckeby bara för Kappahl inte finns här inne i stan längre..

Lite svårt med vad man ska köpa för storlekar och hur mycket av allt.
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-08 15:51:04 följande:

Jo, det är glukosen och kontroll då :) Då vet jag att det är rätt normalt då, och så kommer ju faktiskt påsk emellan också så det är kanske därför det drar ut på tiden.

Ja okej :) ja, påsken gör en hel del för planeringen förstod jag så. Men du har inte bokat in resten än? Då kanske ni gör det då :) lite kul när man har en tid som är efter BF, hoppas ju lite på att man inte behöver gå på den :p
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-22 10:02:37 följande:

Hur går det för er?

Här går det framåt. Liten är väldigt livlig därinne. Känner mig dock väldigt liten om man jämför med andra i samma vecka. Men ska väl inte klaga så mycket över det haha.. Inte så lång tid kvar nu.

Nu vet jag inte om du hade barn sedan tidigare, men det här med försäkringskassan tycker jag är så krabbigt. Speciellt eftersom jag är studerade med jobb vid sidan om.. Får man något slags besked nångång eller vet du hur det funkar? Är du förstagångsförälder så förstår jag om du inte vet :) har är det med dig förresten??
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-23 07:35:18 följande:

Jodå, det rullar på här. Blir tyngre för varje vecka och tuffare att pendla till jobb på heltid. Ringde och bokade Läkartid efter påsk så hoppas jag kan få lite avlastning snart.

Har inga barn sen innan och känner samma sak angående försökringskassan. Tycker det tar lång tid innan de registrerar nåt. Kikade senast igår och då stod min första arbetsgivare kvar där, slutade hos dem för typ 15 år sedan...

Just det, du pendlade rätt mycket va? Hoppas du får igenom det då. Vilken vecka är du i nu? :)

Nä okej, nä jag tycker det är väldigt krabbigt haha... På min står det ingenting och det är över en månad sedan jag skickade in uppgifterna.. Ger dom 2-3 veckor till sen får man väl ringa och prata med dom. Kanske få lite tips och råd om hur det fungerar.
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-29 17:37:52 följande:

Åh!! Sliter mitt hår här snart. Ska till läkare imorgon och försäkringskassan har inte registrerat min anställning eller inkomst än. Hade ju varit skönt att ha det färdigt utifall att... 

Haha, FK i ett nötskal... Undrar fortfarande hur lång tid dom behöver på sig egentligen. Sen går det jättesnabbt för vissa andra..
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-03-30 22:17:03 följande:

Ställer mina ärenden på kö hos fk. Sjukskriven på halvtid från idag!

Det måste ju vara jätteskönt för dig! Va bra att du fick igenom det!
  • hennaah

Hej på er! Hur går det för er härinne? :)

Jag går in i vecka 38 imorgon, helt galet!! Var på TUL igår eftersom min SF-kurva planat ut och dippat, men allt var bra med vår lilla filur där inne! Den är fixerad nu iaf och det känns! Sånt tryck neråt mer nu.. Men vad häftigt allt detta är! :)

• hennaah
    Tiana skrev 2016-04-22 09:47:33 följande:

Hej! Här händer inte mycket :) v 32 för mig och en otrolig tillväxtperiod nu verkar det som. Jag måste äta varannan timme just nu, lite mer sällan på nätterna. 

Jobbar halvtid och har redan fasat ut mig själv i princip helt. En månad kvar innan jag går på semester och jag vet inte vad jag ska göra om sjukskrivningen inte förlängs. Jag kan inte ens fylla mina 4 timmar om dagen på jobbet längre! Allt såg bra ut på senaste kontrollen trots alla sammandragningar jag haft. 

Bara att vänta och se :) 

Är lite avis på dig som är så långt fram i tiden. Det är ju snart dags! 

Va spännande ändå om du märker av den tillväxtperioden! För mig känns det som att det stått still hela tiden haha. Har ett SF-mått på 31 så jag är rätt liten..

Åh din stackare, du har ju redan haft så mycket strul med sjukskrivning hit och dit, kan dom inte bara låta dig fortsätta vara det om nu ändå sammandragningarna minskat?? Känns ju onödigt om du ska behöva jobba som vanligt igen och trigga igång det mer :/

Haha ja, men tiden går väääldigt fort! Tycker veckorna rusar fram.. Börjar nästan bli lite sentimental och ledsen över att det snart är över. Tycker det är så häftigt att vara gravid och mysa med magen och känna alla buffar. Men ja, samtidigt vill man ju inget annat än att träffa vem det nu än är där inne:)
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-05-10 09:41:36 följande:

Hur går det med alla? Här börjar v 35 idag, och håller på att smälta bort i värmen.

Tycker magen är i vägen nu vad man än försöker göra 

Värmen tar kål på mig också! Hallå prinskorvsfingrar och svullna fötter.. V.40 med BF på fredag. Är dock rätt inställd på att gå över, men mest av allt vill jag bara att allt sätter igång typ.. Nu. Haha :)
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-05-11 10:31:07 följande:

Oj, då är det verkligen nära för dig nu. Hoppas det inte drar ut för länge :) 

40 dagar kvar säger appen idag för oss. Det kan ju betyda vad som helst egentligen. Känns som en evighet samtidigt som jag inser att det börjar vara nära nu. Jobbar denna och nästa vecka, och sen får jag äntligen vila lite mer. Det där med sömn är ju lite si och så numera!

Haha nej! Det är ju inte det. Lite smått overkligt :)

40 dagar är ju inget. Det går ju så fort!! Sa till sambon att det kändes som igår när appen slog om till 2-siffrigt och det "bara" var 99 dagar kvar då. Idag står det bara en 2:a haha! Men ja, den kommer ju när den kommer, man är ju medveten om det. Hoppas den är nyfiken på utsidan snart! :)

Men va skönt för dig att snart få gå hem!! Passa på att vila upp dig då när du är hemma :)
  • hennaah
    Tiana skrev 2016-05-11 10:31:07 följande:

Oj, då är det verkligen nära för dig nu. Hoppas det inte drar ut för länge :) 

40 dagar kvar säger appen idag för oss. Det kan ju betyda vad som helst egentligen. Känns som en evighet samtidigt som jag inser att det börjar vara nära nu. Jobbar denna och nästa vecka, och sen får jag äntligen vila lite mer. Det där med sömn är ju lite si och så numera!

Haha nej! Det är ju inte det. Lite smått overkligt :)

40 dagar är ju inget. Det går ju så fort!! Sa till sambon att det kändes som igår när appen slog om till 2-siffrigt och det "bara" var 99 dagar kvar då. Idag står det bara en 2:a haha! Men ja, den kommer ju när den kommer, man är ju medveten om det. Hoppas den är nyfiken på utsidan snart! :)

Men va skönt för dig att snart få gå hem!! Passa på att vila upp dig då när du är hemma :)
Svar på tråden Någon i Blekinge/Karlskrona som väntar sitt första barn?